Czy social media takie jak np. Facebook mają wpływ na pozycjonowanie strony?

Maj 7, 2021

Czym jest właściwie social media? Są to media społecznościowe, czyli serwisy internetowem adresowane do różnorodnych grup odbiorców. Każdy z nas może wymienić największe i najbardziej popularne serwisy społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, Twitter, Tumblr. Jak efektywnie wykorzystać social media, aby z ich pomocą generować ruch na stronie? Pierwszym co może przyjść do głowy, to umieszczenie w opisie linku do strony. Owszem, trzeba jednak pamiętać, że w większości portali społecznościowych, linki wychodzące posiadają atrybut no follow. Oznacza to, że roboty wyszukiwarek nie będą za nimi podążać, a tym samym „moc” portalu społecznościowego nie jest na stronę www klienta przekazywana. Nie oznacza to jednak, że z takiego linku nie skorzystają użytkownicy. Ręcznie w niego klikając, zostaną przeniesieni na stronę www, na której mogą sprawdzić wszystkie ważne dla siebie informacje. By jednak ich do tego zachęcić, należy w umiejętny sposób prowadzić fan page. Pozycjonowanie stron przy pomocy social media zaliczane jest do działań off page, czyli realizowanych poza stroną. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek.

Jak wygląda pozycjonowanie stron przez Facebook i Instagram

social media a pozycjonowanie

Niewątpliwie to właśnie Facebook jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym. Korzystają z niego miliony osób na całym świecie, a on sam jest świetnym narzędziem do promocji. Pozycjonowanie stron z użyciem FB odbywa się na kilka sposobów:

  • Fanpage– jest to strona firmowa, na której prezentowane są informacje dotyczące działalności firmy. Mogę one mieć postać postów z ciekawostkami, nowinkami, doniesieniami oraz foto lub wideo relacjami tego, co działo się konkretnego dnia.
  • Posty– aby firmowy fanpage przyciągał klientów, należy zadbać o ciekawe i merytoryczne posty. To one właśnie sprawiają, że użytkownicy znajdują ciekawe dla siebie informację. Posty nie zawsze muszą dotyczyć bezpośrednio firmy. Mogą również być informacjami na luźno związane z tematem informacje. Obiektywizm i brak obaw mówienia np. o tym co robi konkurencja, jest przez użytkowników zauważana i doceniana. Postrzegają oni taką firmę jako świadomą swojej wartości i nie obawiającą się działań konkurencji.
  • Media– infografiki, zdjęcia i filmy sprawiają, że fanpage jest znacznie ciekawszy i bardziej interesuje potencjalnych użytkowników. Pamiętajmy o tym, że każdy post można potraktować jako krótką zajawkę artykułu, którego pełna treść znajduje się na firmowej stronie. Prowadzący do niej link umieszczony zostanie pod koniec zajawki, zachęcając czytelników do dalszej lektury.
  • Pozycjonowanie stron z wykorzystaniem social mediapozwala zwiększyć efekty działania, ale jednocześnie jest zajęciem angażującym sporo czasu i pracy. Nie można pomijać w tej strategii tak ważnych czynników, jak:
  • Interakcja z użytkownikami – ciekawe posty prowokują i zachęcają do dyskusji. Toczy się ona w komentarzach pod postem. Może w niej brać udział administrator strony, odpowiadając np. na pytania użytkowników. Brak aktywności administratora w zagorzałej dyskusji sprawia, że fanpage bardzo szybko może stracić zaufanie, stając się w oczach użytkowników mało wiarygodnym.
  • Konkursy– co może przyciągnąć do fanpage nowych użytkowników? Oczywiście organizowane na nim konkursy z ciekawymi nagrodami. Mogą to być nagrody rzeczowe lub zniżki i rabaty na korzystanie z firmowych usług. Najważniejsze jest to, aby konkurs był przejrzyście i transparentnie opisany, zachęcając tym samym do wzięcia w nim udziału.
  • Reklama– wiele portali społecznościowych oferuje usługi płatnych reklam. Mogą one być bardzo szczegółowo personalizowane, podobnie jak ma to miejsce w Google Ads. Zlecając wyświetlenie reklam ma FB, możemy precyzyjnie określić grupę docelową, biorąc pod uwagę kryterium wieku, płci, lokalizacji, zainteresowań itp. Pozwala to dotrzeć ze swoim profilem i znajdującymi się na nim treściami do osób, które są potencjalnymi klientami firmy.

Prowadzeniem profilu w social media można zajmować się samodzielnie lub zlecić to zadanie jednej z wielu agencji marketingowych. Oprócz samego zarządzania fanpagem, mogą oni również przygotować harmonogram dodawania nowych treści i zająć się ich opracowywaniem. Aby były one ciekawe i przyciągające użytkownika, muszą być doskonale dopracowane, a przede wszystkim ciekawe. Oznacza to poświęcenie sporej ilości czasu na ich wyszukanie.

Przeczytaj także:

Google Ads z nowym formatem reklam dla atrakcji turystycznych

Google ogłosiło nowy format reklam promujących atrakcje turystyczne. Dzięki temu promowanie hoteli, restauracji i wszelkich rozrywek będzie łatwiejsze i bardziej skuteczne. Sprawdź, z jakich nowych funkcji korzystać mogą reklamodawcy! Obecna sytuacja na świecie...

Darmowe liczniki odwiedzin strony WWW

Masz stronę internetową i prowadzisz działania marketingowe, które mają doprowadzić do zwiększenia jej popularności? Ale skąd masz wiedzieć, czy rzeczywiście osiągasz dzięki temu oczekiwany ruch? Pomogą Ci w tym liczniki odwiedzin, za pomocą których dowiesz się, ilu...