Google Ads Białystok

mar 16, 2022

Czas czytania: 4 minuty

Nie bez powodu zwykło się mówić, że „reklama jest dźwignią handlu”. Trudno wręcz się z tym nie zgodzić – zwłaszcza w branży e-commerce, gdzie konkurencja jest ogromna. Warto więc sięgnąć po Google Ads, który sprawi, że reklama stanie się zauważalna w sieci. Jak to możliwe? Przeczytaj i dowiedz się, w jaki sposób Google Ads pomoże Twojej firmie!

Czym jest reklama Google Ads?

Nad tym, co to jest Google Ads, zastanawia się wielu przedsiębiorców. Za tą nazwą nie kryje się jednak nic strasznego – jest to bowiem system, który umożliwia tworzenie wysokiej jakości, płatnej reklamy w sieci Google. Oznacza to więc, że stworzone w nim kampanie reklamowe będą się wyświetlać nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale i w całej sieci Google, w tym na YouTube, w Gmail oraz partnerskich stronach internetowych.

Jak działa system reklamowy?

Dawniej określany jako Google AdWords, Google Ads służy do tworzenia kampanii reklamowych, które są płatne. Są one jednak rozliczane na podstawie kliknięć, co znaczy, że płatność jest naliczana za każde kliknięcie w reklamę. Samo wyświetlanie reklamy jest natomiast bezpłatne. Co więcej, reklama może być wyświetlana w wielu różnych formatach. Może ona mieć formę tekstu, grafiki, video lub reklamy dynamicznej, która jest połączeniem tekstu i obrazu.

Google Ads Białystok

Reklama Google Ads (AdWords) najskuteczniejszą formą promocji w internecie dla firm z Białegostoku.

Jak działają reklamy Google Ads? Mechanizm ich działania opiera się na frazach i zapytaniach, jakie internauci wpisują do wyszukiwarki. Wpisane przez nich w oknie wyszukiwarki słowa kluczowe służą do wyświetlenia reklamy. Ta z kolei pojawia się zwykle w 2–4 pierwszych wynikach wyszukiwania. Jeżeli więc reklamowany produkt lub usługa zostały połączone z odpowiednimi słowami kluczowymi – po wpisaniu ich w wyszukiwanie, reklamowany produkt lub usługa również się tam znajdzie. Należy również pamiętać o tym, że o pozycji takiej reklamy decydują:

  • Maksymalna stawka – czyli to, ile jest się w stanie zapłacić za kliknięcie w reklamę;
  • Wynik jakości reklamy – obejmuje on m.in. elementy takie jak:
    • Trafność reklamy;
    • Jakość strony docelowej.

Warto również pamiętać, że im lepszy jest wynik jakości reklamy, tym samym niższe staną się jej koszty. Korzystnie wpłynie to także na liczbę konwersji.

Przykładowe ceny reklam dla firm Białystok

Słowo kluczowe Śr. mies. liczba wyszukiwań CPC (PLN)
dermatolog białystok 2900 0,91 zł
hotele białystok 2900 1,14 zł
siłownia białystok 2900 2,18 zł
weterynarz białystok 2900 0,98 zł
wulkanizacja białystok 3600 0,78 zł
kwiaciarnie białystok 4400 1,75 zł
fryzjer białystok 5400 1,58 zł
apteka białystok 5400 1,20 zł
sushi białystok 5400 2,13 zł
kebabownia białystok 5400 4,76 zł
taxi białystok 6600 1,36 zł
mieszkania białystok 6600 0,30 zł

Zalety reklamy

Do największych zalet korzystania z Google Ads zalicza się m.in. możliwość:

  • Kierowania reklam – czyli wyświetlania reklam konkretnej grupie odbiorców, np. takiej, która jest najbardziej zainteresowana produktem. Tym samym reklama nie jest wyświetlana osobom niezainteresowanym, co zmniejsza jej koszty. Ponadto jej wyświetlanie można również ograniczyć do konkretnej lokalizacji.
  • Kontrola kosztów – Google Ads daje pełną kontrolę nad tym, w jaki sposób wydaje się pieniądze. Co więcej, płaci się za kliknięcia – sama reklama wyświetlana jest bowiem bezpłatnie.
  • Pomiar efektów – Google Ads poinformuje Cię o każdej aktywności podjętej na stronie, co jest niezwykle ważne. Mierzenie efektywności reklam pozwala wyeliminować te formy , które nie są rentowne i nie przynoszą zysków.
  • Elastyczność – kampanie reklamowe mogą być dostosowywane w zależności od pory dnia, czy pory roku.

