Darmowe liczniki odwiedzin strony WWW

wrz. 15, 2021

Masz stronę internetową i prowadzisz działania marketingowe, które mają doprowadzić do zwiększenia jej popularności? Ale skąd masz wiedzieć, czy rzeczywiście osiągasz dzięki temu oczekiwany ruch? Pomogą Ci w tym liczniki odwiedzin, za pomocą których dowiesz się, ilu użytkowników odwiedziło witrynę danego dnia, a także wiele więcej.

Jak działają liczniki odwiedzin?

Zasada działania takich rozwiązań jest stosunkowo prosta. Wystarczy, że na stronie umieścisz specjalny kod, który uzyskasz, rejestrując się w ramach danej usługi. Ewentualnie informacje na temat odwiedzin witryny zdobyć możesz również bez konieczności podawania jakiegokolwiek kodu HTML – w ramach darmowego licznika dostępnego dzięki firmie hostingowej.

Ilość danych, które w ten sposób pozyskasz zależy od darmowego licznika, na który się zdecydujesz. Najczęściej zliczanie liczby odwiedzin to tylko podstawowa funkcja – natomiast dodatkowo możesz otrzymać całe mnóstwo informacji związanych z użytkownikami strony, czasem przebywania w witrynie, wskaźnikiem odrzuceń i wieloma innymi, istotnymi kwestiami. Sprawdźmy zatem, z jakich rozwiązań możesz korzystać, jeśli chcesz bez opłat zliczać odwiedziny na stronie i jakie dodatkowe funkcje będziesz mieć tam do dyspozycji.

Licznik odwiedzin w panelu zarządzania usługą hostingową

Twoja strona znajduje się na serwerze, najczęściej na hostingu współdzielonym. Zaloguj się do panelu zarządzania usługą i sprawdź, czy w jej ramach nie masz możliwości weryfikowania liczby odwiedzin i innych danych. Np. w Direct Admin mam taką pozycję, jak na screenie, ale nie jest powiedziane, że Twoja firma hostingowa również daje do niej dostęp.

 

 

Jeśli jednak masz taką opcję, to zerknij, co tam znajdziesz. Wybierz z listy interesującą Cię domenę i zapoznaj się z danymi:

 

Znajdziesz tam sporo ciekawych informacji, takich jak liczba wejść na poszczególne podstrony, najczęściej pobierane pliki, jak również szczegółowe dane na temat ostatnich odwiedzin.

 

Jednak nie jest to rozwiązanie zaawansowane. Bardziej możesz je traktować jako dodatek, który daje Ci możliwość sprawdzenia podstawowych danych na temat odwiedzin na stronie i ich porównania z innymi.

Google Analytics

Nazwanie najpopularniejszego systemu analitycznego na świecie darmowym licznikiem byłoby obrazą dla tego rozwiązania. Zainteresowanie nim nie jest przypadkowe. Według w3techs.com korzysta z niego 86 proc. wszystkich stron, które używają jakiegokolwiek systemu służącego do analizy odwiedzin.

 

Źródło: https://w3techs.com/technologies/overview/traffic_analysis

Jakie możliwości daje GA? Dzięki niemu dowiesz się, jakie są źródła odwiedzin – np. inne strony, odwiedziny bezpośrednie czy serwery społecznościowe. Poznasz czas przebywania internautów na podstronach, które mają najwyższy wskaźnik odrzuceń. Możesz też wykorzystać ten system do analizowania konwersji, a nawet – sprawdzenia, czego szukają użytkownicy Twojej strony, którzy używają wewnętrznej wyszukiwarki. GA dostarcza ogromu danych do analizy i jest tak naprawdę niezbędny dla pracujących w branży marketingu. Za jego pomocą możesz analizować choćby skuteczność działań marketingowych – dowiesz się, które kampanie przynoszą najlepsze rezultaty. Możesz monitorować nawet to, czy użytkownicy klikali linki znajdujące się w newsletterze. Jeśli prowadzisz stronę WWW, to koniecznie przetestuj Google Analytics.

Stat4u

To jeden z najstarszych polskich darmowych liczników odwiedzin. Z jego możliwościami możesz zapoznać się, korzystając z dema dostępnego tutaj. Nie jest to system bardzo rozbudowany. Sprawdzisz, ilu użytkowników odwiedziło stronę w poszczególnych dniach, ile wygenerowali oni odsłon, kiedy padły rekordy pod względem liczby odwiedzin, z jakich stron najczęściej witrynę odwiedzali użytkownicy, a także poznasz takie szczegółowe dane na temat ostatnich odwiedzin jak m.in. nazwa hosta, przeglądarki czy też kraju, z którego łączy się dany użytkownik. Nie jest to jednak rozwiązanie, które dawałoby choćby zbliżone możliwości w stosunku do Google Analytics.

