fbpx

Local Services Ads – Kampanie LSA Google Ads już w Europie

Paź 1, 2020

Razem ze wzrostem o 25% ilości wyszukiwanych haseł powiązanych z usługami lokalnymi, Google postanowiło wdrożyć swój autorski program LSA do Europy. Niesie to ze sobą cały szereg zalet dla reklam Twojej działalności w serwisie, pozyskując tym samym kontakty do potencjalnych klientów bezpośrednio od nich. Wykupując program reklam w Usługach lokalnych płacisz wyłącznie za kontakty do potencjalnych klientów zainteresowanych daną działalnością, co stanowi fundamentalną zaletę LSA. Czym dokładnie charakteryzuje się wspomniana funkcja wdrażana w Europie?

Dostępne państwa

Zgodnie z zapewnieniami przedsiębiorstwa Google, reklamy LSA początkowo będą dostępne w następujących krajach:

  • Niemcy
  • Wielka Brytania
  • Francja
  • Austria
  • Belgia
  • Irlandia
  • Włochy
  • Holandia
  • Szwajcaria
  • Hiszpania

Polska niestety nie wchodzi w skład wyżej wspomnianych państw, jednak w przyszłości system reklam w Usługach lokalnych z pewnością będzie poszerzony inne rejony.

Obszary usług obejmowane przez LSA

Program reklam w Usługach lokalnych obejmuje w swoim funkcjonowaniu takie obszary usług domowych jak naprawa urządzeń, konserwacja dywanów, elektryczność, sprzątanie domów i mieszkań, montaż i naprawa drzwi garażowych oraz pielęgnacja trawników i drzew. Ponad to z nowej formy reklamy skorzystają także hydraulicy, dekarze oraz specjaliści w dziedzinie naprawy i czyszczenia okien. Usługi w formie przeprowadzek, zwalczania szkodników, naprawy szkód po zalaniu czy usuwanie śmieci również z powodzeniem wykorzystać będą mogły LSA w celu spopularyzowania prowadzonych przez siebie działalności.

Zasady funkcjonowania

Osoby pragnące skorzystać z programu LSA dostępnego w Google Ads są zobligowani do pomyślnego przejścia weryfikacji przeszłości firmy oraz licencji, w celu zakwalifikowania się do gwarancji serwisu Google. Sama jednostka reklamowa Usług lokalnych wyświetlana jest odbiorcom w górnej części wyników wyszukiwania, nad standardowymi reklamami Google Ads, w momencie, w którym użytkownicy wyszukują jeden z rodzajów wyżej wspomnianych usług w okolicy. Dzięki temu klienci mają możliwość bezpośredniego połączenia się w formie telefonicznej bądź przesłania prośby o rozpoczęcie czatu (opcja dostępna w Stanach Zjednoczonych).

W przypadku, w którym dany użytkownik skontaktuje się z Tobą, otrzymasz stosownego maila oraz powiadomienie z dedykowanej aplikacji LSA. Aby skłonić klienta do dalszego zainteresowania oferowanymi przez Ciebie usługami, należy na bieżąco odpowiadać na wszelkie wiadomości oraz odbierać przychodzące połączenia, co będzie miało bezpośredni wpływ na pozycję Twojej reklamy w rankingu.

Reklamy w Usługach lokalnych zawierają takie elementy jak:

  • nazwa firmy
  • gwiazdki i link do opinii
  • numer telefonu (opcjonalnie)
  • lokalizację świadczenia usług
  • plakietkę „Sprawdzone przez Google” (reklamodawca będzie musiał być zweryfikowany przez Google)
  • informację o godzinach otwarcia

Wszystkie koszty

W systemie LSA płatności pobierane są wyłącznie za potencjalne kontakty klientów. W sytuacji w której wybierzesz zareklamowanie pozyskanego leada, koszty jego pozyskania są zwracane do reklamodawcy (opcja dostępna jest póki co tylko w USA i Kanadzie).

Wysokość kosztów pozyskania leada:

  • kontakt przez formularz na stronie jest o połowę tańszy niż kontakt telefoniczny
  • rezerwacje terminu spotkania są obecnie bezpłatne

Zalety programu reklam w Usługach lokalnych

Niewątpliwą zaletą całego systemu LSA jest gwarancja zwrotu kosztów wszystkim konsumentom, którzy korzystając z reklam Usług lokalnych ostatnie nie byli zadowoleni z uzyskanych wyników. Ponad to proste w obsłudze narzędzia umożliwiają utworzenie spersonalizowanego profilu, potwierdzonego certyfikatami serwisu Google. Nowa forma reklamy jest z pewnością opcją wartą rozważenia, umożliwiającą pozyskanie nowych klientów zainteresowanych oferowanymi przez Ciebie usługami.

Przeczytaj także:

Masthead na Youtube – jak dotrzeć do dużej grupy odbiorców?

Masthead na Youtube – jak dotrzeć do dużej grupy odbiorców?

Google Ads oferują szereg bardzo użytecznych narzędzi dla wszelkiego typu reklamodawców. Zarówno te mniejsze firmy, jak i największe podmioty gospodarcze mogą znaleźć coś dla siebie. Dobra reklama to podstawa zauważalności i obecności w świadomości konsumentów, często...

Światowy Dzień Grafika – 27 kwietnia

Światowy Dzień Grafika – 27 kwietnia

Dziś wyjątkowy dzień, ponieważ obchodzimy Światowy Dzień Grafika ang. World Graphics Day. Jest to święto obchodzone każdego roku 27 kwietnia. Początki święta sięgają roku 1995 i mają bezpośredni związek w rocznicą powstania Międzynarodowej Rady Stowarzyszeń Grafików...

Google Cloud – nowe centrum w Warszawie ruszy 14 kwietnia

Google Cloud – nowe centrum w Warszawie ruszy 14 kwietnia

To już pewne, nowy region Google Cloud zacznie działać już od 14 kwietnia tego roku w Warszawie. Szczegółowa lokalizacja nie została podana ze względów bezpieczeństwa. Według doniesień medialnych Google przeznaczy na tę inwestycję średnio 2 mld USD. Nowy region Google...