Z pewnością każdy przedsiębiorca z branży e-commerce doskonale zdaje sobie sprawę z tego, czym są reklamy produktowe w Google. Warto jednak wiedzieć, że reklamy w Google Zakupy nie są jedynym wyjściem. Przeciwnie, pojawiła się nowa, duża bardziej atrakcyjna alternatywa. Czym jest CSS (Comparison Shopping Partner) i na czym polega współpraca?
Tańsze reklamy produktowe w Google, czyli CSS
W 2017 roku Komisja Europejska nałożyła na Google karę grzywny, która wyniosła około 2,4 mld Euro. Dlaczego? Ponieważ Google Shopping to usługa, która zdominowała wyszukiwarkę, a o zdrowej konkurencji w najpopularniejszej wyszukiwarce można było sobie pomarzyć.
Te czasy się już skończyły i obecnie z porównywarki cen czy też reklam produktowych można korzystać za pośrednictwem innych usługodawców. Co ważne, tego typu współpraca jest dużo mniej kosztowna niż reklamy produktowe w Google. Oszczędności sięgają 20 %! Kliknięcia w reklamy Google Zakupy są bowiem obarczone dodatkową marżą technologiczną, w przeciwieństwie do tych tworzonych przez nowe platformy. Najbardziej znani usługodawcy oferujący CSS to Sempai czy Verseo. Również Media Click to jedna z firm posiadających własne CSS. Klienci mogą więc skorzystać z naszej porównywarki cen i zaoszczędzić na reklamie!
Warto pamiętać, że to właśnie reklamy produktowe są najlepszą formą promocji dla sklepu internetowego. Wart podkreślenia jest zwłaszcza wyższy współczynnik klikalności, a co za tym idzie większe zainteresowanie zakupem i większy zysk. Fenomen reklam tego typu wynika między innymi z faktu, iż są to reklamy graficzne – w dodatku przedstawiane właśnie w ramach porównywarki, a nie w sposób klasyczny.
Reklama w Google pozwala na osiągnięcie natychmiastowych efektów. Produkt jest widoczny na pierwszej stronie wyszukiwarki, a reklama wyświetla się tylko osobom zainteresowanym. Możliwość realizacji tak skutecznej kampanii niższym kosztem to opcja, obok której nie można przejść obojętnie.
Porównywarki cen CSS – jak przebiega współpraca?
Zarządzanie opiera się o Google Merchant Center, podobnie jak jest to w przypadku reklam produktowych wyświetlanych za pośrednictwem Google Zakupy. Obecnie, Google Shopping jest po prostu jedną z wielu platform CSS, a obsługa ich wszystkich przebiega w sposób zbliżony. Konfiguracja reklamy w porównywarce cen wygląda następująco:
- przygotowanie feedu produktowego – w celu rozpoczęcia współpracy w ramach porównywarki CSS należy przesłać swoją listę produktów, a więc feed produktowy. Klienci korzystający z popularnych systemów CMS bez trudu pobiorą feed produktowy z wykorzystaniem prostej wtyczki.
- konfiguracja indywidualnego Merchant Center – konto Merchant Center musi zostać podłączone do platformy CSS, zatem konfiguracja techniczna jest konieczna. W tym celu należy przeprowadzić weryfikację witryny oraz określić metodę przesyłu danych. Konieczne jest także połączenie konta GMC z platformą Google Ads. Jeśli jednak konto Google Merchant Center już istnieje i jest skonfigurowane wystarczy się zalogować i rozpocząć zarządzanie reklamami.
- konfiguracja kampanii produktowej – kampania powstaje na podstawie przesłanego feedu produktowego. Na tym etapie należy ustalić stawki CPC, maksymalny budżet, pory wyświetlania się reklam. Zupełnie tak samo jak jest to w przypadku Google Zakupy, klient płaci wyłącznie za kliknięcia.
- kontrola kampanii produktowej – w każdej chwili możliwa jest analiza efektów i dostosowanie kampanii względem potrzeb, również pod kątem budżetu. Analiza efektów ma ogromne znaczenie, gdy chodzi o ostateczną skuteczność kampanii. W razie potrzeby możliwa jest zmiana listy produktów. Odpowiednia optymalizacja reklam produktowych pod kątem SEO dodatkowo zwiększa szanse na sprzedaż!
Wybierając platformę CSS warto mieć na uwadze nie tylko łatwość obsługi czy ceny, ale także doświadczenie usługodawcy. Oczywistym warunkiem jest także profesjonalizm. Firma prowadząca platformę powinna być certyfikowanym Partnerem Google. Zatem warto skontaktować się z Media Click!
Przykładowe CSS dostępne w Polsce: Allegro, Ceneo, Homebook, ProductHero, Sellie, Sembot, Shoptail
Autor wpisu
Jakub Werelich
Specjalista SEO