Audyt UX
Spada Ci sprzedaż pomimo tego, że zainwestowałeś w Google Ads i kampanie SEO? Zauważyłeś mniejszy ruch lub niższą konwersję? A może klienci częściej niż do tej pory bezpowrotnie porzucają koszyki zakupowe?
Prawdopodobnie Twoja strona, sklep internetowy czy aplikacja nie spełnia wymagań użytkowników.
Rozwiązaniem problemu będzie przeprowadzenie audytu UX, który wskaże błędy, jakie pojawiają się na domenie z punktu widzenia ergonomii użytkowania.

Sprawdź jak możemy rozwinąć Twoją firmę!
Otrzymasz od nas bezpłatną propozycję działań i kalkulację.
Czym jest audyt UX i dlaczego warto go wykonać?
Rozwój branży e-commerce, lawinowy wzrost liczby stron, sklepów internetowych i aplikacji sprawia, że konkurencja na rynku jest coraz większa. W rezultacie to, co było odpowiednie jeszcze kilka lat temu, obecnie staje się niewystarczające.
Zwiększające się wymagania użytkowników oraz rosnąca konkurencja powodują, że coraz więcej firm dostrzega konieczność dostarczania internautom domen zapewniających jak najlepsze doświadczenia użytkowania.
32% użytkowników porzuca ulubioną markę, jeśli napotka choć jedno nieprzyjemne doświadczenie.
(źródło: PWC)
Audyt UX jest niezbędnym narzędziem — testem, który pozwala wykryć pojawiające się problemy w UX strony.
Nasi eksperci zidentyfikują niedociągnięcia w interfejsie, wskażą procesy, które należy zoptymalizować w celu uzyskania poprawy konwersji, zwiększenia satysfakcji użytkowników oraz budowania ich lojalności względem marki.
W rezultacie audyt UX jest podstawą do podjęcia działań, których efektem będzie zwiększenie efektywności, poprawa wyników biznesowych i budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku.
Czy wiesz, że 75 % użytkowników ocenia wiarygodność strony, sklepu, aplikacji na podstawie jej wyglądu?
(źródło: Pop Web Design)
Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów.
Wieloletnie doświadczenie w optymalizacji stron i sklepów internetowych sprawia, że doskonale rozumiemy specyfikę i wagę pozytywnego doświadczenia użytkowników.
Nasz zespół od lat wdraża elementy przekładające się na użyteczność tworzonych serwisów i wzrost zaangażowania użytkowników.

Zamów bezpłatną wycenę
Wypełnij i wyślij poniższy formularz,
a otrzymasz od nas bezpłatną wycenę.
Twoje dane są bezpieczne.
Co obejmuje audyt user experience (UX)?
Metoda heurystyczna
Analiza pod względem spełniania warunków dobrych praktyk i wskaźników użyteczności.
Wędrówka poznawcza
Analiza zachowań użytkowników podczas realizacji typowych zadań na stronie.
Lista kontrolna
Analiza spełniania przez stronę czy sklep konkretnych wymogów w zakresie użyteczności.
Generalnie celem audytu doświadczenia użytkownika..
… jest przetestowanie poprawności działania funkcjonalności dostępnych na stronie, ich poziomu dostosowania do aktualnych oczekiwań użytkowników.
Nasz audyt sprawdza także, czy domena Twojej firmy spełnia wskazówki wyznaczone w dobrych praktykach użyteczności.
Podsumowaniem przeprowadzonego audytu UX jest raport, który wskazuje wszystkie problemy pojawiające się na stronie i obniżające poziom satysfakcji użytkowników.
Uwzględniamy w nim zarówno problemy krytyczne, które w dużym stopniu utrudniają realizację procesów (np. zakupowych), jak i te kosmetyczne, których wdrożenie pozwoli uzyskać jeszcze wyższe zadowolenie z korzystania z domeny, sklepu czy aplikacji.
Każdy 1 USD wydany na poprawę UX zwróci się w wysokości od 10 do 100 USD
(źródło: UX Planet)
W ramach audytu user experience sprawdzamy przede wszystkim:
- nawigację i strukturę informacji — czy poruszanie się na stronie jest intuicyjne i czy łatwo znajduje się podstawowe informacje;
- wydajność — czyli jak szybko ładuje się strona z uwzględnieniem także urządzeń mobilnych;
- procesy konwersji — pod kątem tego, czy podczas przechodzenia użytkowników przez konkretne procesy napotykają oni jakieś przeszkody;
- dostępność — czy strona zapewnia możliwość korzystania z niej osobom o specjalnych wymaganiach (np. niewidomym lub słabowidzącym);
- spójność wizualną domeny — czy wykorzystuje ona odpowiednie kolory, ujednolicone ikony i inne elementy graficzne;
- komunikację z użytkownikami — czy komunikaty na stronie są jasne dla użytkowników, czy rozwiązują ich problemy;
- prezentację oferty — czy jest ona przejrzysta i napisana zrozumiałym językiem dla użytkowników.
Jakie korzyści uzyskasz z audytu UX?
Strona, która oferuje dobry UX, zapewnia przede wszystkim wyższe zyski. Dzieje się to dlatego, że zapewnia lepsze doświadczenia użytkownikom, którzy chętniej i dłużej pozostają na stronie, nie porzucają koszyków, często wracają w znane i przyjazne miejsce w sieci.
Firmy tracą 35% wartości sprzedaży z powodu złego UX.
Sprawdź, czy Twoja firma nie traci na nieprawidłowym UX.
Źródło: (Amazon Web Services)
Co konkretnie zapewnia wdrożenie rekomendacji zawartych w audycie UX?
Poznaj powody, dla których powinieneś wykonać audyt UX.
- Eliminacja błędów na stronie — pozwala to na uzyskiwane oczekiwanej pozycji w wynikach wyszukiwania.
- Podniesienie komfortu użytkowania — ergonomia działania strony, w tym czas jej ładowania, przekłada się bezpośrednio na pozytywne doświadczenia użytkowników.
- Wzrost sprzedaży — nasi eksperci wskazują rozwiązania, które pozwalają zwiększyć sprzedaż i zyski.
- Wzrost współczynnika konwersji — wysoka satysfakcja użytkowników przekłada się na wyższy współczynnik przemiany użytkowników w klientów.
- Wyższa satysfakcja klientów i użytkowników, którzy częściej wracają do produktu lub usługi.
Zadbaj z nami o dobre UX Twojej strony.
Otrzymasz od nas bezpłatną propozycję działań.