Direct Answer w wyszukiwarce Google. Czym jest i jak może się przydać?

kwi 17, 2018

Czas czytania: 2 minuty

Direct Answer potocznie zwane również pozycją zero, czyli odpowiedzi bezpośrednie, to jedna z funkcjonalności wyszukiwarki, która pozwala na szybsze znalezienie pożądanych informacji w Internecie. Direct Answers to nic innego jak tylko odpowiedzi na zadane przez użytkownika Google pytania. Odpowiedzi te pobiera się ze stron internetowych, które są zaindeksowane w Google. W praktyce oznacza to, że możliwe stało się uzyskanie w wynikach wyszukiwania nie tylko pozycji 1 ale także 0. Direct Answers, czyli bezpośrednie odpowiedzi, znajdziesz po wpisaniu pytania w wyróżnionym boksie, który zlokalizowany jest nad wyszukanymi stronami internetowymi.

Direct Answer – po co ta funkcja?

Google Direct Answer

W pewien sposób można uznać, że Direct Answers to swego rodzaju ukłon w stronę internautów korzystających z Google. Teraz, kiedy zadasz konkretne pytanie, otrzymujesz na pozycji 0 poszukiwaną definicję. W praktyce oznacza to, że często nie musisz już nawet wchodzić na inną stronę internetową. To ogromna oszczędność czasu. Jakie właściwie jest zadanie Direct Answers? Jak najszybsze dostarczenie odpowiedzi na zadane przez użytkownika pytanie. Pod okienkiem Direct Answers znajduje się link do strony, z której pochodzi odpowiedź.

Z pomocą Direct Answer możesz wzmocnić swoją pozycję na rynku

Direct Answers to funkcja, która umożliwia Ci poprawę Twojej pozycji na rynku. Jak to możliwe? Wartościowa treść na Twojej stronie, jeśli tylko będzie dawać najlepszą odpowiedź na zadane pytanie, znajdzie się na pozycji 0, czyli powyżej organicznych wyników wyszukiwania. Pamiętaj, że internauci obecnie mają dostęp do nieograniczonej ilości treści na rozmaitych stronach internetowych. Oczywiście nadal najważniejsza pozostaje praca nad poprawą ogólnej widoczności poprzez link building czy content marketing, jednak w niektórych branżach przebicie się do pierwszej trójki jest naprawdę trudne. A tymczasem, podając rzetelne odpowiedzi na zadawane przez internautów pytania, możesz liczyć na to, że zauważą Twoją stronę jako pierwszą w Direct Answers.

Treści pod Direct Answer

„Co to jest”, „co to znaczy”, „co”, „jak”, „znaczenie” – statystycznie rzecz biorąc, tego rodzaju pytania są wpisywane w Google najczęściej. I dlatego warto pomyśleć o tym, by na swojej stronie zamieścić odpowiedzi na pytanie związane z reprezentowaną tematyką, branżą. Na swojej stronie internetowej możesz stworzyć dział poradnikowy lub blog. Treści te powinny być przyjazne zarówno czytelnikowi, jak i wyszukiwarce.

Zalety i wady Direct Answer

Dlaczego warto znaleźć się w Direct Answer?

  • zyskujesz wizerunek eksperta;
  • poprawiasz wizerunek swojej marki;
  • Twoja strona jest wyróżniona w wynikach wyszukiwania;
  • wysokiej jakości treść na stronie pomoże Ci podnieść pozycję w wynikach wyszukiwania.

Czy Direct Answer ma wady? Może się zdarzyć, że internauta, który uzyskał odpowiedź na swoje pytanie przez Direct Answers, nie wejdzie już na Twoją stronę co przełoży się na zmniejszenie ruchu organicznego. Warto zatem tworzyć na stronie wysokiej jakości treści, które nie tylko będą publikowane z myślą o Direct Answers, ale także zainteresują potencjalnych użytkowników i zachęcą do wejścia na docelową stronę www.

Autor wpisu
Maciej Kędzia
Maciej Kędzia

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Co to jest SERP? (Search Engine Results Page)

Co to jest SERP? (Search Engine Results Page)

Akronim SERP często pojawia się w zagadnieniach związanymi z pozycjonowaniem stron, pochodzi od angielskiego "Search Engine Results Page" i oznacza stronę wyników wyszukiwania. Jest to strona, którą użytkownicy ujrzą po wpisaniu słowa kluczowego w wyszukiwarce...

Co to jest URL? (Uniform Resource Locator)

Adres URL (Uniform Resource Locator), akronim oznacza unikalny identyfikator, który określa lokalizację zasobu w internecie (przeważnie strony internetowej - https://...). Jest to ciąg znaków, który umożliwia dostęp do konkretnej strony internetowej, dokumentu, obrazu...

Jakie wybrać słowa kluczowe do pozycjonowania i kampanii Google Ads?

Jakie wybrać słowa kluczowe do pozycjonowania i kampanii Google Ads?

Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania (SEO) oraz kampanii Google Ads jest dobór odpowiednich słów kluczowych (keyword research). Etap ten polega na określeniu jak największej ilości optymalnych słów kluczowych wraz z synonimami używanymi przez...