Audyt Google Ads

Czy jesteś pewien, że w pełni wykorzystujesz potencjał reklamowy Google Ads? Czy wiesz, że aż 47% kont Google Ads ma błędnie skonfigurowane stawki?

Twoje konto reklamowe przejdzie przez 220 krytycznych punktów kontrolnych.

  1. Jak wypadasz na tle konkurencji?
  2. Czy nie przepłacasz za kliknięcia?
  3. Czy nie wyklikuje Ciebie konkurencja?
  4. Czy na koncie nie ma kanibalizacji słów kluczowych?
  5. Jaki masz wyniki jakości?
  6. Czy Twoje landingi są odpowiednio dobrane?
  7. Kiedy ostatnio zmieniałeś treści reklamowe?
  8. Czy reklama podkreśla Twoje USP?

Zamów audyt Google Ads!





    ~

    Twoje dane są bezpieczne.

    Reklama płatna Google Ads

    Audytowi czyli wnikliwej analizie Twojego konta Google Ads (wcześniej Google AdWords) poddawane są takie rzeczy jak:

    1. Dostęp do konta (kto i jakie ma uprawnienia).
    2. Prawidłowa integracja z Google Analytics, Call Trackerami, CRM etc.
    3. Struktura konta.
    4. Jakość kampanii.

    Ile kosztuje audyt Google Ads?

    Cena zależy od wielkości i struktury konta reklamowego.

    Cena za roboczogodzinę wynosi od 150 do 300 zł netto. Przy budżecie reklamowym powyżej 3000 zł /mc audyt zwraca się po ok. 2 miesiącach.

    Audyt konta Google Ads co sprawdzamy?

    1. Dostęp i bezpieczeństwo

    • Limity kredytowe
    • Profil płatności
    • Dostępy i uprawnienia do konta Google Ads
    • Harmonogram powiadomień
    • Autoryzacja logowania
    • Weryfikacja reklamodawcy

    2. Integracje z kontem Google Ads z narzędziami Google

    • Połączenie z Google Analytics (GA4)
    • Połączenie z Google Tag Manager
    • Połączenie z wizytówkami Google Moja Firma
    • Połączenie z Google Merchant Center
    • Połączenie z YouTube
    • Połączenie z Google Search Console

    3. Analiza struktury konta

     

    Poprawimy skuteczność Twojego konta reklamowego Google Ads dzięki audytowi

    Analiza skuteczności i optymalizacja kampanii Google Ads powinna być przeprowadzana podczas całego czasu jej trwania. Bieżące przeglądanie wskaźników skuteczności dostępnych z panelu platformy reklamowej może być pomocne w uniknięciu niepotrzebnych kosztów związanych z niedokładnym przygotowaniem kampanii. Warto raz na jakiś czas (kwartalnie) przeprowadzić audyt konta aby mieć pewność, że wszystkie normy są spełnione i w pełni wykorzystujemy potencjał i nowości jakie daje nam platforma Google Ads.

    Optymalizacja konwersji - Google Ads

    Efekty wprowadzenia testów kampanii w sieci wyszukiwarnia z audytu Google Ads.

