Filtry Google

Każdego dnia pracownicy Google oraz stworzone przez nich algorytmy sprawdzają zaindeksowane w wyszukiwarce strony w celu kontroli ich jakości.

Czym są filtry Google?

Nadmierna optymalizacja, niewłaściwy profil linkowania, spam – to tylko niektóre z niewłaściwych praktyk stosowanych przez webmasterów, które mogą skutkować nałożeniem na stronę filtru ręcznego lub algorytmicznego.

Dlaczego Google nakłada kary?

W celu zapewnienia jak najwyższej jakości wyników wyszukiwania Google nieustannie rozwija i modyfikuje algorytmy wyszukiwarki oraz podejmuje kroki do wyeliminowania z niej spamu i działań mających na celu manipulację wyników.

Częściowe zapobieżenie tym sytuacjom możliwe jest dzięki nakładaniu filtrów na strony www.

Usługi z zakresu zdejmowania filtrów Google:

  • oczyszczanie profilu linków,
  • zgłaszanie próśb o ponowną indeksację w Google,
  • audyt SEO pod kątem nałożonych filtrów algorytmicznych,
  • usuwanie wirusów ze stron,
  • zabezpieczanie serwerów przed ponownych zhackowaniem,

Ćwir, ćwir.

Czy wiesz, że Google nie zawsze informuje o nałożonej na stronę karze? Jednym z takich przykładów jest m.in. filtr algorytmiczny za duplikację treści.

Jak rozpoznać filtr Google?

Najprostszym sposobem na rozpoznanie czy został nałożony filtr Google jest sprawdzenie powiadomień o działaniach ręcznych w Google Search Console (dawniej Centrum Webmastera). Efektem nałożenia filtra jest znaczący spadek pozycji na pozycjonowane słowa kluczowe, a więc także zmniejszenie ruchu na stronie z wyników organicznych.

Filtrów nie należy mylić z chwilowymi spadkami pozycji spowodowanymi np. zmianą domeny, złym wdrożeniem certfikatu SSL, awarią serwera na którym utrzymywana jest strona, stworzeniem nowej strony ze złą strukturą linków wewnętrznych czy zmianą treści na stronie.

Twoja strona wpadła w filtr?

Wyślij nam swój adres strony WWW, a przygotujemy dla Ciebie propozycję audytu.

Jak zdejmowane są filtry Google?

Zdejmowanie filtra to długotrwała praca nad analizowaną witryną. O ile w przypadku działań ręcznych mamy możliwość zrzeczenia się linków prowadzących do witryny, o tyle w przypadku filtrów algorytmicznych nie posiadamy żadnej informacji o tym, za co kara została nałożona.

W związku z tym, aby wyjść z filtru algorytmicznego przeprowadzamy dokładny audyt potencjalnych przyczyn, które mogły mieć wpływ na decyzję wyszukiwarki.

Jeżeli wszystkie działania zostaną wykonane poprawnie, strona powinna powrócić na swoje pozycje organiczne i znów będzie generować ruch.