Ile kosztuje pozycjonowanie?
Cena usługi ustalana jest zawsze indywidualnie. Nie ma sztywnych cenników, ponieważ każda strona jest inaczej zbudowana, charakteryzuje się zróżnicowaną konkurencją oraz każdy Klient ma inne oczekiwania.
Wynagrodzenie za pozycjonowanie powinno być rozpatrywane w kategoriach inwestycji, gdzie każda zainwestowana złotówka przybliża firmę do nowych klientów. » Zapytaj o darmową wycenę.
W jaki sposób może być rozliczane pozycjonowanie?
W zależności od oczekiwań Klienta oferujemy 5 sprawdzonych modeli rozliczeń:
Abonament - płatność w postaci ryczałtu, umowa na czas nieokreślony z 2 miesięcznym okresem wypowiedzenia.
Płatność za pozycje - wynagrodzenie pobierane w zależności od pozycji na ustalone słowa kluczowe, umowa na min. 12 miesięcy.
Płatność za ruch - płatność za odwiedziny pochodzące z wyszukiwarki Google.
Model CPA - wynagrodzenie pobierane za konkretne działania Internautów, np. sprzedaż w sklepie internetowym (% od marży - ustalane indywidualnie).
Barter - bezgotówkowa wymiana za towary lub usługi.
Dlaczego za pozycjonowanie płaci się miesięcznie a nie jednorazowo?
Pozycjonowanie jest niekończącym się procesem. Zdobyte pozycje trzeba stale monitorować oraz wykonywać pracę w celu ich utrzymania. Mają na to wpływ zmiany w algorytmie wyszukiwarki1 (odpowiedzialne za pozycje) oraz działania konkurencji, której również zależy na najwyższych pozycjach. Nawet najkrótszy przestój w procesie pozycjonowania może doprowadzić do gwałtownego spadku odwiedzin. W pozycjonowaniu podobnie jak w sporcie, raz zdobyty medal na zawodach wcale nie oznacza, że do kolejnych, sportowiec nie musi się przygotowywać.
1W samym tylko 2010 roku właściciele wyszukiwarki Google wprowadzili ponad 300 zmian w algorytmie.
Jakie informacje potrzebne są do przygotowania oferty?
Do wyceny niezbędny jest adres strony internetowej. Przydatne będą również informacje o konkurencji, przykładowe słowa kluczowe (branżowe) oraz zakładane cele, np. 30 klientów na miesiąc (wysoka pozycja to nie jest cel, tylko zadanie, które przybliża nas do realizacji celu).
Jeśli korzystali Państwo z podobnych usług, to prosimy o dostęp do statystyk oraz podanie powodów zakończenia współpracy.
Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?
Pierwsze efekty widoczne są już po kilku tygodniach od rozpoczęcia usługi. Wzrost dokonale obrazują statystyki odwiedzin oraz raport pozycji. Na szybkość pozycjonowania ma wpływ m.in.: staż strony w Internecie, jakość treści, stopień optymalizacji, siła konkurencji oraz historia działań "pozycjonerskich". Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie jest procesem długofalowym, który wymaga cierpliwości i wyczucia. Prace nad pozycjami muszą wyglądać względnie naturalnie. Zbyt agresywne działania mogą doprowadzić do efektów odwrotnych. Pozycjonowanie przypomina wspinaczkę górską. Im wyższej i dłużej wspinamy się, tym trudniej dostać się na szczyt. Dlatego też, awans np. z 200 pozycji na 16 następuje szybciej niż z 7 na 1.
W przypadku bardzo konkurencyjnych branż, gdzie firmy pozycjonują się od wielu lat, na czołowe pozycje można pracować nawet kilkanaście miesięcy. Im szybciej rozpocznie się proces pozycjonowania, tym krócej potrwa pogoń za konkurencją.
Dlaczego warto pozycjonować?
Każdego dnia miliony osób przeszukuje Internet przy pomocy wyszukiwarki Google w poszukiwaniu informacji o produktach oraz usługach. Wielu z nich to Państwa potencjalni klienci. Jeśli jednak nie odnajdą Państwa oferty w gąszczu informacji, to niestety będą musieli skorzystać z usług konkurencji. Nie dopuszczą Państwo do tego, wykorzystując efektywny marketing w wyszukiwarkach.