    Prowadzenie kampanii Google Ads to głównie eksperymentowanie. Kampanie Google Ads można testować pod wieloma względami, ale istnieją dwa istotne aspekty, na które szczególnie należy zwrócić uwagę. Pierwszy to badanie treści reklamowych linków sponsorowanych. Drugim ważnym aspektem jest testowanie przekazu strony docelowej, gdyż to od jej przygotowania zależy rzeczywista sprzedaż. Ważne jest to, aby podczas testów zmieniać maksymalnie jeden element linka sponsorowanego, by móc ocenić, co tak naprawdę wpłynęło na zmianę wyników. Jeśli sprawdzana jest skuteczność nagłówka tytułu, to pozostałe linijki takie jak opis i adres witryny powinny zostać niezmienione. Aby przekonać się, która forma przekazu jest najskuteczniejsza, w obrębie jednej grupy reklamowej tworzone jest kilka rodzajów linków sponsorowanych. Liczba wyświetleń każdego z nich musi być na tyle reprezentatywna, by móc wyłonić najlepszy przekaz. Podstawowym wskaźnikiem efektywności Google Ads jest CTR (Click-Through Ratio). Wyrażony procentowo, jest to stosunek liczby kliknięć w reklamę do liczby emisji linku sponsorowanego1. Im jego wartość jest wyższa, tym przekaz jest lepiej skorelowany z zapytaniem Internauty2. W kampaniach Google Ads bardzo często zdarza się, że nawet mała zamiana (np. przestawienie jednego słowa) potrafi zwiększyć wskaźnik CTR nawet dwukrotnie. Przemysław Modrzewski autor książki „Google AdWords w praktyce” sugeruje, aby testować w linku sponsorowanym takie rzeczy jak: oferowane korzyści, wielkość liter, umieszczanie słów kluczowych w różnych linijkach wierszy, wyświetlany adres witryny oraz „wezwanie do działania”. Te wszystkie zmiany mogą pozytywnie wpłynąć na wskaźnik CTR, a tym samym ograniczyć koszty związane z prowadzeniem kampanii.

    Jednym z elementów analizy kampanii jest tworzenie raportów dzięki platformie reklamowej Google Ads. Dzięki systemowi można w prosty sposób wygenerować zestawienie zawierające np. słowa kluczowe odpowiedzialne za wygenerowanie ruchu w serwisie. Tym samym można łatwo ocenić rentowność oraz potencjał wybranych fraz. Zestawienie może również zawierać efektywność wszystkich przekazów reklamowych. Dużą zaletą systemu raportowania jest to, że można je generować automatycznie i cyklicznie przesyłać na skrzynkę e-mail.

    Aby umożliwić przeprowadzenie rzetelnego audytu Google Ads należy ustalić wskaźniki, które będzie można rozpatrywać oraz poprawiać. Do podstawowych wyznaczników sukcesu zaliczyć można na przykład wzrost sprzedaży, liczbę unikalnych użytkowników na stronie, współczynnik odrzuceń, czas spędzony na stronie, liczba wypełnionych formularzy itd. Wszystkie podane wskaźniki audytu Google Ads można mierzyć za pomocą dobrze skonfigurowanego systemu analitycznego np. GA4 lub Fathom Analytics. Najpopularniejszym systemem jest Google Analitycs, która umożliwia śledzenie większości zdarzeń na stroniewww. Ten analityczny system idealnie współpracuje z konwersjami z Google Ads. Analiza skuteczności to pomiar stopnia osiągnięcia wyznaczonych celów. To od poziomu ich realizacji zależy powodzenie kampanii w wyszukiwarce Google. W zależności od obranych celów można rozpatrywać różne wskaźniki, takie jak: liczbę wykonanych akcji przez Internautów, współczynnik konwersji, wskaźnik odrzuce3, liczbę wejść, frazy generujące ruch oraz czas spędzony na stronie. Cele sprzedażowe bada się na podstawie dokonanych przez użytkowników akcji (np. dokonania zakupu), które mierzone są za pomocą skryptu zliczającego zainstalowanego na stronie potwierdzającej wykonanie akcji (np. podziękowanie za zakup). Oprócz samej liczby akcji, ważny jest całkowity koszt jej uzyskania. W tym celu sumuje się koszt kliknięcia, który pobiera właściciel wyszukiwarki oraz koszt prowadzenia kampanii.

    Zebrane dane oraz analizy do audytu Google Ads muszą zostać przedstawione kierownictwu wyższego szczebla w sposób zrozumiały. Samo posiadanie statystyk oraz informacji nie jest jeszcze wyznacznikiem sukcesu. Ważne jest nie samo gromadzenie danych statycznych, ale umiejętność ich wykorzystania w praktyce i połączenie z realnymi potrzebami i oczekiwaniami przedsiębiorstwa. Audyt konta Google Ads jasno wyznacza kierunek działań reklamowych.

    Spadek CPC w kampanii Google Ads

    Spadek CPC w kampanii dzięki wdrożonymi zmianom z audytu Google Ads.