Kampania Discovery w Google Ads jeszcze skuteczniejsza!

Maj 24, 2021

Skupienie uwagi konsumentów na produkty oraz usługi wymaga od marketerów coraz większego zaangażowania i pomysłowości. Z tego właśnie powodu coraz większą popularnością mogą pochwalić się kampanie Discovery. Czym jednak są i dlaczego warto zwrócić na nie uwagę?

Czym jest kampania Discovery?

Discovery to nazwa stosunkowo nowego rodzaju kampanii Google Ads, ponieważ pierwszy raz zaprezentowana została w 2019 roku podczas Google Marketing Live. Chociaż początkowo dostępna była jedynie w wersji beta, to jednak od jakiegoś czasu mogą korzystać z niej już wszyscy użytkownicy Google Ads.

Tak naprawdę do tej pory Discovery kojarzone było z kampaniami prowadzonymi na YouTube, jednakże niedawne zmiany pozwoliły użytkownikom na uzyskanie dostępu do całkowicie innej, świeżej formy reklamowania się – wszystko to obywa się właśnie za pomocą kampanii Discovery w Google Ads. Okazuje się więc, że kampania Discovery nie jest niczym innym, aniżeli kolejnym, trafnym sposobem pozwalającym na dotarcie do potencjalnych klientów, używając do tego sieci reklamowej Google.

Gdzie wyświetlane są reklamy?

Umiejscowienie reklam jest bardzo trafne, bowiem ukazują się one w trzech zupełnie różnych miejscach. Pierwszym z nich jest oczywiście Google Discover, który to wyświetla artykuły i newsy najbardziej pasujące do zainteresowań odbiorców. Sztuczna inteligencja zbiera dane na temat zainteresowań użytkowników po to, aby móc dostarczyć im najlepszej jakości treści, które mogą szczególnie ich zainteresować. Nie da się więc ukryć, że jest to niezwykle skuteczne miejsce do reklamowania się wśród użytkowników urządzeń mobilnych, którzy to obecnie odpowiadają za generowanie największego ruchu w sieci.

Drugim miejscem, w którym wyświetlane są reklamy Discovery jest serwis YouTube, a konkretnie – strona główna lub moduł „co jeszcze warto obejrzeć”. Wybór miejsca jest więc znakomity i w pełni dostosowany do obecnych czasów, w których królują treści wideo. Strona główna YouTube jest miejscem, które użytkownicy odwiedzają niemal każdego dnia w poszukiwaniu coraz to ciekawszych treści, toteż reklama z pewnością zwróci na siebie należytą uwagę.

Trzecim i zarazem ostatnim miejscem, gdzie użytkownicy mogą natknąć się na reklamy Discovery jest Gmail, czyli kolejna z usług Google, która niewątpliwie nie ma sobie równych w kwestii popularności. Skrzynka mailowa odwiedzana jest przez ludzi równie często, co serwis YouTube, a to tylko pokazuje, że Google po raz kolejny trafiło w dziesiątkę, jeśli chodzi o dobór usług, w obrębie których wyświetlane są treści reklamowe. W tym przypadku znaleźć można je w zakładkach „oferty” oraz „społeczność”.

Google Discover, YouTube i Gmail mogą przyciągać użytkowników zupełnie różnych od siebie, których cechują inne zainteresowania. Dzięki kampanii Discovery możliwe jest jeszcze szersze dotarcie do swoich potencjalnych odbiorców.

Po czym poznać reklamy Discovery?

Celem reklam Discovery jest oczywiście zachęcenie użytkownika do kliknięcia, a więc muszą one opierać się przede wszystkim na skutecznej treści oraz przykuwających wzrok obrazach marketingowych. Do stworzenia takiej reklamy potrzebne jest maksymalnie 15 takich obrazów oraz logo firmy. Dodatkowo należy zaopatrzyć się w krótki, ale skuteczny tekst oraz nagłówek. Niezwykle ważne jest, by wszystkie te elementy tworzyły ze sobą spójną całość. Ostatnim elementem, który można dodać do reklamy Discovery jest tzw. „call to action”, czyli przycisk wzywający do działania. Celem takiego zabiegu jest jeszcze większe zachęcenie użytkownika do tego, aby zapoznał się z reklamą.

Wprowadzona została również nowość, jaką są reklamy karuzelowe. Cechują się tym, że mogą pomieścić od 2 do 10 kart, z czego do każdej z nich możliwe jest dodanie osobnego nagłówka oraz adresu strony.

Dlaczego warto skorzystać z kampanii Discovery?

Reklamy, które oferują kampanie Discovery, mają taki sam cel, jak każde inne. Koniec końców chodzi o dotarcie do potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani konkretnymi produktami lub usługami. Discovery pozwala jednak na znacznie skuteczniejsze dotarcie do konkretnej grupy odbiorców. Należy pamiętać, że dobrej jakości obrazy, logo czy skuteczna treść mają ogromne znaczenie, jednakże umiejscowienie treści reklamowej w trzech najczęściej używanych usługach Google, może jeszcze lepiej wpłynąć na wynik końcowy kampanii.

Dzięki temu, że reklamy będą docierały do zainteresowanych nimi użytkowników, zostaną odbierane zdecydowanie lepiej, a zainteresowanie nimi będzie znacznie większe. Zaangażowanie odbiorców przełoży się więc pozytywnie na wyniki firmy. Wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które trafiają w gust konkretnych użytkowników jest niezwykle ważne, a dzięki analizie zachowań klientów – jak najbardziej możliwe. Okazuje się więc, że kampania Discovery jest doskonałym narzędziem do promocji, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze kampanii reklamowej.

Przeczytaj także:

Google Ads z nowym formatem reklam dla atrakcji turystycznych

Google ogłosiło nowy format reklam promujących atrakcje turystyczne. Dzięki temu promowanie hoteli, restauracji i wszelkich rozrywek będzie łatwiejsze i bardziej skuteczne. Sprawdź, z jakich nowych funkcji korzystać mogą reklamodawcy! Obecna sytuacja na świecie...

Darmowe liczniki odwiedzin strony WWW

Masz stronę internetową i prowadzisz działania marketingowe, które mają doprowadzić do zwiększenia jej popularności? Ale skąd masz wiedzieć, czy rzeczywiście osiągasz dzięki temu oczekiwany ruch? Pomogą Ci w tym liczniki odwiedzin, za pomocą których dowiesz się, ilu...