fbpx

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Paź 5, 2020

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się nad tym, w jaki sposób zwiększyć sprzedaż? To poważne wyzwanie – zwłaszcza, że konkurencji w świecie e-commerce przybywa dosłownie z dnia na dzień. Są jednak sposoby na to, aby krok po kroku zwiększyć liczbę transakcji i popularność swojego serwisu. Zobacz, jakie!

Na początek najważniejsze: sprzedaży w sklepie internetowym nie zwiększysz w ciągu kilku godzin czy dni – zwłaszcza, jeżeli zależy Ci na długofalowych rezultatach. To efekt, na który składają się dwa elementy. Z jednej strony: wysoka jakość obsługi klienta i ogólny wizerunek Twojego e-sklepu, a z drugiej jego widoczność dla docelowej grupy odbiorca. Ani mocnej marki, ani dobrej widoczności nie zbudujesz w jeden dzień. Niemniej jednak dobrze przemyślana i wdrożona zgodnie z planem strategia reklamowa znacznie zwiększa Twój potencjał biznesowy.

Co zatem konkretnie zrobić, aby poprawić wyniki sprzedażowe e-sklepu? Przyjrzyjmy się możliwym rozwiązaniom w obu wymienionych przed chwilą aspektach.

Wielkość sprzedaży w sklepie a jakość obsługi klienta i branding

Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym - jak to zrobić?

Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym – jak to zrobić?

Jeśli prowadzisz biznes e-commerce, jest wysoce prawdopodobne, że Ty również robisz zakupy w internecie, prawda? A skoro tak, zastanów się przez chwilę: co Ciebie skłania do tego, aby skorzystać z oferty konkretnego sklepu?

Czasami jest tak, że po prostu odwiedzasz porównywarkę cen, wpisujesz nazwę konkretnego produktu, który chcesz kupić, a następnie wybierasz sklep z najtańszą ofertą. Co jednak, jeśli w kilku sklepach koszt produktu jest dokładnie taki sam, podobnie jak opcje dostawy? Wówczas zapewne kierujesz się do sekcji z opiniami o sklepach lub wyszukujesz ten punkt sprzedaży, z którym już wcześniej miałeś pozytywne doświadczenia.

Właśnie dlatego jakość obsługi jest tak ważna. Im lepsze doświadczenie klienta, tym większa szansa, że nie tylko sam prędzej czy później powróci, ale że poleci Twój e-sklep innym.

Jak zatem zadbać o pozytywne „Customer Experience”?

  1. Przyjazny układ e-sklepu i mechanizm zakupowy

To bardzo ważne, by klient mógł przejść przez proces zakupowy w kilku prostych krokach. Im mniej barier i chaosu po drodze, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że koszyk zakupowy nie zostanie porzucony gdzieś po drodze – a to prawdziwa zmora e-sklepów. Rzeczy, które mogą zwiększyć liczbę konwersji, to np.:

  • możliwość dokonania zakupu bez założenia konta i logowania się,
  • dostęp do szerokiej gamy metod płatności (włączając w to np. GooglePay, Paypala, BLIK oraz płatność za pobraniem),
  • prosty i szybki do wypełnienia formularz zamówienia,
  • system elektronicznych płatności – z automatycznym przekierowaniem na stronę banku / platformy do płatności.

Ważny będzie także przejrzysty layout graficzny – nadmierna liczba pop-upów, sliderów i banerów lub trudny do zlokalizowania koszyk mogą skutecznie odstraszyć.

  1. Łatwy kontakt z obsługą sklepu

Warto go zapewnić np. poprzez social media, mailowo, telefonicznie, a także przez okienko czatu w e-sklepie. Warto wiedzieć, że proces odpowiadania na pytania kupujących można częściowo zautomatyzować, z wykorzystaniem technologii AI. System sam odpowie na te najbardziej typowe, co usprawni proces obsługi kupującego.

  1. Atrakcyjna prezentacja produktów

Twoi klienci bardzo często kupują wzrokiem – to ocena towaru przy pomocy tego zmysłu jest najważniejsza przy zakupach online. Dlatego warto umieścić w katalogu realistyczne, ale atrakcyjne zdjęcia produktowe. Możesz też pomyśleć o krótkich materiałach video, zwłaszcza dla „flagowych” towarów w ofercie. Do tego przydadzą się atrakcyjne opisy. Są ważne nie tylko z uwagi na cele promocyjne i informacyjne. Mają również znaczenie z perspektywy SEO. Powinny być unikalne, zawierać odpowiednio dobrane słowa kluczowe oraz nagłówki.

