Google Ads Wrocław

lut 18, 2022

Na czym polega kampania Google Ads i jakie są jej największe zalety?

Google jest pierwszy miejscem, w którym ludzie poszukują informacji. Każdego dnia w tej wyszukiwarce ma miejsce niemal 100 tys. zapytań na sekundę. Systematycznie rośnie też śródroczna liczba słów kluczowych wpisywanych w Google. Daje to ogromne możliwości na rozwój biznesu. Dowiedz się, w jaki sposób można wykorzystać ogromny potencjał reklam Google Ads. 

Google Ads to narzędzie, dzięki któremu można w łatwy sposób zdobywać klientów, którzy w danym momencie są zainteresowani konkretnym produktem lub usługą. Być może to właśnie Twoja firma może im je zaproponować. Wiedz, że każda reklama wyświetlona w Google w odpowiednim momencie może zmienić każdego użytkownika w wartościowego konsumenta. Na czym polegają reklamy w Google i jakie korzyści można z nich czerpać?

Google Ads Wrocław

Google Ads jest najczęściej wybieranym systemem reklamy internetowej przez wrocławskich przedsiębiorców.

Czym jest system reklamowy Google Ads?

Google Ads (poprzednia nazwa do Google AdWords) to największa na świecie platforma, która służy do tworzenia reklam internetowych o nazwie Par Per Click (PPC) – co dosłownie oznacza “zapłać za kliknięcie”. W tym systemie rozliczania materiałów sponsorowanych firmy płacą jedynie za kliknięcie w daną reklamę, a nie za samo jej wyświetlenie w wynikach Google. W rzeczywistości oznacza to, że reklamodawca ponosi koszty dopiero w chwili, gdy na jego stronę wejdzie potencjalny konsument. 

Prowadzenie kampanii Google Ads posiada szeroki zakres możliwości reklamowych w Google. Zarówno w samej wyszukiwarce, jak i innych usługach partnerski i dedykowanych stronach internetowych i aplikacjach. Google umożliwia bowiem przedsiębiorcom i agencjom marketingowym dotarcie do ogromnej liczby klientów, którzy korzystają z ich wyszukiwarki, odwiedzają YouTube, pobierają aplikację z Google Play czy przeszukują Google Maps.   

W styczniu 2022 roku Grupa Google miała zasięg internetowy na poziomie 97,0%. Był to najwyższy procentowy udział internautów odwiedzających kanały mediowe. Z kolei Grupa YouTube osiągnęła wyniki 89,1%.

Typy i możliwości kampanii Google Ads

Kampania PPC polega na wyświetlaniu się materiałów sponsorowanych jedynie pod konkretnymi frazami lub słowami kluczowymi wpisywanymi przez internautów. Good Ads daje możliwość wyboru kilku różnych typów reklam. Firmy mogę zdecydować się na:

  • kampanię Search – reklamę w sponsorowanych wynikach wyszukiwania,
  • kampanię wideo – reklamę na YouTube, na przykład przed odtwarzaniem filmu lub w jego trakcie,
  • kampanię w Google Play – skupiającą się na promowaniu aplikacji,
  • reklamę przez pocztę elektroniczną Gmail – wykorzystanie newsletterów i e-mailingu,
  • kampanię produktową (PLA) – nastawioną na reklamowanie produktów,
  • kampanię remarketingową – kierowaną do konkretnej grupy użytkowników, która miała już styczność z daną marką,
  • kampanię w sieci reklamowej – która umożliwia dotarcie do właściwych odbiorców poprzez zastosowanie opcji kierowania, która strategicznie prezentuje przekaz danej firmy potencjalnym klientów w odpowiednim czasie i miejscu,
  • kampanię Display – reklamę w formie graficznych materiałów banerowych,
  • kampanię Discovery – czyli atrakcyjną wizualnie reklamę, która zawierają informacje wybrane dla konkretnych odbiorców na podstawie ich działań i interakcji w obrębie Google,
  • kampanię lokalną, które ułatwiają klientom znalezienie Twojej firmy,
  • kampanię Performance Max – czyli nowość w Google Ads, kampania ta jest oparta na działaniu algorytmów samouczących się. Korzystając z Performance Max możliwe jest stworzenie jednej kampanii i wyświetlanie za jej pomocą reklam we wszystkich innych miejscach dostępnych w Google Ads.

Zalety reklamy Google Ads

Reklamy w Google mają szereg zalet i mogą przynieść przedsiębiorcom liczne korzyści. Jest to rozwiązanie, które w przeciwieństwie do pozycjonowania, daje natychmiastowe efekty i zapewnia wyższą pozycję w rankingach niż wyniki organiczne. Rezultaty kampanii Google Ads można sprawdzić w szybki i łatwy sposób, wykorzystując do tego narzędzie Google Analytics. Pozwala ono śledzić zachowania każdego Internauty, który zdecydował się wejść na daną stronę www i dokonać konwersji. Tego typu dane mogą dostarczać wiedzy potrzebnej do ulepszania kolejnych strategii marketingowych.  

Google Ads pozwalają dotrzeć do użytkowników wieloma różnymi kanałami. W zależności od indywidualnych potrzeb marki, materiały sponsorowane można umieszczać na różnych platformach dostępnych w Google. 

W jaki sposób prowadzić skuteczne kampanie w Google Ads?

Obsługa kampanii Google Ads daje możliwość dotarcia do ogromnej liczby nowych klientów. Aby osiągnąć sukces, konieczne jest jednak podjęcie odpowiednich kroków i użycie profesjonalnych metod. Bardzo często prowadzenie skutecznej kampanii wymaga pomocy specjalistów, którzy regularnie będą wykonywać takie czynności jak:

  • analizowanie słów kluczowych,
  • kontrolowanie budżetu,
  • śledzenie ruchu na stronie,
  • monitorowanie danych o grupach odbiorców,
  • dostosowywanie działań do aktualnych trendów.

