Google Ads Olsztyn

wrz 9, 2022

Czas czytania: 5 minuty

Wielu przedsiębiorców obecnie decyduje się na zaangażowanie w działania reklamowe prowadzone na łamach Internetu. To właśnie tam można obecnie znaleźć i dotrzeć ze swoim przekazem do jak największego grona potencjalnych klientów. Dawniej wszelakie działania marketingowe tłumnie skupiały się wokół pozycjonowania witryny internetowej. Choć było to skutecznym sposobem na zwiększenie jej widoczności w sieci, to jednak czas oczekiwania na efekty przeciągał się w nieskończoność, zaś możliwości promowania produktów, praktycznie nie istniały. Wobec tego, coraz częściej przedsiębiorcy i reklamodawcy decydują się na skorzystanie z Google Ads. Jest to system reklamowy od Google, który staje się coraz popularniejszy. Jakie przyniesie więc korzyści prowadzenie tam kampanii reklamowej i jak działa samo Google Ads?

Jak działa system reklamowy Google Ads?

Google Ads wcześniej znane było pod nazwą Google AdWords. Niemniej jednak warto wiedzieć, że jest to system reklamowy, który Google udostępnił dla przedsiębiorców oraz reklamodawców, którzy chcą wznieść swoje działania marketingowe w sieci na znacznie wyższy poziom. By dokładnie zrozumieć na czym polega fenomen Google Ads, warto nieco bliżej przyjrzeć się temu, jak ten system reklamowy działa. W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na to, że:

  • Google Ads pokazuje dane reklamy tylko i wyłącznie w momencie, kiedy użytkownik szuka powiązanego produktu i usługi;
  • Google Ads umożliwia tworzenie różnorodnych reklam- nie tylko tekstowych, ale także produktowych;
  • Google Ads to również reklamy w mediach powiązanych z marką- jednym z przykładów może być chociażby reklama na YouTube;
  • Google Ads daje możliwość dopasowania systemu rozliczeniowego i ustalenia budżetu tak, by reklamodawca nie czuł się pod tym względem ograniczony.

Google Ads Olsztyn

Ponad 96% użytkowników Internetu w naszym kraju korzysta z wyszukiwarki Google. Nic więc dziwnego, że kampania reklamowa prowadzona w tej sieci, będzie cieszyć się wyjątkowo dużym odzewem. Warto jednak zaznaczyć, że dla reklamodawców i przedsiębiorców, najważniejsze staje się zorganizowane i dopasowane działanie Google Ads. To właśnie dlatego, reklama w Google jest wybierana coraz częściej jako element prowadzenie strategii marketingowej. Reklamodawcy samodzielnie decydują, jakie produkty lub jakie usługi mają być promowane i dobierają na ich podstawię grupy powiązanych słów kluczowych. W momencie kiedy przeciętny internauta wpisze te „hasła” do wyszukiwarki, automatycznie zobaczy on także daną reklamę. Dodatkowo reklama w Google pozwala na przeniesienie internauty bezpośrednio na daną stronę docelową, tak szybko jak tylko kliknie on w link. Sam reklamodawca może dodatkowo na bieżąco nadzorować samą kampanię oraz jej efektywność ze swojego konta Google Ads.

Dlaczego warto postawić na reklamę w Google, a nie tradycyjne pozycjonowanie?

Działania on-site i off-site z zakresu SEO dawniej były dla reklamodawców i przedsiębiorców absolutnym priorytetem. Jednocześnie z czasem- kiedy wymagania marketerów i samych użytkowników sieci wzrosły- pozycjonowanie witryny przestało cechować się zadowalającą skutecznością. Właśnie w tym momencie, większa uwaga została poświęcona Google Ads. Nie da się bowiem ukryć, że kampania Google Ads daje o wiele więcej korzyści reklamodawcy. Do najważniejszych z nich można zaliczyć:

  • wysoką efektywność- reklama w Google dociera do znacznie większej ilości użytkowników i jest precyzyjnie targetowana na grupy docelowe odbiorców. Tym samym są to internauci, który realnie mogą być zainteresowani zakupem naszych produktów lub usług.
  • natychmiastowy efekt- kampania w Google Ads działa od momentu jej uruchomienia. Daje ona możliwość na uzyskanie znacznie wyższej pozycji niż w organicznych wynikach wyszukiwania Google, a to z kolei przedkłada się na osiągnięcie wyższych CTR’ów.
  • większe możliwości reklamy- w Google Ads nie ma ograniczenia co do możliwości promowania swoich produktów. Reklamodawca nie skupia się tylko i wyłącznie na linkach tekstowych. Reklama produktowa, reklama w YouTube, a także reklamy wideo, to tylko jedne z przykładów form promocji, jakie daje nam Google Ads.
  • możliwość prowadzenia działań remarketingowych- przy odpowiednim skonfigutowaniu kampanii Google Ads, remarketing również nie będzie trudny do zorganizowania i co najważniejsze, zwykle cechuje się on wysoką efektywnością.
  • reklama w sieci Google i mediach powiązanych- kampania Google Ads promuje nasze produkty i usługi nie tylko w sieci reklamowej Google, ale także w mediach jak np. YouTube, które są z Google powiązane.

