fbpx

Google Podcasts Manager – statystyki dla zwiększenia zasięgu podcastu

Paź 28, 2020

Słuchasz podcastów i zajmujesz się ich produkcją? Jeśli tak, na pewno wielokrotnie byłeś ciekaw jak kształtuje się ich popularność. Brakowało Ci narzędzia do analizy statystyk? Jeśli tak, teraz pojawiło się rozwiązanie tych problemów. Jest nim Menadżer Podcastów Google. Narzędzie online, dzięki któremu bezpłatnie sprawdzisz statystyki dla swojego podcastu. Sekunda po sekundzie.

Dlaczego należy analizować statystyki podcastów?

Z tego samego powodu dla którego analizuje się strony www, np. tworząc mapę ciepła czy sprawdzając częstotliwość odwiedzin, widoczność wyszukiwać dla słów kluczowych itp. W podcastach sprawa może wydawać się trudniejsza z tego powodu, że mamy do czynienia z nagraniem audio. Czy rzeczywiście? Menadżer Podcastów Google udowadnia że nie musi tak być. Dzięki jego wynikom dowiesz się, które fragmenty podcastów cieszą się największą popularnością, które są przewijane, a które całkowicie pomijane. W efekcie pozwoli Ci to tworzyć jeszcze bardziej wartościowe publikacje, być może krótsze, być może dłuższe, takie które są lepiej dopasowane do potrzeb odbiorców.

Co daje Google Podcasts Manager?

Analiza podcastu sekunda po sekundzie

Menadżer Podcastów Google dostarcza naprawdę wielu przydatnych informacji i to dla każdej sekundy materiału. Jeżeli tworzysz regularnie podcasty, pozwoli Ci to sprawdzać ich popularność z odcinka na odcinek. Możesz dzięki temu szybko reagować i dostosowywać swoje treści do panujących trendów. Analiza statystyk dostarcza odpowiedzi na tak podstawowe pytania, jak np. w którym momencie użytkownicy rozpoczynają i kończą słuchanie podcastu, a także kiedy robią przerwy i jak długo trwają.

Analiza zachowań i zwyczajów użytkowników

Nie można pominąć aspektu technicznego stosowania Google Podcast Manager. Narzędzie pozwala dowiedzieć się np. tego, na jakich urządzeniach podcasty są odtwarzane. Czy jest to laptop, tablet, smartfon, głośnik bezprzewodowy czy jeszcze inne urządzenie. Te informacje mogą posłużyć do wyciągnięcia innych wniosków, np. czy podcasty są słuchane w domu, podróży, a także przez jakie grupy wiekowe. Poznając zwyczaje swoich słuchaczy, poznajesz w ten sposób ich samych.

Zwiększ zasięg swoich podcastów w Google

Chciałbyś aby Twoich podcastów słuchało więcej osób? Mamy dobrą wiadomość – to możliwe! Wystarczy tylko zgłosić prawa do swojego podcastu, a następnie udostępnić go w wielu usługach Google: wyszukiwarce, asystencie głosowym, podcastach Google i wielu innych, które pozwalają publikować i odsłuchiwać podcasty.

Przeczytaj także:

AMP Google – co to jest i jak ma wpływ na SEO?

AMP Google – co to jest i jak ma wpływ na SEO?

Inicjatorem stron AMP jest Google. Światowy koncern rozumiejąc potrzebę użytkowników w szybkim dostępie do informacji, rozpoczął pracę nad nowym standardem stron www. Tak właśnie narodziły się przyspieszony strony mobilne AMP, czyli Accelerated Mobile Pages. Czym się...