  1. Responsywność sklepu

Czy wiesz, że coraz większa grupa klientów kupuje on-line za pośrednictwem smartfona? A skoro tak, Ty musisz dopasować swój sklep do ich potrzeb – musi się dobrze wyświetlać na różnych rodzajach urządzeń. Dzięki temu potencjalny kupujący nie zrezygnuje z powodu braku możliwości dokładnego obejrzenia produktu czy uiszczenia zapłaty przez komórkę.

  1. Narzędzia wspomagające sprzedaż

Warto, aby Twój e-sklep wyświetlał w wyraźnym miejscu np. aktualnie promowane produkty, a także te powiązane z towarem kupowanym przez klienta. Transakcja wiązana, zwłaszcza jeśli jest wsparta rabatem przy zamówieniu więcej niż jednego produktu, to doskonałe narzędzie pomagające zwiększyć sprzedaż. Dobrze też pomyśleć o elementach z obszaru „social proof”, a więc wyświetlaniu informacji, które potwierdzają popularność oferty Twojego sklepu. Dobrze sprawdzają się np. boksy, w której pojawiają się aktualności o tym, ile osób w tym samym czasie ogląda dany produkt / złożyło zamówienie w ostatnim czasie.

Strategie marketingowe, które pomogą zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Dobrze funkcjonujący, przyjazny i atrakcyjny e-sklep to tylko jedna strona medalu. Druga to jego widoczność oraz to, ile osób faktycznie dotrze na Twoją witrynę oraz dokona zakupu. I tu właśnie do gry wchodzi marketing.

Jak promować sklep internetowy, aby zwiększyć sprzedaż? Narzędzi, po które możesz sięgnąć, jest wiele. Jednak kluczowe są dwa elementy:

  1. pozycjonowanie stron SEO
  2. reklamy Google Ads

To te dwa elementy pomogą Ci zwiększyć ogólną widoczność sklepu w Sieci i stopniowo poprawiać ruch, a co za tym idzie – liczbę konwersji i wskaźnik ROI.

O czym pamiętać, planując kampanię reklamową?

  • Dobry plan to podstawa

Chociaż w teorii kampanie Google Ads możesz poprowadzić samodzielnie, a do dyspozycji masz prosty kreator, w rzeczywistości… sprawa jest bardziej skomplikowana niż się wydaje. Pochopne decyzje mogą oznaczać wyrzucenie pieniędzy w błoto. Dlatego znacznie lepszym rozwiązaniem jest podjęcie współpracy z doświadczoną, certyfikowaną agencją digital. Wspólnie z nią zdefiniujesz Twoją grupę odbiorców (wraz z zakreśleniem person), dobierzesz określone słowa kluczowe, jak również cele prowadzonej kampanii oraz jej KPI. Na tej podstawie ekspert skonfiguruje kampanię tak, aby zmaksymalizować efektywność wykorzystania budżetu.

  • Dobór narzędzi reklamy do celu ma znaczenie

Obecnie Google daje bardzo szerokie możliwości promocji. Poza standardowymi linkami sponsorowanymi, można skorzystać z platformy Google Shopping (to „karuzela” produktów, która wyświetla się ponad zwykłymi wynikami wyszukiwania), a także z systemu Google Ads, a więc prezentacji reklam na zewnętrznych portalach. W ramach tego ostatniego narzędzia można skorzystać ze strategii remarketingowych, tj. wyświetlać specjalnie przygotowane komunikaty reklamowe klientom, którzy już odwiedzili Twój e-sklep.

Przy zwiększaniu sprzedaży w sklepie internetowym warto również pomyśleć o:

  • intensyfikacji działań reklamowych w social mediach, zwłaszcza na Facebooku,
  • sięgnięciu po influencer marketing (zwłaszcza w sklepach z obszaru branży modowej, kosmetycznej i pokrewnych – „lifestylowych”),
  • rozwinięciu działań content marketingowych – np. rozpoczęciu prowadzenia bloga, który wesprze pozyskiwanie leadów sprzedażowych.

Jak zatem widać, możliwości jest naprawdę wiele. Aby wybrać te odpowiednie i ułożyć je w jedną, spójną strategię, warto skorzystać z pomocy doświadczonej agencji digital. Wówczas prawdopodobieństwo uzyskania pożądanych wyników jest znacznie wyższe!

Przeczytaj także:

AMP Google – co to jest i jak ma wpływ na SEO?

AMP Google – co to jest i jak ma wpływ na SEO?

Inicjatorem stron AMP jest Google. Światowy koncern rozumiejąc potrzebę użytkowników w szybkim dostępie do informacji, rozpoczął pracę nad nowym standardem stron www. Tak właśnie narodziły się przyspieszony strony mobilne AMP, czyli Accelerated Mobile Pages. Czym się...