Pozycjonowanie czy Google Ads – co wybrać?

Wiele osób zastanawia się co wybrać – pozycjonowanie czy Google Ads? W tym starciu zdecydowanie wygrywa jednak Google Ads. Głównie ze względu, że Google Ads przynosi natychmiastowy efekt. W dodatku otrzymują one wyższą pozycję niż wyniki organiczne, co przekłada się na wyższe CTR. Kolejnym argumentem za jest ogromna funkcjonalność Google Ads – z jego pomocą można tworzyć nie tylko linki tekstowe, ale kampanie produktowe, remarketing i wiele innych. Nie wspominając o tym, że taka reklama wyświetla się nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale i całej sieci reklamowej Google, w tym serwisu YouTube, Gmail i stronach partnerskich.

Reklama Google Ads

Reklama Google Ads dla zapytania: dermatolog białystok

Białystok – miejsce dla Twojego biznesu

Białystok, stolica województwa podlaskiego, to idealne miejsce dla nowego biznesu. Miasto to bardzo dynamicznie się rozwija, ale jednocześnie nowi inwestorzy nie muszą obawiać się zbyt dużej konkurencji (jak w innych dużych polskich miastach). Dowiedz się, dlaczego Białystok to doskonała lokalizacja da firmy z każdej branży.

Białystok jest wśród miast wojewódzkich dziesiąty pod względem liczby ludności i drugi pod względem gęstości zaludnienia w Polsce. Według danych z 2021 roku mieszka w nim blisko 300 tysięcy osób. To jak miejscowość szybko się rozwija widać gołym okiem. Na jego terenie co rusz powstają nowe inwestycje i przedsiębiorstwa, budują się nowe osiedla mieszkalne i otwierają nowe ośrodki kulturalno-rozrywkowe.

Stolica Podlasia to miejsce niezwykle przyjazne dla biznesu. Dowodem na to są liczne nagrody i wyróżnienia, które miasto nieustannie zdobywa od lat . W rankingu magazynu Forbes „Polskie miasta przyjazne dla biznesu 2020”, Białystok znalazł się na pierwszym miejscu w kategorii miast z liczbą mieszkańców od 150 do 299 tysięcy. Miasto zdobyło również wyróżnienie Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych w kategorii „Miasta wspierające sektor nowoczesnych usług biznesowych” oraz znalazło się w gronie polskich „miast przyszłości” w raporcie „Polish Cities of the Future 2019/20”.

Białystok to także dobry punkt komunikacyjny. Przebiegu tu szlak drogowy Via Carpatia (pokrywający się z drogami S-19 i S-8), który stanowi połączenie Europy Południowej z krajami skandynawskimi. Przez Białystok biegnie również trasa kolejowa Rail Baltica, stanowiąca część transeuropejskiego korytarza transportowego, łączącego Warszawę, Kowno, Rygę, Tallinn i Helsinki. Białystok znajduje się również w pobliżu granicy z Białorusią, Litwą i Obwodem Kaliningradzkim, co ułatwia współpracę ze wschodnimi sąsiadami Polski.

Nietrudno zauważyć, że miasto nieustannie wkłada kapitał w zwiększenie terenów inwestycyjnych. Jednym z najnowszych i najlepiej rozwijających się tego typu projektów jest Podstrefa Białystok Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (SSSE). Są to tereny inwestycyjne uzbrojone w infrastrukturę techniczną i nowy układ komunikacyjny, które przyciągają wielu inwestorów zarówno z kraju, jak i zza granicy. W mieście istnieje też kilka mniejszych obszarów inwestycyjnych odpowiednich dla firm z różnych branży i o różnych rozmiarach. Nie brakuje tu również powierzchni biurowych i lokali użytkowych.

Co więcej Białystok wyróżnia się na tle innych polskich miast również pod kątem warunków mieszkalnych. W 2018 roku zajął 4 miejsce w rankingu Gazety Wyborczej „Gdzie Wam się dobrze mieszka”, a w 2019 uplasował się na 7. miejscu w kategorii miast najbardziej otwartych na ludzi” rankingu miesięcznika Forbes. Miasto stawia również silny nacisk na edukację młodych. Na jego terenie działa 17 uczelni wyższych oraz znajduje się Białostocki Park Naukowo-Technologiczny (BPN-T) – certyfikowany technopark, wspomagający startupy między innymi z takich branż jak IT, DTP czy medyczna.

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

 

 

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...