Trochę historii i spojrzenie w przyszłość
Najpopularniejsza wyszukiwarka świata ma już 20 lat – aż nie chce się wierzyć, ale wyszukiwarka Google działa już od 27 września 1998 r. Wielu z nas każdy dzień zaczyna od kubka kawy i „odpalenia Wujka Google” – robimy to wręcz automatycznie, gdy zamierzamy odnaleźć jakąś informację w Internecie.
Przez te wszystkie lata zmienił się zarówno wygląd jak i możliwości wyszukiwarki Google, a przede wszystkim ogromnie rozszerzył się wachlarz oferowanych przez nią usług. Zarówno prezentacja wyników wyszukiwania jak i reklama oraz usługi lokalizacji, zmieniały się w czasie dążąc do optymalizacji w prezentacji wyników dla użytkownika.
Google nie zwalnia – nadal chce się rozwijać, kształtując trendy i wpływając na upodobania użytkowników – skupia się nad rozwijaniem i wdrażaniem sztucznej inteligencji oraz tzw. wyszukiwania obrazem. Wyniki swoich prac na pewno udostępni w bardzo przystępnej formie – Internet jest dla wszystkich, a Google zawsze ma być narzędziem o działaniu intuicyjnym.
Google Doodle
Wszyscy go widzieliśmy nawet nie zdając sobie z tego sprawy – Google Doodle to zabawny obrazek, animacja albo filmik zamieszczany na głównej stronie wyszukiwarki Google. Najczęściej jest związany z bieżącymi wydarzeniami, przypominając o nich w niekonwencjonalny sposób.
Pierwszy Google Doodler powstał już w roku 1998 – wtedy, założyciele Google wyjeżdżali na festiwal Burning Man i wstawili na stronę główną swoje wyszukiwarki obrazkową informację o swojej nieobecności. Pomysł obrazków skorelowanych z logo Google spotkał się z entuzjazmem odbiorców i został kreatywnie rozwinięty w następnych latach. Postały tysiące obrazków, a w Halloween 2000 r. Google zamieścił pierwszy animowany Google Doodler. W 2011 r. – specjalnie z okazji 122 rocznicy urodzin Charliego Chaplina – Google udostępnił pierwszego Doodlera z filmem. W 2015 r. uczcił Dzień Ziemi Doodlerem z quizem – zrobił to oczywiście w swoim stylu: pytania miały niekoniecznie naukowy charakter.
Jak Google uczcił swoje 20 urodziny
Google opowiada o urodzinach swojej wyszukiwarki za pomocą słynnego Google Doodle. Filmik zamieszczony przez firmę opowiada o historii i wartościach firmy w formie filmiku skompilowanego właśnie z Google Doodle – obrazkowych, animowanych, wskazujących na ciekawe zdarzenia, tematy ale też mówiących o uczuciach. Lekka forma zawiera przekaz skupiający się na poszerzaniu wiedzy dzięki łatwemu dostępowi do informacji lecz zwraca przy tym uwagę na podmiotowość człowieka.
Dla bardziej dociekliwych Google przygotował wirtualna wycieczkę po garażu, w którym zaczęła się historia firmy – rowery i komputery, tablice i piłeczki – jednym słowem twórczy chaos, który pozwolił na wyzwolenie kreatywności, cechującej firmę Google do dnia dzisiejszego.
Google ma obecnie biura w ponad 60 krajach na całym świecie – w 160 różnych lokalizacjach. Mimo tak ogromnego rozrostu firmy nadal na pierwszym miejscu stawiana jest kreatywność. Nawet obecnie w poszczególnych oddziałach Google pomieszczenia wspólnej pracy i spotkań pracowników mają swoje unikatowe nazwy pochodzące np. od nazw browarów, kodów błędów komputerowych, czy jak np. w Polsce od nazw gór i dzielnic Warszawy.
Autor wpisu
Jakub Werelich
Specjalista SEO