Pozycjonowanie lokalne

Kluczem do sukcesu w sieci wielu firm jest pozycjonowanie lokalne czyli ich promocja na rynku lokalnym. Google wychodząc naprzeciw potrzebom użytkowników, serwuje wyniki wyszukiwania dopasowane do lokalizacji.

Jesteś tutaj: Strona główna » Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie firm lokalnych z Wrocławia

Szukając konkretnych usług czy sklepów np. we Wrocławiu, otrzymamy namiary na firmy położone najbliżej nas. Posiadając tę wiedzę można kierować pozycjonowanie na zawężony obszar, skuteczniej docierając do potencjalnych klientów.

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Użytkownicy w poszukiwaniu informacji korzystają z różnych grup zapytań. Jedną z tych grup są zapytania lokalne składające się z szukanej usługi wraz z lokalizacją np. „pozycjonowanie stron Wrocław” bądź szukanej usługi w zawężonym obszarze np. „dorabianie kluczy w pobliżu”. W zależności od rodzaju usługi i wpisanej frazy internauta otrzymuje odpowiednie dla siebie wyniki wyszukiwań.

Wyniki lokalne prezentowane są najczęściej w formie profilu firmy w Google Moja Firma. Profil ten pozwala na szybkie znalezienie informacji kontaktowych i adresu firmy. Dla użytkowników mobilnych jest to najszybszy sposób na kontakt ze znalezioną firmą.

Zalety pozycjonowania lokalnego:

  • widoczność wśród lokalnej konkurencji
  • większa liczba wartościowego ruchu
  • zwiększenie sprzedaży produktów i usług
  • budowanie marki na rynku lokalnym

Ćwir, ćwir.

Czy wiesz, że coraz więcej użytkowników szuka usług i sklepów znajdujących się blisko nich?

Dlaczego warto pozycjonować się lokalnie?

"

4 na 5

użytkowników Google
szuka produktów oraz usług lokalnie

(źródło: Google)

Geolokalizacja

Google stosuje tzw. Geolokalizację
(inne wyniki dla poszczególnych regionów)

(źródło: Google)

Trendy

zauważana jest tendencja wzrostowa
dla zapytań „blisko”, ” w pobliżu”

(źródło: Google)

Ty też możesz być liderem w swojej branży!

Pierwsza pozycja
w wynikach organicznych

Widoczność wizytówki w Google Moja Firma

Mapy Google służą do wyszukiwania wskazówek dojazdu oraz adresów firm zlokalizowanych w okolicy miejsca zamieszkania internauty. Wyszukiwarka umożliwia każdemu przedsiębiorcy bezpłatne wprowadzenie danych swojej firmy i oznaczenie jej na mapie.

Mapy Google pojawiają się najczęściej na stronie wyszukiwarki nad wynikami naturalnymi.
W zależności od zapytania wyświetlanych jest jedna do dziesięciu firm powiązanych z daną branżą.

Reklama wśród konkurentów
w Google Ads

Bezpłatna wycena pozycjonowania

Wyślij nam swój adres strony WWW, a przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę pozycjonowania lokalnego.

Google Moja Firma, bezpłatna wizytówka

Do zarządzania danymi teleadresowymi służy Google Moja Firma. Obsługa panelu jest bardzo intuicyjna i prosta. Aby dodać firmę do spisu nie jest wymagane posiadanie własnej strony www.

Po wprowadzeniu wszystkich informacji system weryfikuje dane na jeden z trzech sposobów: kod sms, telefonicznie lub wysyłając pocztówkę na adres przedsiębiorstwa.

Właściciele wyszukiwarki Google nie pobierają żadnych opłat za wyświetlanie wpisu i dlatego jest to idealna forma promocji dla małych przedsiębiorstw, których nie stać na pozycjonowanie, czy linki sponsorowane.

Informacje podawane w panelu:

  • nazwa firmy,
  • lokalizacja,
  • godziny otwarcia,
  • zakres usług,
  • formy płatności,
  • zdjęcia firmy przedstawiające sklep oraz główne produkty.

Czynniki wpływające na pozycję w mapach Google

Bardzo ważne jest zapewnienie wysokiej pozycji w zestawieniu firm na mapie. W tym celu należy wpis odpowiednio przygotować i zoptymalizować.