W odróżnieniu od reklamy masowej za pośrednictwem wyszukiwarek firma dociera z ofertą nie do przypadkowych osób, ale do grupy poszukujących tego, co Państwa firma ma do zaoferowania. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że to właśnie ci odwiedzający staną się Państwa klientami.
Czy firma tworzy strony internetowe?
Aby zapewnić wysoką jakość usług posiadamy wąską specjalizację. Wspópracujemy natomiast z firmami projektującymi przyjazne strony dla wyszukiwarek. Na etapie planowania strony, warto już myśleć o wyszukiwarkach. Późniejsza optymalizacja może być bardzo uciążliwa oraz kosztowna.
Czy warto pozycjonować serwis, skoro po wpisaniu nazwy firmy pojawia się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce?
Głównym założeniem pozycjonowania jest dotarcie z ofertą do klientów, którzy nie znają jeszcze firmy. Takie osoby nie szukają po nazwie firmy, ale po nazwach oferowanych produktów oraz usług.
Dlaczego nie pozycjonuje się pojedynczych słów kluczowych, typu "Wrocław", "sprzedaż"?
Pojedyncze słowa kluczowe charakteryzują się dużą trudnością w pozycjonowaniu, niskim współczynnikiem konwersji oraz spadkiem częstości użycia1. Odpowiednie słowa kluczowe to takie, które dokładnie opisują Państwa usługi oraz produkty. Na podstawie wiarygodnych badań wybieramy zawsze najpopularniejsze słowa kluczowe w danej branży z uwzględnieniem zapytań z "długiego ogona".
1Jest to spowodowane rozwojem nowych funkcjonalności wyszukiwarki, np. Google Instant Search. Spadek licbzy zapytań dla frazy "komputery" obrazuje poniższy wykres:
Czy pozycjonowanie jest bezpieczne i legalne?
Pozycjonowanie jest jak najbardziej legalne i wręcz wskazane, pod warunkiem, że wykonywane jest w sposób zgodny z regulaminami wyszukiwarek. Nieumiejętne pozycjonowanie wykonywane przez niedoświadczone osoby może doprowadzić do nałożenia filtrów na stronę (kara od wyszukiwarki). Filtr skutkuje obniżeniem pozycji na promowane słowa kluczowe. Używanie nieetycznych metod pozycjonowania może grozić całkowitym wykluczeniem witryny z indeksu wyszukiwarki. 7-letnie doświadczenie w pozycjonowaniu pozwala nam zniwelować ryzyko niepowodzenia do zera. Powierzenie usługi fachowcom, to gwarancja działań bezpiecznych, niepowodujących zbędnego zaśmiecania Internetu.
Wszelkie działania mające na celu manipulację wynikami wyszukiwarki Google są niezgodne z jej regulaminem.
W jaki sposób monitorowany jest postęp prac?
Każdy z Klientów może na bieżąco monitorować postęp prac w nowoczesnym i intuicyjnym Panelu Klienta. Dodatkowo co miesiąc wysyłamy na wskazany adres e-mail podsumowujący raport.
Co to jest pozycjonowanie wizerunkowe?
Pozycjonowanie wizerunkowe służy temu, aby Internauci znaleźli tylko pożądane i wskazane informacje o danej marce. Dzięki tej usłudze z pierwszych stron wyników można "wyrzucić" nieprzychylne notatki szkodzące wizerunkowi firmy. Dla jednego ze znanych producentów wody źródlanej usunęliśmy aż 5 niepożądanych wpisów z pierwszych dwóch stron wyników wyszukiwarki.
Dlaczego działania promocyjne obejmują tylko wyszukiwarkę Google.pl?
Wyszukiwarka Google.pl jest najpopularniejszą stroną Internetową w Polsce. Odwiedzana jest częściej niż takie portale jak Onet.pl, czy WP.pl. Według ostatnich badań przeprowadzonych przez firmę analityczną Gemius SA, wyszukiwarkę Google.pl w samym tylko lutym 2011 odwiedziło ponad 16,9 miliona Internautów, co stanowi prawie 92% wszystkich osób korzystających z sieci w Polsce. Jak pokazują powyższe dane, jest to wielka grupa potencjalnych klientów, której żadna firma nie powinna pominąć w swoich działaniach reklamowych. Pozycjonowanie w Google wpływa pozytywnie na obecność w innych, mniej popularnych wyszukiwarkach.
Co oznaczają akronimy: SEO, SEM, PPC, CPC?
