Jak analizować wskaźnik odrzuceń (ang. bounce rate)?

lip 29, 2022

Czas czytania: 2 minuty
współczynnik odrzuceń

Współczynnik odrzuceń, % wizyt jednoodsłonowych znajdziemy w raporcie Google Analytics.

Wskaźnik odrzuceń (ang. bounce rate) przedstawia procent wizyt jednoodsłonowych, czyli takich gdzie użytkownik odwiedzający stronę zatrzymał się tylko na jednej podstronie serwisu i zrezygnował z oglądania pozostałej jej zawartości. Dla przykładu, wskaźnik odrzuceń 50% oznacza, iż co drugi Internauta nie odwiedził żadnej innej podstrony za wyjątkiem strony docelowej (strona docelowa może być domeną główną serwisu lub konkretną podstroną). Wysoki wskaźnik odrzuceń połączony z niskim czasem spędzonym na witrynie może oznaczać, iż zawartość strony, nie odpowiada oczekiwaniom Internauty, który dostał się na nią np. z wyszukiwarki.

Co poprawić na stronie www aby bounce rate był niższy?

  1. Poprawa szybkości ładowania strony: Użytkownicy są niecierpliwi i jeśli strona ładuje się długo, są skłonni opuścić ją i przejść do innej. Użyj narzędzi takich jak Google PageSpeed Insights, aby dowiedzieć się, co spowalnia Twoją stronę i jak to naprawić.
  2. Zapewnienie wysokiej jakości i istotności treści: Upewnij się, że twoja strona dostarcza wartościowe informacje, które są zgodne z tym, czego użytkownik szuka. Jeśli tytuł i meta opis strony obiecują jedno, a treść strony dostarcza coś innego, użytkownik prawdopodobnie szybko opuści stronę.
  3. Poprawa nawigacji: Struktura Twojej strony powinna być łatwa do zrozumienia i umożliwiać łatwe przeglądanie. Jeśli użytkownicy nie wiedzą, gdzie znajdują się potrzebne im informacje, prawdopodobnie opuszczą stronę.
  4. Ładny i przyjazny dla użytkownika design: Estetyka i ogólne doświadczenie użytkownika są ważne. Jeśli strona jest nieprzyjemna dla oka lub trudna do zrozumienia, użytkownicy mogą szybko ją opuścić.
  5. Dostosuj swoją stronę do urządzeń mobilnych: W dzisiejszych czasach wiele osób przegląda internet na swoich smartfonach i tabletach. Jeżeli Twoja strona nie jest responsywna, czyli nie dostosowuje się do różnych rozmiarów ekranów, może to zniechęcić użytkowników do dalszego korzystania z niej.
  6. Zastosuj jasne i atrakcyjne wezwania do działania (CTA): Jasne i atrakcyjne CTA mogą skłonić użytkowników do dalszego korzystania z Twojej strony, zamiast ją opuścić.
  7. Unikaj irytujących elementów: Popupy, automatycznie odtwarzane filmy, muzyka lub dźwięki, które grają od razu po wejściu na stronę, mogą skłonić użytkowników do natychmiastowego opuszczenia strony.

Pamiętaj, że optymalizacja wskaźnika bounce rate dla strony to proces ciągły i wymaga regularnego sprawdzania wyników i ich poprawy.

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...