Lokalny przewodnik Google – kim jest, jak nim zostać i ile zarabia?

mar 8, 2021

Czas czytania: 4 minuty

Lubisz zamieszczać opinie na temat firm w Twojej okolicy? Być może rola lokalnego przewodnika Google jest dla Ciebie. Czym zajmuje się taki przewodnik i czy musi stosować się do określonych zasad? Czy zyskuje jakieś korzyści? Znajdziesz tu odpowiedzi na te i inne pytania!

Jakie jest rola lokalnego przewodnika Google?

W największym skrócie, lokalny przewodnik Google jest osobą, która zamieszcza opinie dotyczące poszczególnych firm, w ramach platformy Google Maps. Nie mogą to być jednak opinie stronnicze, ponadto lokalny przewodnik nie może publikować na indywidualnych profilach firm. Szczegółowe informacje znajdziesz w instrukcji udostępnionej przez Google.

Lokalny przewodnik Google - rejestracja w programie

Lokalny przewodnik Google – rejestracja w programie

Szeroka grupa użytkowników Google korzysta z opinii zamieszczanych przez przewodników. Można mieć bowiem pewność, że publikowana przez nich treść jest wiarygodna. Opinie muszą być prawdziwe, a fotografie realistyczne. Nie ma mowy o skrótowych opiniach ograniczających się do kilku słów. Treść powinna być rozbudowana, aby osoby poszukujące informacji na temat konkretnej firmy lub lokalizacji mogły rzeczywiście skorzystać z opinii przewodnika. Nieakceptowalne są także wszelkie obraźliwe opinie oraz publikacja treści niezgodnych z polityką Google Maps. Do treści tego typu należą między innymi duplikaty tekstów, grafik czy fotografii.

Opinie to nie wszystko, ponieważ członkowie programu przewodników Google weryfikują i edytują dane firm, weryfikują lokalizacje – by pozostali użytkownicy mogli korzystać ze sprawdzonych danych. Oprócz tego mogą odpowiadać na pytania użytkowników. Zatem w razie wątpliwości dotyczących danego miejsca, można liczyć na odpowiedź lokalnego przewodnika – która z pewnością będzie dużo bardziej obiektywna niż odpowiedź przedstawiciela firmy lub przypadkowej osoby.

Po co tyle zachodu? Lokalni przewodnicy Google otrzymują punkty w zamian za wartościowe opinie. Punkty te można kolejno wymieniać na nagrody! Co więcej, osoby te mają pierwszeństwo, gdy chodzi o nowości Google. Jak to wygląda w praktyce? Nagrody to na przykład tymczasowe promocje czy kilka miesięcy testowania nowości za darmo. Google nie proponuje gwarantowanych nagród. Promocje tego typu zwykle pojawiają się w różnych odstępach czasowych. Google powiadamia lokalnych przewodników o pojawiających opcjach mailowo. Jeśli takie informacje się nie pojawiają, zaleca się aktualizację ustawień na koncie przewodnika.

Jak zostać lokalnym przewodnikiem Google?

Aby zostać lokalnym przewodnikiem Google Maps musisz spełnić tylko jeden warunek, jakim jest pełnoletność. Zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi na oficjalnych stronach Google, Twoje konto użytkownika może się aktualizować około 2 miesiące licząc od 18-tych urodzin. Po upływie tego okresu już nic Cię nie powstrzymuje! Po prostu zarejestruj się jako przewodnik Google i działaj!

Pamiętaj jednak, by postępować zgodnie z zasadami obowiązującymi przewodników. Lokalny przewodnik Google powinien więc tworzyć opinie na podstawie własnych doświadczeń. Najczęściej opinie te dotyczą lokali gastronomicznych czy też sklepów. W trakcie wizyty przewodnik wykonuje fotografie (jeśli zasady obowiązujące w lokalu na to pozwalają). Podczas wykonywania zdjęć musi brać pod uwagę szeroko pojęte prawo do prywatności innych osób.

