Jeśli jesteś właścicielem firmy i chcesz rozszerzyć swoją działalność poza granice Polski, powinieneś przyjrzeć się bliżej wyjątkowemu narzędziu od Google – Market Finder. Nie tylko pomaga ono stawiać pierwsze kroki na zagranicznych rynkach, ale umożliwia opracowanie najbardziej skutecznej międzynarodowej strategii marketingowej i ułatwia zwiększenie sprzedaży eksportowej online. Sprawdź jakie funkcje posiada oraz w czym dokładnie może Ci pomóc.
Market Finder jako wybawienie dla międzynarodowych biznesów
Wraz z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej, otwarciem granic oraz ogólnym rozwojem międzynarodowych współpracy firm z różnych branż, a także upowszechnieniem się sprzedaży e-commerce ekspansja na rynki zagraniczne stała się dużo łatwiejsza. Poszerzenie swojej działalności poza granice kraju to okazja do powiększenia grona klientów, zyskania nowych transakcji, nabycia cennych doświadczeń i zwiększenia obrotów firmy. Jednakże aby cyfrowa ekspansja była udana należy przeprowadzić ją „z głową” i dobrze przemyślanym planem działań.
Sondaż przeprowadzony przez Euromonitor International wskazało, że aż 40% badanych firm eksportujących z terenu Europy Środkowo-Wschodniej wskazało brak wiedzy na temat innych rynków i problemy z dostępem do informacji jako jedno z największych wyzwań podczas zagranicznej ekspansji 1. Market Finder powstał aby całkowicie zminimalizować ten problem i sprawiać, aby proces otwierania się na nowe kierunki był dużo sprawniejszy. W jaki sposób działa? Przede wszystkim pomagając przeanalizować obce rynki, dopasowując ten najlepszy dla danej marki oraz wspierając budowę skutecznej kampani, prowadzącej do zwiększenia eksportu online.
Jak działa Market Finder?
Market Finder Google to bezpłatne, łatwe w obsłudze narzędzie online, które wspiera firmy w identyfikowaniu potencjalnych klientów i zwiększaniu sprzedaży eksportowej w sieci. Wystarczy, że założysz konto na jego platformie, a następnie wprowadzisz na nim adres strony internetowej swojej firmy. Narzędzie przeanalizuje jej zawartość, po czym przedstawi listę kategorii, które najlepiej pasują do rodzaju Twojego biznesu oraz zaproponuje trzy kraje, w których ma on największą szansę na odniesienie sukcesu.
Swoje sugestie Market Finder opiera na dokładnej analizie m.in. wyszukiwanych przez Internautów fraz związanych z Twoją branżą w danym kraju, a także ogólnej liczbie użytkowników Internetu w konkretnym regionie, wysokości produktu krajowego brutto czy łatwości prowadzenia tam działalności gospodarczej.
Poznaj najlepsze dla Twojego biznesu rynki docelowe
Pierwszym aspektem, w którym pomoże Ci Market Finder jest więc wybór kierunków, na które warto poszerzać działalność Twojego biznesu. Określi on popyt na Twoje produkty w danym kraju oraz przedstawi obecne trendy panujące na wybranych rynkach. Warto zaś pamiętać, że dobry start w cyfrowej ekspansji międzynarodowej to podstawa, która rzutuje na dalsze losy firmy na arenie globalnej.
Zaplanuj swoje działania związane z ekspansją
Następnie z pomocą Market Finder zaplanujesz wszelkie, niezbędne do prowadzenia biznesu za granicą działania, związane między innymi z tłumaczeniem dokumentów, obsługą zagranicznego klienta, rekrutacją nowych pracowników czy ogólną logistyką różnorodnych procesów rozwoju firmy. Narzędzie przedstawi Ci także panujące na wybranych rynkach przepisy podatkowe oraz wymagania prawne, a także pomoże dobrać właściwy sposób komunikacji marketingowej.
Przeprowadź skuteczną kampanię reklamową
W ten sposób przechodzimy do reklamowania marki za granicą. Market Finder pomoże Ci zaplanować, stworzyć i przeprowadzić najbardziej skuteczną i przynoszącą namacalne efekty strategią marketingową. W tym celu przedstawi najnowsze trendy na danym rynku zagranicznym i pomoże Ci dopasować do nich Twoje działania oraz przedsięwzięcia w firmie. To właśnie w tym celu Media Click korzysta z Market Finder najczęściej – pomagając swoim klientom dopasować kampanie reklamowe w sieci do konkretnych kierunków, na które poszerzają oni swoją działalność.
Dostosuj swoją firmę do lokalnych rynków
Warto pamiętać, że dostosować do danego kraju należy nie tylko kampanię reklamową, ale i dalsze działania firmy. W tym celu Market Finder podpowiada jakie sposoby płatności i dostawy oraz rodzaj obsługi klienta sprawdza się na danym rynku najlepiej. Co to oznacza w praktyce? Przykładowo wśród francuskich internautów najpopularniejszym sposobem płatności za zakupy w sieci jest karta płatnicza2. Market Finder poinformuje Cię o tym odpowiednio wcześniej, dając Ci szansę zaoferowania takiej możliwości swoim nowym, potencjalnym klientom z Francji.
Rozwój Internetu oraz proces przeniesiania się wielu firm „do sieci” przełamał wszelkie międzynarodowe bariery handlowe. Obecnie internauci nie dbają o to skąd pochodzi dana marka – tak długo, jak oferuje ona im odpowiednio dobraną reklamę, zrozumiałą ofertę i łatwość w zakupach. Warto to wykorzystać, otwierając się na nowe rynki zagraniczne. Market Finder powstał zaś z myślą o tym, aby każda firma miała równe szanse na arenie globalnej i mogła rozwijać się poza granicami swojej ojczyzny.
1 https://spidersweb.pl/bizblog/google-market-finder-eksport-firma/
2 https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/google-market-finder-narzedzie-pomoze-firmom-dzialac-na-zagranicznych-rynkach-dlaczego-jak-korzystac