Co to jest SEO?

czerwiec 5, 2021

W kontekście rozmów o pozycjonowaniu stron internetowych, bardzo często można trafić na słowo SEO. Co ono właściwie oznacza?

Czym jest SEO?

SEO to skrót od anglojęzycznego terminu Search Engine Optimalization. Po polsku tłumaczymy to jako optymalizowanie strony pod kątem wyszukiwarki. W domyśle oczywiście chodzi o Google.

Na czym polega SEO, czyli optymalizowanie strony?

Jest to temat rzeka. SEO samo w sobie nie jest pozycjonowaniem, ale jedną z metod na jego wykonanie. Dodajmy że metodą najczęściej wybieraną, z uwagi na fakt że bezpośrednio wpływa na sposób działania, jakość i wygląd strony www, którą chcemy pozycjonować. Można to porównać do dbania o swój wygląd i sposób zachowywania się, kiedy planujemy zająć reprezentacyjną rolę. Będąc widocznymi dla setek osób, musimy nie tylko nienagannie być ubrani, ale również potrafić się zachować i wiedzieć co powiedzieć w określonym momencie. Firma, którą będziemy reprezentować jest oceniana przez pryzmat nasz samych. Identycznie działa to w przypadku pozycjonowania. Potencjalny klient lub użytkownik usługi chce mieć do dyspozycji stronę niezawodną, szybką, zawierającą wszystkie potrzebne informacje, a także bezpieczną w działaniu. Ona sama powinna również być przyjazna dla wyszukiwarki, czyli ułatwiać jej dostęp do informacji i ich indeksowanie. Tym właśnie zajmuje się SEO.

Jak dzielimy SEO i jak ono wpływa na pozycjonowanie strony?

SEO to bardzo ogólne pojęcie, na które składa się większa ilość poszczególnych czynników, takich jak wymienione poniżej.

  • SEO techniczne– przez to określenie rozumiemy sposób skonstruowania strony, czyli jej kodowanie. Czy struktura kodu ma logiczną i spójną całość oraz czy jest zgodna z obowiązującymi wytycznymi i standardami HTML, CSS oraz czy strona jest responsywna – dostosowuje się automatycznie do wielkości ekranów. SEO techniczne odpowiada za szybkość działania strony, prawidłowy sposób wyświetlenia na różnych przeglądarkach, a także umożliwienie robotom wyszukiwarek prawidłowej i szybkiej indeksacji treści.
  • SEO on-site – są to wszystkie działania robione w ramach pozycjonowanej strony, mogące mieć przełożenie na efekt pozycjonowania. SEO on-site pozwala ocenić jakość samej witryny pod kątem merytorycznym i logicznym. W ramach SEO on-site znajdujemy m.in.:
    • metatagi jak <title> oraz <description>, indywidualnie tworzone dla każdej z podstron,
    • treść strony, składają się na nią akapity, nagłówki, grafiki i multimedia,
    • linki wewnętrzne, umieszczane w treści artykułów, menu – ułatwiają nawigowanie w obrębie strony pozycjonowanej,
    • budowa URL, sposób tworzenia adresów strony również może zawierać słowa klucze,
    • wygląd strony i umiejscowienie w niej wartościowych treści.
  • SEO off-site– są to działania SEO, prowadzone poza witryną. Można do nich wliczyć pozycjonowanie stron przez publikację treści na partnerskich blogach, używanie social media, zdobywanie linków z zewnętrznych serwisów, pozyskiwanie naturalnych (organicznych) kliknięć z wyszukiwarki.
  • SEO content – a innymi słowami content marketing. Polega to na budowaniu wizerunku firmy i pozycjonowaniu stron poprzez tworzenie i publikację wartościowych treści. Wartościowych, czyli takich, które mogą wnieść jakąkolwiek korzyść dla osób, które będą je czytać. Nie należy tego mylić z pseudo poradnikami, na których wiele firm próbuje opierać swoje pozycjonowanie stron.

Skuteczne pozycjonowanie stron to takie pozycjonowanie, które znajduje równowagę pomiędzy wszystkimi wyżej wymienionymi działami SEO i potrafi je wykorzystać w swojej strategii.

Przeczytaj także:

Darmowe liczniki odwiedzin strony WWW

Masz stronę internetową i prowadzisz działania marketingowe, które mają doprowadzić do zwiększenia jej popularności? Ale skąd masz wiedzieć, czy rzeczywiście osiągasz dzięki temu oczekiwany ruch? Pomogą Ci w tym liczniki odwiedzin, za pomocą których dowiesz się, ilu...

Chat wiadomości w profilu Google Moja Firma

Google połączy Cię z klientami  jeszcze skuteczniej niż do tej pory - ruszyły nowe funkcje! Do tego, jak skuteczne są w swoich działaniach narzędzia Google, nie trzeba nikogo chyba przekonywać. Prawie każdy ma już darmowe konto na Gmailu, coraz więcej osób korzysta...

Wrocław – miejsce dla Twojego biznesu!

Wrocław – miejsce dla Twojego biznesu!

Wrocław przyciąga przedsiębiorców jak magnes i jest ku temu wiele powodów. Od lat stanowi bowiem jeden z najbardziej atrakcyjnych rynków nie tylko na Dolnym Śląsku czy w Polsce, ale i w całej Europie. Założenie działalności gospodarczej we Wrocławiu przynosi wiele...