Dlatego też prowadzenie kampanii Google Ads warto zlecić wyspecjalizowanej agencji, która przyczyni się do osiągnięcia wysokich wyników.

Reklama Google Ads dla hotel Wrocław

Reklama Google Ads – przykład dla słowa kluczowego hotel Wrocław

Wrocław – idealne miejsce do pozyskiwania nowych klientów dzięki Google AdWords

Wrocław przyciąga przedsiębiorców jak magnes i jest ku temu wiele powodów. Od lat stanowi bowiem jeden z najbardziej atrakcyjnych rynków nie tylko na Dolnym Śląsku czy w Polsce, ale i w całej Europie. Założenie działalności gospodarczej we Wrocławiu przynosi wiele korzyści i gwarantuje firmom możliwość szybkiego rozwoju.

W opublikowany przez opiniotwórcze pismo „fDi Magazine” rankingu European Cities and Regions of the Future 2018/19 Wrocław zajął 2. miejsce w kategorii średnich miast przyjaznych dla biznesu oraz 7. miejsce wśród wszystkich miast Europy Wschodniej. W konkursie tym oceniano przede wszystkim warunki, jakie miasto może zapewnić przedsiębiorcom zakładającym firmy w jego obrębie lub okolicach. Wrocław przegrał jedynie z silnie rozwiniętym Zurychem.

Skąd tak dobry wynik? Wrocław to 600 tysięczne miasto, które zapewnia wysoką jakość życia, przy dość niskich kosztach utrzymania. Wynajem lokali lub kupno ziemi pod inwestycje są dużo tańsze niż w innych dużych polskich czy europejskich miastach, co znacznie zmniejsza koszta związane z prowadzeniem firmy. Oszczędności płyną również z płac dla pracowników. Średnia pensja Wrocławianina wynosi około 3800 złotych netto, czyli mniej więcej aż o 9% mniej niż np. pensja Warszawiaka. To wszystko sprawia, że założenie firmy we Wrocławiu jest dużo bardziej opłacalne niż założenie firmy w innym mieście.

Kolejnym atutem jest bliskość do granicy z krajami zachodnimi, co ułatwia komunikację np. z kontrahentami z Niemiec, Włoch czy Anglii. Zaletą Wrocławia jest również jego bardzo dobra infrastruktura, zarówno międzymiastowa, jak i międzynarodowa. Przez łatwość w komunikacji z innymi miastami oraz bliskość do zachodniej granicy na otwieranie swoich nowych placówek w stolicy Dolnego Śląska decyduje się wiele znanych, międzynarodowych marek.

Rynek Wrocławia z lotu ptaka

Wymieniając argumenty przemawiające za wyższością Wrocławia nad innymi polskimi miastami w sferze biznesowej, nie można zapomnieć o mieszkającej w niej rzeszy potencjalnych, dobrze wykształconych i wykwalifikowanych przyszłych pracowników. Województwo dolnośląskie ma do zaoferowania aż 32 szkoły wyższe, z czego Uniwersystet Wrocławski i Politechnika Wrocławska od lat zajmują wysokie miejsca w rankingach najlepszych uczelni w Polsce. Przedsiębiorca może mieć więc pewność, że we Wrocławiu znajdzie dobrego pracownika na każde stanowisko.

Warta uwagi jest także bardzo nowoczesna przestrzeń biurowa, jaką Wrocław ma do zaoferowania przedsiębiorcom. W mieście znajduje się aż ponad 900 tys. mkw. powierzchni przeznaczonej na biura i lokale biznesowe, co daje mu trzecie miejsce w całym kraju.

Wrocław

Rynek Wrocławia z lotu ptaka

Wrocław to miasto wysoko rozwinięte w wielu sferach życia: kulturalnej, handlowej, edukacyjnej, ekonomicznej czy finansowej. Wszystko to sprawia, że staje się on doskonałą lokalizację na otwarcie firmy z każdej branży.

Jeśli zamierzasz dotrzeć z ofertą swojej firmy do mieszkańców Wrocławia, to najprościej zrobisz to przez pozycjonowanie stron, Google Ads oraz Facebook Ads. Nasza wrocławska Agencja Google Ads Media Click z przyjemnością Ci w tym pomoże!

 

Przeczytaj także:

ROAS w Google Ads – czym jest i jak się go wylicza?

ROAS w Google Ads – czym jest i jak się go wylicza?

Prowadzisz kampanię Google Ads? Jeśli tak, musisz wiedzieć, w jaki sposób ocenić jej efektywność. Marketing online, wbrew pozorom, nie jest wróżeniem z fusów, a Ty otrzymujesz bardzo konkretne dane, które pozwalają jasno odpowiedzieć na pytanie, czy podjęte działania...

Weryfikacja reklamodawcy na koncie Google Ads – krok po kroku

W celu zapewnienia użytkownikom wyszukiwarki Google większego bezpieczeństwa, system reklamowy Google Ads rozpoczął proces weryfikacji. Na Twoim koncie na żółtym pasku otrzymasz komunikat: Wymagana weryfikacja reklamodawcy Twoje reklamy mogą się nie wyświetlać w...

Fathom Analytics – jako alternatywa dla Google Analytics

Fathom Analytics to narzędzie analityczne, które pomaga w śledzeniu ruchu na stronie internetowej. Fathom Analytics oferuje liczne funkcje, w tym ochrony prywatności, takie jak anonimizacja adresów IP i blokowanie śledzenia użytkowników, którzy wyrażają sprzeciw wobec...