Audyt Google Ads

Czy jesteś pewien, że w pełni wykorzystujesz potencjał reklamowy Google Ads? Czy wiesz, że aż 47% kont Google Ads ma błędnie skonfigurowane stawki?

Jesteś tutaj: Strona główna » Audyt Google Ads
  1. Jak wypadasz na tle konkurencji?
  2. Czy nie przepłacasz za kliknięcia?
  3. Czy nie wyklikuje Ciebie konkurencja?
  4. Czy na koncie nie ma kanibalizacji słów kluczowych?
  5. Jaki masz wyniki jakości?
  6. Czy Twoje landingi są odpowiednio dobrane?
  7. Kiedy ostatnio zmieniałeś treści reklamowe?
  8. Czy reklama podkreśla Twoje USP?
Reklama płatna Google Ads

Zamów audyt Google Ads!

Formularz kontaktowy

Audytowi czyli wnikliwej analizie Twojego konta Google Ads (wcześniej Google AdWords) poddawane są takie rzeczy jak:

  1. Dostęp do konta (kto i jakie ma uprawnienia).
  2. Prawidłowa integracja z Google Analytics, Call Trackerami, CRM etc.
  3. Struktura konta.
  4. Jakość kampanii.

Ile kosztuje audyt Google Ads?

Cena zależy od wielkości i struktury konta reklamowego.

Cena za roboczogodzinę wynosi od 150 do 300 zł netto. Przy budżecie reklamowym powyżej 3000 zł /mc audyt zwraca się po ok. 2 miesiącach.

Skuteczność konta reklamowego Google Google Ads

Analiza skuteczności i optymalizacja kampanii Google Ads powinna być przeprowadzana podczas całego czasu jej trwania. Bieżące przeglądanie wskaźników skuteczności dostępnych z panelu platformy reklamowej może być pomocne w uniknięciu niepotrzebnych kosztów związanych z niedokładnym przygotowaniem kampanii.

Prowadzenie kampanii Google Ads to głównie eksperymentowanie. Kampanie Google Ads można testować pod wieloma względami, ale istnieją dwa istotne aspekty, na które szczególnie należy zwrócić uwagę. Pierwszy to badanie treści reklamowych linków sponsorowanych. Drugim ważnym aspektem jest testowanie przekazu strony docelowej, gdyż to od jej przygotowania zależy rzeczywista sprzedaż. Ważne jest to, aby podczas testów zmieniać maksymalnie jeden element linka sponsorowanego, by móc ocenić, co tak naprawdę wpłynęło na zmianę wyników. Jeśli sprawdzana jest skuteczność nagłówka tytułu, to pozostałe linijki takie jak opis i adres witryny powinny zostać niezmienione. Aby przekonać się, która forma przekazu jest najskuteczniejsza, w obrębie jednej grupy reklamowej tworzone jest kilka rodzajów linków sponsorowanych. Liczba wyświetleń każdego z nich musi być na tyle reprezentatywna, by móc wyłonić najlepszy przekaz. Podstawowym wskaźnikiem efektywności Google Ads jest CTR (Click-Through Ratio). Wyrażony procentowo, jest to stosunek liczby kliknięć w reklamę do liczby emisji linku sponsorowanego1. Im jego wartość jest wyższa, tym przekaz jest lepiej skorelowany z zapytaniem Internauty2. W kampaniach Google Ads bardzo często zdarza się, że nawet mała zamiana (np. przestawienie jednego słowa) potrafi zwiększyć wskaźnik CTR nawet dwukrotnie. Przemysław Modrzewski autor książki „Google AdWords w praktyce” sugeruje, aby testować w linku sponsorowanym takie rzeczy jak: oferowane korzyści, wielkość liter, umieszczanie słów kluczowych w różnych linijkach wierszy, wyświetlany adres witryny oraz „wezwanie do działania”. Te wszystkie zmiany mogą pozytywnie wpłynąć na wskaźnik CTR, a tym samym ograniczyć koszty związane z prowadzeniem kampanii.

Jednym z elementów analizy kampanii jest tworzenie raportów dzięki platformie reklamowej Google Ads. Dzięki systemowi można w prosty sposób wygenerować zestawienie zawierające np. słowa kluczowe odpowiedzialne za wygenerowanie ruchu w serwisie. Tym samym można łatwo ocenić rentowność oraz potencjał wybranych fraz. Zestawienie może również zawierać efektywność wszystkich przekazów reklamowych. Dużą zaletą systemu raportowania jest to, że można je generować automatycznie i cyklicznie przesyłać na skrzynkę e-mail.

Aby możliwe było śledzenie skuteczności kampanii należy ustalić wskaźniki, które będzie można rozpatrywać oraz poprawiać. Do podstawowych wyznaczników sukcesu zaliczyć można na przykład wzrost sprzedaży, liczbę unikalnych użytkowników na stronie, współczynnik odrzuceń, czas spędzony na stronie, liczba wypełnionych formularzy itd. Wszystkie podane wskaźniki można mierzyć za pomocą dobrze skonfigurowanego systemu analitycznego. Firma Google oferuje swoim użytkownikom usługę Google Analitycs, która umożliwia śledzenie większości zdarzeń na stronie WWW. Ten analityczny system idealnie współpracuje z Google Ads. Analiza skuteczności to pomiar stopnia osiągnięcia wyznaczonych celów. To od poziomu ich realizacji zależy powodzenie kampanii w wyszukiwarce Google. W zależności od obranych celów można rozpatrywać różne wskaźniki, takie jak: liczbę wykonanych akcji przez Internautów, współczynnik konwersji, wskaźnik odrzuce3, liczbę wejść, frazy generujące ruch oraz czas spędzony na stronie. Cele sprzedażowe bada się na podstawie dokonanych przez użytkowników akcji (np. dokonania zakupu), które mierzone są za pomocą skryptu zliczającego zainstalowanego na stronie potwierdzającej wykonanie akcji (np. podziękowanie za zakup). Oprócz samej liczby akcji, ważny jest całkowity koszt jej uzyskania. W tym celu sumuje się koszt kliknięcia, który pobiera właściciel wyszukiwarki oraz koszt prowadzenia kampanii.

Zebrane dane oraz analizy muszą zostać przedstawione kierownictwu wyższego szczebla w sposób zrozumiały. Samo posiadanie statystyk oraz informacji nie jest jeszcze wyznacznikiem sukcesu. Ważne jest nie samo gromadzenie danych statycznych, ale umiejętność ich wykorzystania w praktyce i połączenie z realnymi potrzebami i oczekiwaniami przedsiębiorstwa.