Chat wiadomości w profilu Google Moja Firma

wrz. 3, 2021

Google połączy Cię z klientami  jeszcze skuteczniej niż do tej pory – ruszyły nowe funkcje!

Do tego, jak skuteczne są w swoich działaniach narzędzia Google, nie trzeba nikogo chyba przekonywać. Prawie każdy ma już darmowe konto na Gmailu, coraz więcej osób korzysta już z Google Workspace, które oferuje miejsce do pracy w swej olbrzymiej chmurze, zastępując nam już nie tylko starego poczciwego Office’a, ale też pomagając stworzyć interaktywną przestrzeń do pracy online z klientem, uczniami, zespołem na interaktywnej wirtualnej tablicy Jamboard.

Kontaktuj się z klientami przez Google

google moja firma wiadomości

Bez wątpienia, Google ułatwia pracę także w firmach. Co ciekawe, konta dla firm są jeszcze bardziej zaawansowane – poza Meets ułatwiającym spotkania online i pracę w zespołach, całym zestawem narzędzi w płatnych pakietach dla firm Google idzie jeszcze dalej – wzięło się solidnie za ulepszanie kont firmowych. Już niektóre konta mają dostęp do najnowszej funkcji – wiadomości z Map. Konto firmowe musi być zweryfikowane.

W profilu firmy w Google Map, a także w wyszukiwarkach od niedawna funkcjonuje przycisk „Wiadomość”. Wystarczy go klikną, a klient wyśle do Ciebie wiadomość z zapytaniem. Trzymaj więc rękę na pulsie, żeby nie przegapić żadnej z nich. Możesz, rzecz jasna, odpisywać na te  wiadomości na dwa sposoby: tradycyjny – w komputerze, logując się do profilu swojej firmy w Google oraz w aplikacji Mapy Google. Wystarczy kliknąć przycisk „Najnowsze” oraz „Wiadomości”.

Rozmowy przez mapy – czy to zadziała?

Taka funkcja, choć na pierwszy rzut oka dziwna, no przecież, po co komu czat w aplikacji z mapą, ale jednak może się przydać. Wyobraź sobie taką sytuację – klient chce do Ciebie przyjechać, nie masz w Googlach aktualnych godzin otwarcia, strona internetowa nie działa lub klient potrzebuje szybko się skontaktować, a Ty akurat nie możesz odebrać telefonu. Wcześniej taki klient musiałby się logować na Facebook, sprawdzać, czy Tam masz konto, pisać przez Messenger, licząc na sprawną odpowiedź. Dziś już nie musi – wystarczy napisać przez mapę.

Szybki kontakt dla klienta – prawdziwa petarda

Dla cyberleniuszków, jakimi staliśmy się na przestrzeni ostatnich lat, taka opcja to prawdziwe wybawienie – po co mam klikać stronę internetową lub szukać się na Facebooku, skoro wiadomość jest dostępna prosto z wyszukiwarki (już niedługo) lub mapy? To znacznie ogranicza ilość kliknięć, jaką klient musi wykonać, by dotrzeć do Ciebie. To z kolei oznacza, że, o ile masz zweryfikowane konto na Google – możesz być dostępny dla klienta na jedno kliknięcie. Jak wiesz, jeśli klient nie musi klikać milion razy, tylko raz, to zrobi to chętniej. To jest też zagrożenie. Jeśli bowiem nie masz zweryfikowanego konta i klient musi kliknąć i szukać kontaktu inaczej, jest duże prawdopodobieństwo, że konkurencja już ma tę opcję aktywną. Niektórzy klienci pójdą jednak tam, gdzie łatwiej się skontaktować.

Nowe opcje plus kontrowersyjne zgody na zbieranie danych – czy to się sprawdzi?

Niedługo po wprowadzeniu nowych opcji wiadomości Google wprowadza jednak coś, co może spowodować, że użytkowników ich popularnej mapy będzie jednak mniej niż do tej pory. Aby korzystać z nawigacji tak, jak do tej pory będzie trzeba wyrazić zgodę na zbieranie danych na temat lokalizacji. Dość kontrowersyjny wymóg może kosztować Mapy Google utratę użytkowników. Na szczęście z wyszukiwarki miejsc w Mapach będzie można korzystać jak dotąd. Czy jednak ten ryzykowny krok nie spowoduje, że klienci rzadziej będą sięgać po ulubioną – jak do tej pory – mapę? Czas pokaże. Pamiętajmy, że to nie do końca musi być tak, że do tej pory te dane nie były zbierane – teraz po prostu będziesz mógł na to wyrazić zgodę lub nie.

Przeczytaj także:

Google Ads z nowym formatem reklam dla atrakcji turystycznych

Google ogłosiło nowy format reklam promujących atrakcje turystyczne. Dzięki temu promowanie hoteli, restauracji i wszelkich rozrywek będzie łatwiejsze i bardziej skuteczne. Sprawdź, z jakich nowych funkcji korzystać mogą reklamodawcy! Obecna sytuacja na świecie...

Darmowe liczniki odwiedzin strony WWW

Masz stronę internetową i prowadzisz działania marketingowe, które mają doprowadzić do zwiększenia jej popularności? Ale skąd masz wiedzieć, czy rzeczywiście osiągasz dzięki temu oczekiwany ruch? Pomogą Ci w tym liczniki odwiedzin, za pomocą których dowiesz się, ilu...