Darmowa poczta Gmail ma już 15 lat!

kwi 2, 2019

Czas czytania: 2 minuty

Zaledwie kilka miesięcy po okrągłym jubileuszu wyszukiwarki Google, swoją rocznicę świętuje darmowa skrzynka pocztowa Gmail. Ten bezpłatny serwis debiutował dokładnie 1 kwietnia 2004 roku i do dziś cieszy się ogromną popularnością.

Swój niebywały sukces darmowa poczta zawdzięcza głównie przedsiębiorstwu Google, które przez dokładnie 15 lat ciągle rozwija serwis webmailowy o dodatkowe warianty i dba o jego atrakcyjny wizerunek w sieci. Z Gmail korzysta już bowiem ponad 1,5mld użytkowników na całym świecie! Mało tego, liczba ta, z dnia na dzień rośnie w przerażającym tempie.

gmail 15 urodziny

Co nowego w Gmail?

Również z okazji tej szczególnej rocznicy, Google przygotowało kilka nowych udogodnień, które mają wpłynąć na komfort korzystania z Gmail.

Mianowicie w znanej już funkcji Smart Compose pojawią się nowe języki takie jak: włoski, hiszpański, francuski czy portugalski. Smart Compose, wykorzystując sztuczną inteligencję, ma odciążyć użytkowników darmowej poczty, poprzez automatyczną generację odpowiedzi i słów, dobieranych na podstawie kontekstu wiadomości.

Kolejną i najważniejszą nowością w Gmail będzie możliwość planowania wysyłki. E-mail zostanie dostarczony o konkretnej porze, w dniu wskazanym przez nadawcę. Taka funkcja ma znacznie usprawnić realizację spraw służbowych, jak i prywatnych oraz pozwolić uniknąć problemów, wynikających z odmiennych stref czasowych.

Darmowa poczta rozwinie również interakcję między dokumentami Google. Użytkownik bez konieczności opuszczania widoku Gmail, będzie mógł przewijać listy, wypełniać formularze lub dokonywać rezerwacji w hotelach.

Popularność Gmail

Mimo iż uruchomienie darmowej poczty 1 kwietnia zostało przez wielu potraktowane jako żart, to dziś Gmail jest jednym z najczęściej odwiedzanych serwisów webmailowych. Głównym powodem niepoważnego podejścia do serwisu była pojemność konta, który miał wynosić 1GB. Z faktu, że wówczas konkurencja oferowała zaledwie 20MG, była to tak duża, że aż nie do uwierzenia liczba, w którą wątpiła większość internautów. Google jednak dotrzymało słowa. Mało tego, już rok później zwiększyło pojemność skrzynki do 2GB.

Ponadto od samego początku, darmowa poczta Gmail prześcigała konkurencję również pod względem spamu. Starannie walczyła z uporczywymi reklamami, sortując wiadomości do oddzielnych folderów, nie stopując przy tym prywatnych wiadomości. Podczas przeglądania poczty i odpisywaniu na maile, nie wyświetlały się żadne reklamy graficzne, zakłócające pracę i skupienie użytkownika. Dzięki temu, (jak zauważono również w badaniach), użytkownicy spędzali zdecydowanie mniej czasu na przeglądaniu wiadomości w Gmail niż w innych skrzynkach pocztowych. Sugerowało to, że poczta Gmail jest znacznie bardziej przejrzysta i prostsza w obsłudze.

Przez pierwsze trzy lata, użytkownicy mogli założyć konto Gmail jedynie z polecenia, czyli poprzez zaproszenia otrzymane od innych internautów. Dziś z darmowej skrzynki może skorzystać każdy, kto ma dostęp do łącza.

Darmowa poczta Gmail mimo idealnego interfejsu, który jak zaznacza sam Paul Buchheit – zmieniany był wyłącznie pod względem kosmetycznym, nie spoczywa na laurach i nadal pracuje nad rozwojem serwisu oraz dodatkowymi funkcjami, wzmagającymi zadowolenie użytkowników.

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...