Można więc śmiało wywnioskować, że kampania w Google Ads to przede wszystkim realna szansa na efektywne prowadzenie działań marketingowych, a tym samym osiągnięcie zamierzonych celów sprzedażowych. Co więcej, wszystko to będzie możliwe w znacznie krótszym czasie, niż w przypadku pozycjonowania stron, na którego efekty często trzeba czekać miesiącami. Właśnie dlatego to Google Ads pobiło serca reklamodawców i stało się najskuteczniejszym sposobem na promocję produktów i usług w sieci.

reklama google ads dla hotel olsztyn

Olsztyn – miasto gospodarczego sukcesu

Olsztyn to serce województwa warmińsko-mazurskiego, które stale konkuruje w rankingach najlepszych miast, zajmując wysokie pozycje. Olsztyn docenia się bowiem nie tylko za infrastrukturę, kulturę czy przyrodę, ale także za podjęte inwestycje, sprzyjające rozwojowi miasta.

Bank Światowy stworzył raport „Doing Business in Poland” plasując Olsztyn na podium. Uwagę zwrócono na świetne warunki dla przedsiębiorców, ale także łatwość dochodzenia należności. Olsztyn wyróżniono również za formalności dokonywane przy zakładaniu spółki oraz procedury wiązane z wpisami do księgi wieczystej.

Olsztyn bardzo dobrze wypadł także w dwóch plebiscytach „Forbesa” przeprowadzonych w 2021 roku. W Rankingu Miast Przyjaznych dla Biznesu zajął 6 miejsce, zaś 8 miejsce w zestawieniu Miast Przyjaznych Ludziom.

Najnowszy ranking przygotowała jednak firma projektowo-konsultingowa Arcadis, która we współpracy z naukowcami uniwersytetów wrocławskich i zielono-górskich, uplasowała Olsztyn na siódmym miejscu pod względem najlepszych miast do życia w Polsce. W klasyfikacji wzięło udział 50 miast, jednak Olsztyn wyróżniono za sprawną komunikację publiczną, bogatą ofertę kulturalną, piękne środowisko i dobry dostęp do usług zdrowotnych. Uwagę naukowców przykuł także wysoki poziom edukacji, który Olsztyn zawdzięcza głównie renomowanemu Uniwersytetowi Warmińsko-mazurskiemu, będącym doskonałym środkiem kształcenia oraz coraz bardziej rozwijający się rynek biznesu. To bowiem właśnie w Olsztynie firmy zakładają swoje siedziby, otwierając tym samym mieszkańcom drzwi do rozwoju zawodowego. Citi Group, Ikea, Michellin i wiele innych firm to przedsiębiorcy, którzy nie wybierają przypadkowych lokalizacji na swój biznes. Między innymi, dzięki tym firmom – Olsztyn może pochwalić się także relatywnie niskim poziomem bezrobocia, wynoszącym około 3%. Połączenie zatem możliwości miasta z kompetentnym kapitałem ludzkim jest w Olsztynie bardzo efektowne i owocne.

Olsztyn stale podnosi także wydajność i innowacyjność technologii, w czym sukcesywnie wspiera miasto Olsztyński Park Naukowo-Techniczny, jednak eksperci twierdzą, że władze Olsztyna powinny głównie postawić na jego piękno ekologiczne i przyrodnicze. Uważa się, że najlepszym pomysłem na Olsztyn jest ukształtowanie go w kierunku kurortu i skupienie się na biznesie turystycznym, jednak nie tylko tym, pokazującym piękne zabytki i ciekawe miejsca, ale także biznesie turystycznym, związanym z profilaktyką zdrowotną, uzdrowiskami oraz centrami rehabilitacji i wypoczynku.

Jak twierdzi bowiem prof. Sokołowski: „Nie stworzymy przecież w Olsztynie przemysłu ciężkiego. W latach 60. były takie próby, jednak nie zakończyły się one dużym powodzeniem. Nie jesteśmy wielkim centrum przemysłowo-biznesowym jak Warszawa, Wrocław czy Katowice, więc musimy pójść w innym kierunku.”

Mimo wszystko, Olsztyn stale postrzegany jest jako miasto, w którym dobre warunki życia i przyjazna przestrzeń idą w parze z rozwojem gospodarczym, opierającym się na nowoczesnych gałęziach przemysłu i usług. To z kolei przyciąga przedsiębiorstwa, oferujące wysokiej jakości miejsca pracy i zwiększające atrakcyjność miasta.

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...