Blog SEO
Dowiedz się więcej o marketingu internetowym.
Jakie wybrać słowa kluczowe do pozycjonowania i kampanii Google Ads?
Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania (SEO) oraz kampanii Google Ads jest dobór odpowiednich słów kluczowych (keyword research). Etap ten polega na określeniu jak największej ilości optymalnych słów kluczowych wraz z synonimami używanymi przez...
Po co Ci Facebook, czyli szanse i zagrożenia, związane z użytkowaniem najpopularniejszego portalu społecznościowego na świecie
Niezaprzeczalną domeną naszych czasów jest dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii cyfrowych. Ogromną popularnością cieszą się dziś portale społecznościowe, elektroniczne listy prawie całkowicie zastąpiły już tradycyjną korespondencję, a międzynarodowe rozmowy z...
Internet jako medium komunikacyjne
Zmiany w konsumpcji mediów sprawiają, iż coraz powszechniejsze staje się wykorzystywanie internetu do działań marketingowych. Dostęp do tak olbrzymiej społeczności sprawia, iż żadna firma nie powinna lekceważyć tego medium reklamowego. Z potencjału sieci korzystają...
Współczynnik konwersji – CR (ang. ang. conversion rate) – Co to jest? Jak obliczyć?
Ciekawym, dającym więcej możliwości w badaniu skuteczności reklamy w wyszukiwarce jest współczynnik konwersji (ang. conversion rate – CR). CR to wyrażony procentowo stosunek liczby pożądanych akcji podjętych przez użytkownika do liczby sytuacji, w jakich potencjalnie...
Crawl budget – co to jest i czy ma wpływ na pozycjonowanie?
Crawl Budget (budżet indeksowania) to termin używany w kontekście pozycjonowania stron internetowych, który odnosi się do liczby stron/podstron na stronie internetowej, które bot wyszukiwarki (np. Googlebot) jest skłonny i zdolny zeskanować w danym okresie. Jest to...
Bing Ads – Jak przenieść tam swoje kampanie z Google Ads?
Bing Ads (tak naprawdę Microsoft Ads) to platforma reklamowa firmy Microsoft, która umożliwia promocję produktów lub usług na stronie wyników wyszukiwania Bing oraz na innych stronach www związanych z firmą Microsoft, takich jak MSN i Yahoo. Bing Ads działa na...
Algorytm A9 czyli pozycjonowanie na Amazon.com
Algorytm A9 to algorytm wyszukiwania produktów na stronie Amazon.com. Składa się on z kilku czynników rankingowych, które pomagają ustalić kolejność wyświetlania produktów użytkownikowi. Główne czynniki rankingowe w algorytmie A9 to: Relevancy (odpowiedniość) - Amazon...
Above The Fold co to jest i czy ma wpływ na pozycjonowanie?
Above The Fold to obszar widoczny na stronie internetowej bez przewijania (scrollowania) ekranu, czyli pierwsze wrażenie, jakie odnosi użytkownik po wejściu na stronę. Jest to bardzo ważne miejsce na stronie, ponieważ to właśnie tam użytkownik decyduje, czy chce...
FAQ schema – co to jest i jak wdrożyć na stronie www?
Standardy danych strukturalnych schema zostały stworzone przez konsorcjum W3C (World Wide Web Consortium) oraz przez Google, Bing, Yahoo! i Yandex, w ramach projektu Schema.org. Schema.org został uruchomiony w 2011 roku i jest otwartym standardem, który ma na celu...
Społeczne uwarunkowania marketingu w Internecie
Internet rozumiany jest jako ogólnoświatowy system połączeń między wieloma lokalnymi sieciami1. Na początku powstania globalnej pajęczyny Internet był narzędziem wojskowym oraz naukowo-badawczym. Szybko jednak przekonano się, że stworzenie globalnej sieci korzystne...
ROAS w Google Ads – czym jest i jak się go wylicza?
Prowadzisz kampanię Google Ads? Jeśli tak, musisz wiedzieć, w jaki sposób ocenić jej efektywność. Marketing online, wbrew pozorom, nie jest wróżeniem z fusów, a Ty otrzymujesz bardzo konkretne dane, które pozwalają jasno odpowiedzieć na pytanie, czy podjęte działania...
Weryfikacja reklamodawcy na koncie Google Ads – krok po kroku
W celu zapewnienia użytkownikom wyszukiwarki Google większego bezpieczeństwa, system reklamowy Google Ads rozpoczął proces weryfikacji. Na Twoim koncie na żółtym pasku otrzymasz komunikat: Wymagana weryfikacja reklamodawcy Twoje reklamy mogą się nie wyświetlać w...