OPTYMALIZACJA  STRON

Pozycjonowanie w Google polega na optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek tak, aby robot indeksujący mógł ją łatwo odnaleźć, przeczytać i zweryfikować. Dobrze zoptymalizowana strona to taka, którą można łatwo odnaleźć w wynikach naturalnych za pomocą popularnych słów kluczowych związanych z daną branżą. Dla przykładu strona biura nieruchomości z Wrocławia powinna pojawiać się wysoko w wynikach dla fraz: „biuro nieruchomości Wrocław”, „mieszkania Wrocław”, „działki budowlane Wrocław” itp.

Wszystkie działania mające na celu poprawę rankingu strony w wyszukiwarkach powinny rozpoczynać się od optymalizacji. Optymalizacja SEO pozwala uzyskać zauważalne efekty w postaci lepszych pozycji w wyszukiwarce oraz zwiększeniu wartościowego ruchu przekładającego się na wyniki sprzedaży.

KORZYŚCI Z OPTYMALIZACJI SEO

Optymalizacja niesie za sobą szereg korzyści:

  • lepsza indeksacja w wyszukiwarkach
  • wyższe pozycje na optymalizowane zapytania
  • wzrost ilości i jakości ruchu
  • mniejszy współczynnik odrzuceń strony
  • zwiększenie szybkości działania
  • poprawienie odczuć użytkowników
Optymalizacja Stron Wrocław

 WYSOKIE POZYCJE DZIĘKI OPTYMALIZACJI

Wysoka pozycja zdobyta dzięki optymalizacji sprzyja częstym odwiedzinom potencjalnych klientów, co prze­kłada się na wygenerowane zyski. Algorytm odpowiedzialny za pozycję stron w zestawieniu jest najbardziej strzeżoną tajemnicą firmy Google. Istnieje jednak spora grupa osób, która profesjonalnie zajmuje się rozpracowywaniem mechanizmu działania wyszukiwarki. Na podstawie samodzielnie prowadzonych testów badają oni, jakie czynniki mają decydujący wpływ. Najczęściej własne doświadczenia publikowane są na forach, blogach oraz w obrębie społeczności pasjonatów wymieniających się nowinkami z rynku SEM. Pozycjonowanie jest procesem, którego celem jest przygotowanie strony tak, aby wyszu­kiwarki uznały, że to właśnie ona najlepiej opisuje dany problem bądź zagadnienie.

 CONTENT WAS KING…

Na samym początku powstania wyszukiwarek pozycjonowanie nie było trudne, ponieważ wyniki ustalane były w głównej mierze na podstawie samej treści występującej na stronie. Istniała również mała ilość stron a tym samym konkurencji, która nie doceniała potencjału wyszukiwarek w generowaniu ruchu. Na wzrost poziomu trudności pozycjonowania miały również wpływ zmiany w algorytmie wyszukiwarek, które zaczęły opierać swoje typy na podstawie analizy topologii sieci, zliczającej liczbę prowadzących do strony odnośników.

200 RÓŻNYCH CZYNNIKÓW RANKINGOWYCH

Problem pozycjonowania jest bardzo złożony, ponieważ istnieje ponad 200 różnych czynników używanych przez Google do wyliczenia rankingu strony. Większość z nich jest nieujawniona i jest tylko domysłem osób trudniących się pozycjonowaniem.

Jednym z najważniejszych czynników, który determinuje pozycję strony jest jej zawartość. Strony bogate w unikalną, wartościową oraz odpowiednio sformatowaną treść (content) są dobrze oceniane przez roboty wyszukiwarek. Nasycenie słów oraz fraz kluczowych w zawartości witryny powinna stanowić około 5-9% całości. Drugim czynnikiem odpowiedzialnym za wysoką notę jest liczba odsyłaczy prowadzących do pozycjonowanego serwisu (link popularity). Najczęściej są one pozyskiwane na drodze wymiany między serwisami-partnerami lub kupowane od właścicieli wartościowych witryn. Trzecim ważnym aspektem jest wiek domeny4 promowanej witryny. Im strona ma dłuższy staż w indeksie Google, na tym większe zaufanie w postaci wyższych not może liczyć.

OPTYMALIZACJA STRON POD WYSZUKIWARKI

Pozycjonowanie jest procesem bardzo czasochłonnym, gdyż wymaga pozyskania jak największej ilości odsyłaczy. Z tego powodu usługę w wynikach organicznych zleca się na zewnątrz wyspecjalizowanym firmom SEO. W Polsce działa kilkaset firm zajmujących się pozycjonowaniem stron www. Najczęściej spotykanym modelem rozliczeń jest opłata za ustaloną w umowie pozycję. Właściciel strony płaci więc za efekt czyli wynik kampanii. Opłaty pobierane są z reguły co miesiąc, ponieważ zdobytą pozycję trzeba stale monitorować oraz podtrzymywać. Wysokość kosztów zależy głównie od konkurencji panującej w wyszukiwarce na dane zapytanie (liczby zwracanych wyników).

Media Click Zapraszamy do kontaktu!
Darmowa wycena
Napisz do nas! Indywidualna wycena w 24h
Darmowa wycena