 

WordPress Jetpack

Kolejne z rozwiązań przeznaczone jest dla korzystających z systemu WordPress, czyli większości posiadaczy stron WWW, którzy wybrali serwis oparty na CMS ie. Jetpack to rozbudowany system w wersji darmowej – ograniczonej – i płatnej. Dostarcza on wielu danych na temat odwiedzin na Twojej stronie, jak i oferuje dodatkowe rozwiązania, widgety i nie tylko. Wtyczka ta jest nieustannie rozwijana i możesz mieć pewność, że będzie zgodna z kolejnymi wersjami systemu WordPress. We wrześniu 2021 roku liczba aktywnych instalacji tego pluginu wynosiła ponad 5 mln.

 

Stats4u.net

W tym przypadku do Twojej dyspozycji jest dosyć prosta usługa zliczania odwiedzin na stronie WWW. Nie są to bardzo szczegółowe informacje, jednak jest ich całkiem sporo. Demo tego rozwiązania możesz zobaczyć tutaj. Dowiesz się, ilu użytkowników odwiedziło Twój serwis, z jakich korzystają oni przeglądarek, jaka jest rozdzielczość ich monitorów, z jakich krajów się łączą, a także z jakich stron trafili do Twojej witryny. Licznik odwiedzin na stronie może być widoczny lub ukryty. Rozpoczęcie korzystania z niego wymaga umieszczenia kodu HTML w serwisie.

 

Źrodło: http://stats4u.net/

Counterliczniki.com

Rozwiązanie dla fanów najprostszych rozwiązań. Wystarczy umieścić na stronie odpowiedni kod w zależności od tego, jakie informacje mają się znajdować na grafice wyświetlanej w witrynie. Pojawić się na niej może ogólna, dzisiejsza czy wczorajsza liczba odwiedzin, a także informacja o liczbie użytkowników, którzy aktualnie korzystają ze strony.

 

Źródło: https://www.counterliczniki.com/

Deszczowce.pl/counters

To kolejny prosty licznik, który umożliwia poznanie liczby odwiedzin na Twojej stronie. Omawiam go bardziej jako ciekawostkę, gdyż w takiej wersji wykorzystywany był on wiele lat temu, a obecnie raczej nie jest spotykany. Zdecydowanie lepiej postawić na inne formy zliczania odwiedzin, gdyż dostarczają one więcej przydatnych informacji.

 

Źródło: https://www.deszczowce.pl/counters

Obecnie masz do dyspozycji przeróżne rozwiązania, jeśli chodzi o kwestię zliczania odwiedzin na stronie – zarówno płatne, jak i takie, które nie wymagają płatności, czego najlepszym przykładem jest Google Analytics. To system, który wymaga poświęcenia czasu na zrozumienie zasad korzystania z poszczególnych funkcji, natomiast zdecydowanie warto się tego podjąć. Pozyskasz dzięki temu wiele cennych danych, których użyć możesz między innymi przy planowaniu budżetu na działania marketingowe.

Przeczytaj także:

Chat wiadomości w profilu Google Moja Firma

Google połączy Cię z klientami  jeszcze skuteczniej niż do tej pory - ruszyły nowe funkcje! Do tego, jak skuteczne są w swoich działaniach narzędzia Google, nie trzeba nikogo chyba przekonywać. Prawie każdy ma już darmowe konto na Gmailu, coraz więcej osób korzysta...

Wrocław – miejsce dla Twojego biznesu!

Wrocław – miejsce dla Twojego biznesu!

Wrocław przyciąga przedsiębiorców jak magnes i jest ku temu wiele powodów. Od lat stanowi bowiem jeden z najbardziej atrakcyjnych rynków nie tylko na Dolnym Śląsku czy w Polsce, ale i w całej Europie. Założenie działalności gospodarczej we Wrocławiu przynosi wiele...

Tworzenie skutecznego tekstu reklamowego Google Ads

Tworzenie skutecznego tekstu reklamowego Google Ads

W porównaniu z pozostałymi formami reklamy w Internecie link sponsorowany w wyszukiwarce Google jest w postaci tekstowej, a nie graficznej. Link reklamowy składa się z trzech zasadniczych części: 3 nagłówków w formie aktywnego linka (30 znaków), tekstu reklamowego (2...