SEM (ang. Search Engine Marketing) to marketing w wyszukiwarkach internetowych, czyli wszelkie zabiegi, których celem jest poprawienie ilości i jakości ruchu z mechanizmów wyszukujących. SEM jest to grupa nadrzędna obejmująca działania w wynikach płatnych - linki sponsorowane (PPC) oraz w wynikach organicznych SEO (pozycjonowanie, optymalizację). Bardzo często mylnie określa się linki sponsorowane terminem "SEM".
SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli pozycjonowanie (optymalizacja) strony, mające na celu poprawę widoczności w wynikach naturalnych (organicznych).
PPC (ang. Pay Per Click) - model rozliczeń, w którym reklamodawca nie ponosi kosztów za wyświetlanie, ale wyłącznie za kliknięcia w reklamę (wejścia na stronę).
CPC (ang. Cost Per Click) - koszt jednego kliknięcia, np. w link sponsorowany.
Czy firma możec zagwarantować pozycje?
Żadna z firm pozycjonujących nie może dać gwarancji utrzymania określonych pozycji (nie jesteśmy właścicielami wyszukiwarki). Istnieje natomiast możliwość rozliczania za ustalone w umowie pozycje.
Co to jest pozycjonowanie szerokie (long tail - długi ogon)?
Koncepcja long tail Chrisa Andersona ma swoje odzwierciedlenie w wyszukiwarkach. Internauci wyrażają swoje potrzeby przy pomocy wielu tysięcy słów kluczowych. Przykładowo podczas zakupu auta, Internauta może użyć ogólnych słów kluczowych np. "samochody", podać konkretny model "vw passat 2008 kombi" lub wskazać jego cechy użytkowe "najbezpieczniejsze auta rodzinne" itd. Liczbę kombinacji słów kluczowych wyznacza pomysłowość użytkowników.
Aby strona www była widoczna pod dużą liczbą słów kluczowych (setki, tysiące) stosuje się pozycjonowanie szerokie (long tail). W tym przypadku pozycjonowanie opiera się na odpowiedniej optymalizacji oraz strategii głębokiego linkowania (deep linking).
Jak pokazują liczne badania, pozycjonowanie szerokie jest efektywniejsze niż standardowe pozycjonowanie "na frazy". Ruch na stronach z zapytań z długiego ogona stanowi 70-80% całości. Na efekty takiego pozycjonowania czeka się zazwyczaj krócej, a pozycje są stabilniejsze i bardziej odporne na czkawki i zmiany algorytmu wyszukiwarki. Najważniejszą zaletą pozycjonowania szerokiego jest jednak to, że zapytania z długiego ogona charakteryzują się wyższą konwersją w stosunku do fraz ogólnych.
Czy depozycjonujecie witryny konkurencji?
Nigdy nie działamy na szkodę konkurencji, możemy jedynie zaproponować skuteczniejsze rozwiązania. Nie korzystamy ze "spam raportów", zgodnie z powiedzeniem "wolnoć Tomku w swoim domku" :-)
Co jest lepsze pozycjonowanie czy linki sponsorowane?
Wszystko zależy od warunków panujących w danej branży. Najlepsze rezultaty daje efekt synergii, czyli połączenia linków sponsorowanych oraz pozycjonowania. Korzystanie z obu tych form promocji powoduje, że zostawiamy mniejsze pole manewru dla konkurencji i w pełni wykorzystujemy potencjał wyszukiwarki.
Jak odróżnić wyniki naturalne od wyników płatnych?
Wyniki naturalne (odpowiada pozycjonowanie) zostały oznaczone niebieską ramką, a wyniki płatne (linki sponsorowane Google AdWords) ramką czerwoną.

Jak udostępnić dane z systemu Google Analytics?
Na głównej stronie Google Analytics (pod tabelą z wykazem domen) znajduje się sekcja "Menedżer użytkowników", która umożliwia zarządzanie uprawnieniami.
Efektywny marketing internetowy - SEO/PPC/SEM.
Media Click  |   ul. Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław Poland   |   tel. kom. 601 774 553  |   Pozycjonowanie stron  |   e-mail: werelwerel.pl   |  

©2004-2016 Agencja SEO/SEM Media Click. Zakaz kopiowania i powielania treści w całości oraz fragmentach (treść oraz grafika jest monitorowana). Nadużycia zgłaszamy na prokuraturę. Wszelkie prawa zastrzeżone.