Czym jest Copywriting SEO?
Treść to podstawowy element każdej strony www. Dzięki niej, wyszukiwarki są w stanie określić zawartość konkretnej podstrony. Odpowiednia ich optymalizacja kieruje roboty na właściwe tory, wspomaga proces pozycjonowania i buduje widoczność strony na potencjalne zapytania klientów z długiego ogona (z ang. Long-Tail).
Unikalne i odpowiednio zoptymalizowane treści powinny znajdować się zarówno na stronach firmowych jak i sklepach e-commerce. W przypadku sklepów internetowych, ma ona jednak znacznie większe znaczenie. Treści wspomagają pozycjonowanie produktów na zapytania z długiego ogona, charakteryzujące się niskim wskaźnikiem miesięcznym wyszukiwań i wysokim współczynnikiem konwersji.
Korzyści z wykorzystania Copywritingu SEO
- poprawa widoczności strony,
- zwiększenie ilości i jakości odwiedzin,
- lepsze odczucia użytkowników,
- wyższy współczynnik konwersji.
Czy wiesz, że każda treść na stronie powinna być unikalna? Powielanie treści w obrębie tej samej lub innych domen może zostać dotkliwie ukarane.
Znaczenie Copywritingu SEO w procesie pozycjonowania
Copywriting SEO odgrywa kluczową rolę w procesie pozycjonowania. Google wyznacza ranking strony m.in. na podstawie jej zawartości oraz odnośników do niej prowadzących. Merytoryczne publikacje w obrębie serwisu budują kolejne grupy słów kluczowych, na które widoczna jest strona, oraz zwiększają szansę na otrzymanie linku zwrotnego jako źródła uzyskania informacji. Profil linków budowany w ten sposób, to najbardziej bezpieczna metoda pozycjonowania i uznawana jako jedyna – za naturalną.