Ponadto przewodnik obserwuje jakość usług i produktów, analizuje ofertę, ocenia atmosferę, wnętrze i pracę obsługi. Kolejno przemyślenia te, w sposób kulturalny i obiektywny, publikuje w Google Maps. Publikowane fotografie muszą spełniać wymogi także pod względem estetycznym i funkcjonalnym. Muszą być przede wszystkim wyraźne i powinny dobrze oddawać rzeczywistość.

Pierwszą rzeczą, jaką zwykle wykonuje świeżo upieczony lokalny przewodnik Google jest stworzenie listy z zastosowaniem zakładki „Twoje miejsca”. Lista może mieć zarówno prywatny, jak i prywatny charakter. Instrukcja Google mówi, że opcję tę możesz edytować z użyciem zakładki „Opcje udostępniania”. Lista powinna być opatrzona opisem, podobnie jak każde z dodanych do niej miejsc.

Lokalny przewodnik Google – zdobywaj punkty

Przykłady opinii wystawione przez Lokalnych Przewodników Google

Przykłady opinii wystawione przez Lokalnych Przewodników Google

Tym, co z pewnością szczególnie Cię interesuje, są zdobywane przez lokalnych przewodników punkty. Nie chodzi wyłącznie o nagrody i nowości, ponieważ liczba punktów ma bezpośredni wpływ na status przewodnika Google, który obrazowany jest odpowiednią plakietką. Plakietka przedstawia gwiazdę na pomarańczowym tle. Im więcej ramion ma gwiazdka, tym wyższy jest stopień przewodnika. Jak zdobywać punkty? Zasady wyglądają następująco:

  • miejsca i drogi – jeśli zlokalizujesz brakujące na Mapach Google miejsce lub drogę i dodasz je do map możesz liczyć na 15 punktów. Z pewnością niejeden podróżnik Ci podziękuje!
  • opinie – za ich publikowanie otrzymujesz 10 punktów, lecz jeśli opinia jest dłuższa niż 200 znaków możesz liczyć na dodatkową premię w postaci 10 punktów. Zatem to właśnie wartościowe opinie przynoszą najwięcej korzyści.
  • lista miejsc – za publikacje listy miejsc otrzymasz 10 punktów, a jeśli opatrzysz ją opisem – dodatkowe 5 punktów.
  • film – w zamian za film przedstawiający zalety i wady lokalizacji otrzymujesz 7 punktów.
  • zdjęcie – publikacja zdjęcia jest równoznaczna z otrzymaniem 5 punktów, a za każdy tag dodany do zdjęć otrzymasz 3 punkty.
  • weryfikacja informacji – jeśli zweryfikujesz dostępną informację możesz liczyć na 1 punkt. Jeśli konieczna jest zmiana, za edycję otrzymasz 5 punktów.
  • odpowiedzi na pytania – odpowiedź na pytanie daje Ci 1 punkt, natomiast jeśli jest to często zadawane pytanie, możesz liczyć na 3 punkty.
  • ocena – za samą ocenę lokalizacji otrzymasz 1 punkt.

Pierwsze trzy poziomy rozwoju są równe 75 punktom i na tym poziomie nie możesz jeszcze liczyć na odznakę. Osiągnięcie poziomu 4, a więc zdobycie 240 punktów to moment przełomowy – od tego momentu opinie będą oznaczone plakietką. Łącznie dostępnych jest 10 poziomów. Ten ostatni można osiągnąć dopiero po zdobyciu 100 000 punktów. Liczba punktów aktualizuje się średnio co dobę.

Więcej informacji na temat funkcjonowania lokalnych przewodników Google znajdziesz w treści oficjalnej instrukcji opublikowanej przed amerykańskiego giganta. Jeśli w pewnym momencie zdecydujesz o rezygnacji z uczestnictwa możesz łatwo zakończyć przygodę wybierając opcję „rezygnuję z programu” dostępną na panelu przewodnika.

źródło: https://support.google.com/local-guides#topic=6225845

 

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...