Co jest zakazane w reklamach Google Ads?

lipiec 5, 2021

Firma Google jest znana z restrykcyjnego podejścia do swojego regulaminu. Wiedzą o tym nie tylko pozycjonerzy, coraz ostrożniej pozycjonujący swoje strony, ale też osoby odpowiedzialne za przygotowywanie i optymalizację reklam Google Ads. Warto zdawać sobie sprawę z tego, jakimi regułami rządzą się linki sponsorowane w największej wyszukiwarce świata. Nie stosowanie się do zasad, grozi bowiem zablokowaniem konta. Najogólniej rzecz biorąc, Google nie lubi reklam nieestetycznych, wulgarnych, niejednoznacznych i takich, które kierują do stron o wątpliwej moralności. Aby poznać szczegóły, czytaj dalej.

Poprawność językowa

Wszystkie hasła reklamowe muszą odpowiadać wymogom poprawności języka polskiego. Poszczególne zdania są sprawdzane pod względem stylu, a słowa muszą występować w słowniku. Jest to niewątpliwe ograniczenie wolności twórczej copywriterów. Trudno, żeby zespół Big Cyc reklamował swoją piosenkę ‚Makumba być królem wioski’. My też musimy zrezygnować ze słowotwórstwa, na rzecz konkretnej, jasnej treści.

Wielkie litery w ograniczonym zakresie

Możemy ich używać tylko wtedy, gdy jest to uzasadnione. To znaczy, w reklamie sklepu RTV, bez przeszkód może pojawić się ten skrót. Nie możemy jednak wpisywać wielkimi literami ani słów kluczowych, ani nazw firmy. Wyjątkiem są tu te nazwy, które zwyczajowo wpisuje się z Capslookiem. Warto przy okazji zwrócić uwagę, że Google pozwala stosować wielkie litery na początku poszczególnych słów (np. Przykładowa Reklama Sklepu). Ta często stosowana przez copywriterów technika, pozwala wyróżnić reklamę wyglądem, a nie tylko treścią.

Ograniczona interpunkcja

Google nie życzy sobie, żebyśmy zwracali uwagę na swoją reklamę za pomocą ciągu kropek, spacji czy myślników. Generalnie funkcjonuje zakaz powtarzania tego samego znaku. Nie zakończymy więc reklamy (nawet najkorzystniejszej oferty) trzema wykrzyknikami. Zabronione są też wszelkie znaki specjalne, jak symbol dolara czy gwiazdka. Nie znaczy to jednak, że w ogóle musimy zrezygnować z interpunkcji. W reklamie Google Ads może się znaleźć pojedynczy myślnik, wykrzyknik (o ile nie będzie się znajdował w nagłówku) czy kropka.

„Najlepszy” tylko dla najlepszych

Wszelkiego rodzaju przymiotniki określające naszą ofertę jako ‚najlepszą’, ‚najskuteczniejszą’, ‚najtańszą’ możemy umieścić w treści reklamy pod warunkiem, że posiadamy potwierdzenie, że jesteśmy ‚naj’. Co więcej, musi się ono znajdować na stronie, do której prowadzi link sponsorowany i musi być dostępne po maksymalnie dwóch kliknięciach od strony docelowej. Odwołując się do przykładu, wyobraźmy sobie, że reklamujemy mydło o wyjątkowych właściwościach pielęgnacyjnych. W treści reklamy możemy nazwać je ‚najskuteczniejszym’, pod warunkiem, że na stronie opublikujemy wyniki badań niezależnego instytutu, który potwierdza, że bijemy konkurencję na głowę.

‚Kliknij w link’ – nieprawidłowe

Google zależy na tym, żeby to treść reklamy przyciągała uwagę. Wszelkie bezpośrednie nawoływania do kliknięcia w dany link sponsorowany są więc zakazane. W większości dane słowa są wyłapywane już na etapie tworzenia reklamy. Nie oznacza to, że nie możemy umieścić w haśle reklamowym call to action. Wręcz przeciwnie. Musi się jednak ono odwoływać do oferty. Zatem nie ‚kliknij w link’, ale ‚sprawdź naszą ofertę.

Nie tylko treść reklamy się liczy

Aby stworzona przez nas reklama została zaakceptowana, musimy kierować użytkownika do odpowiedniej, zgodnej z regulaminem strony internetowej. I znowu, podobnie jak w przypadku treści reklamy, strona docelowa musi być zgodna z powszechnie przyjętymi normami moralnymi. Czyli nie może promować przemocy, wulgarnych zachowań, stron zawierających materiały pornograficzne czy związane z hazardem. Na cenzurowanym są też witryny dotyczące broni, leków oraz używek. Ale to nie wszystko. Strona docelowa musi być bezpieczna dla użytkowników (czyli nie może zawierać wirusów) i estetyczna. Nie może być przesycona reklamami, zwłaszcza tymi najbardziej irytującymi użytkowników, jak wyskakujące okienka. Musi też zawierać merytoryczną treść.

Po spełnieniu powyższych warunków, możemy być pewni, że nasze linki sponsorowane bez przeszkód pojawią się w systemie Google Ads.

Przeczytaj także:

Darmowe liczniki odwiedzin strony WWW

Masz stronę internetową i prowadzisz działania marketingowe, które mają doprowadzić do zwiększenia jej popularności? Ale skąd masz wiedzieć, czy rzeczywiście osiągasz dzięki temu oczekiwany ruch? Pomogą Ci w tym liczniki odwiedzin, za pomocą których dowiesz się, ilu...

Chat wiadomości w profilu Google Moja Firma

Google połączy Cię z klientami  jeszcze skuteczniej niż do tej pory - ruszyły nowe funkcje! Do tego, jak skuteczne są w swoich działaniach narzędzia Google, nie trzeba nikogo chyba przekonywać. Prawie każdy ma już darmowe konto na Gmailu, coraz więcej osób korzysta...

Wrocław – miejsce dla Twojego biznesu!

Wrocław – miejsce dla Twojego biznesu!

Wrocław przyciąga przedsiębiorców jak magnes i jest ku temu wiele powodów. Od lat stanowi bowiem jeden z najbardziej atrakcyjnych rynków nie tylko na Dolnym Śląsku czy w Polsce, ale i w całej Europie. Założenie działalności gospodarczej we Wrocławiu przynosi wiele...