Najczęściej popełniane błędy przy pozycjonowaniu stron

maj 27, 2021

Czas czytania: 3 minuty

Pozycjonowanie stron i najczęściej popełniane błędy

Zajmując się pozycjonowaniem stron internetowych od wielu lat, mieliśmy wiele okazji analizować przykłady źle wykonanego SEO. Klienci często szukają u nas pomocy po tym, jak firma dotychczas odpowiedzialna za pozycjonowanie ich strony, doprowadziła ją do spadku na najniższe pozycje. Scenariusz w wielu tych przypadkach bywa bardzo do siebie podobny, a błędy zdają się powielać za każdym razem.

Co zaliczamy do tych najczęstszych?

Pozycjonowanie stron a duplicate content

Niestety przykro jest nam o tym mówić, ale jest to zmorą wielu stron www. Znajdujące się na nich treści, zostają żywcem skopiowane z innych stron, między innymi należących do konkurencji. Pragnąc zaoszczędzić czas i pieniądze na tworzeniu nowych treści od podstaw, które będą unikalne, ciekawe i wartościowe, pseudo wykonawcy SEO podążają drogą na skróty, ryzykując kopiowanie artykułów z innych miejsc w sieci.

Dotyczy to zarówno stron firmowych, jak i sklepów internetowych. W tym drugim przypadku często mamy do czynienia, że z powodu chęci zaoszczędzenia pieniędzy, właściciel wykorzystuje opisy dostarczone przez producenta lub dystrybutora. Zdaje się przy tym nie pamiętać, że identyczne opisy znajdą się w kilkunastu lub kilkudziesięciu innych sklepach internetowych z takim samym asortymentem.

Czy taka strona ma szansę zająć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania?

Jeśli nie przemawia za nią wiarygodność, reputacja, wiek domeny i ilość oraz jakość linków prowadzących do niej, to z całą pewnością nie. Dlatego chcąc mieć skuteczne pozycjonowanie stron, nie należy oszczędzać na tworzeniu unikalnych treści. Można je pisać samodzielnie, zlecić agencji lub zatrudnić copywritera.

Niewydolny hosting i brak optymalizacji

Czy pozycjonowanie stron i jego powodzenie może zależeć od wybranego przez nas hostingu? Czy parametry serwera mają wpływ na to, na jakiej pozycji znajdzie się nasza strona? Oczywiście że tak. Być może nie jest to decydujący czynnik rankingowy, ale nie sposób powiedzieć że nie istnieje. Google poświęca bardzo dużo uwagi temu, jak szybki jest czas ładowania strony i sprawność jej działania.

Na pewno wiele razy czułeś irytację, korzystając ze stron, które bardzo długo się wczytywały. Była ona potęgowana wtedy, kiedy dostęp do internetu był ograniczony lub zależało ci na czasie. Kiepskiej jakości hosting współdzielony, jak również źle zoptymalizowana strona www, wydłużają czas jej załadowania i działania.

Niepotrzebnie duże grafiki, brak informacji dla przeglądarki o ładowaniu danych do pamięci cache i pozostawianiu ich w niej, a także nieprawidłowo skonstruowane szablony ze zbyt dużą ilością kodu. Każdy niepotrzebny bajt danych mocno wydłuża czas ładowania.

Warto o tym pamiętać szczególnie wtedy, kiedy wykonujemy pozycjonowanie stron na WordPress. Ich „tworzeniem” zajmuje się coraz większa liczba osób i firm, nie mających podstawowej wiedzy w tym zakresie. Łatwość obsługi WordPressa, a także duża liczba szablonów i dodatków, ułatwia im wcielanie się w rolę webdevelopera. Cierpi na tym zarówno klient, jak i jego strona.

Kiedy przyjrzymy się jej z bliska, zauważymy kilka lub kilkanaście niepotrzebnie zainstalowanych wtyczek. Część z nich jest całkowicie zbędna, ponieważ ich obecność z powodzeniem można zastąpić jedną dodatkową linijką kodu. To jednak wymaga wiedzy i umiejętności.

Pozycjonowanie stron zbudowanych na WP zawsze powinno rozpoczynać się od ich dokładnego przejrzenia i usunięcia zbędnych dodatków, które swoim ciężarem obciążają szybkość działania strony i czas jej ładowania.

Brak wersji responsywnej

Żyjemy w XXI wieku. Jest to era wszechobecnego internetu i nieograniczonego dostępu do niego. Pomagają nam w tym tablety i smartfony. Projektując strony internetowe, musimy o tym pamiętać. Dziś prawie połowę użytkowników internetu stanowią osoby, korzystające z niego przy pomocy urządzeń mobilnych. Chcąc aby twoja firma odniosła sukces, musisz o nich pamiętać, projektując stronę również dla nich.

Strony responsywne to współcześnie obowiązujący standard. Są to strony, które automatycznie dostosowują swój wygląd do wielkości ekranu. Znacząco ułatwia to ich obsługę na mniejszych ekranach.

Jak wygląd witryny może wpływać na pozycjonowanie stron? W bardzo prosty sposób.

Wersja RWD, czyli responsywna, jest jednym z czynników rankingowych Google. Jej brak sprawia, że nawet merytoryczna strona może zajmować miejsce o kilka pozycji niższe niż wtedy, gdyby posiadała wersję RWD.

Jak uniknąć takiego potraktowania?

Przede wszystkim sprawdzić, jak twoja strona wyświetla się na smartfonie. Jeżeli ma taki sam wygląd jak na komputerze, tylko kilkadziesiąt razy mniejszy, należy stworzyć dla niej wersję responsywną. Dla stron, które były stworzone wiele lat temu może być to nieopłacalne. W takim przypadku warto od zaprojektować zupełnie nową stronę, która od razu będzie posiadać wersję RWD.

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...