Czynnikami mającymi największy wpływ na pozycję jest nazwa działalności, adres oraz strony zewnętrzne (np. katalogi firm) zawierające informacje o firmie. Nazwa firmy powinna zawierać słowa kluczowe, które będą najbardziej odzwierciedlały profil firmy.

Lokalizacja w centrum miasta pozytywnie sprzyja ulokowaniu przedsiębiorstwa w czołówce mapy na frazy lokalne typu „działalność + nazwa miasta”.

Jak działa mechanizm Google Moja Firma?

Mechanizm Google bacznie śledzi wpisy dotyczące firm na innych stronach i porównuje je ze swoją bazą. Im więcej jest w sieci informacji dotyczących zarejestrowanej działalności, tym większym zaufaniem obdarza wyszukiwarka wpis.

Dodatkowo każdy z użytkowników sieci może komentować i dodawać opinie o firmach zlokalizowanych w zestawieniu, co może mieć wpływ nie tylko na samą pozycję, ale przede wszystkim na wizerunek organizacji.

Niskie pozycje w mapach Google otrzymują z reguły firmy, które prowadzą działalność pod adresem oraz numerem telefonu przypisanym do wielu profili firm oraz korzystające z numeru infolinii 08005.

Pozycjonowanie stron w Google Maps

Google bez wątpienia jest liderem usług internetowych. Jego rozmaite narzędzia mogą nam towarzyszyć przez cały dzień. Z większości z nich korzystamy za darmo. Czy jednak rzeczywiście jest to całkowicie bezpłatne użytkowanie? Oczywiście że nie. Zapłata za dostęp do określonej usługi nie zawsze musi mieć postać finansową. Coraz częściej zapłata jest przekazanie części informacji na nasz temat. Właśnie te dane Google wykorzystuje do profilowania i wyświetlania dopasowanych tematycznie reklam. Część z nich może się pojawiać w Google Maps, przybierając jak najbardziej naturalny i nie budzący podejrzeń wygląd. Można ten fakt oczywiście wykorzystać do pozycjonowania swojej strony.

Jak działa pozycjonowanie stron w mapach

Geolokalizacja – to słowo klucz, które należy wyjaśnić w opowieści o pozycjonowaniu w Google Maps. Kiedy wyświetlasz mapę Google, widzisz zaznaczone w nich określone punkty. Ponadto, jeśli wyszukujesz informacji w wyszukiwarce, w wynikach również możesz ujrzeć mapę Google, z zaznaczonymi pinezką firmami w twoim położeniu. Geolokalizacja pozwala określić Twoje położenie i zaprezentować ci najlepiej dopasowane wyniki w twoim sąsiedztwie. Nie musisz przy tym wpisywać nazwy miasta. Pozycjonowanie stron w Google Maps najlepiej sprawdza się w modelu lokalnego pozycjonowania strony www.

Geolokalizacja a pozycjonowanie stron

Geolokalizacja działa zarówno w smartfonach i komputerach stacjonarnych. Mapy Google, aby poznać twoje dokładne położenie, wykorzystują informacje uzyskane przez GPS w telefonie, stacje bazową do której się logujesz lub położenie sieci WiFi. Oczywiście musisz wcześniej wyrazić zgodę na dostęp do tych informacji. Geolokalizacja bardzo ułatwia wyszukiwanie informacji. Aby sprawdzić jak to działa, wpisz w wyszukiwarkę Google hasło „hydraulik”. W odpowiedzi otrzymasz listę z wynikami. Na jej szczycie znajdzie się mapka z zaznaczonymi hydraulikami w Twojej okolicy, a tuż poniżej nazwy firm z adresem oraz ikonkami zadzwoń. Dopiero poniżej mapki znajdują się wyniki organiczne, które również dotyczą Twojej lokalizacji.

Jest to również jeden z tych powodów, dla których nie warto pozycjonować ogólnych fraz, ponieważ niektóre wyniki wyszukiwania są personalizowane i mogą zależeć od miejsca, w którym aktualnie przebywasz. Aby w pełni wykorzystać pozycjonowanie stron, należy zamiast tego stosować szczegółowe frazy, czyli long tail oraz łączyć je z pozycjonowaniem lokalnym.

Jak rozpocząć pozycjonowanie stron w Mapach Google?

Przede wszystkim należy posiadać dwie rzeczy:

  • stronę firmową,
  • wizytówkę w Google Moja Firma.

Następnie należy dodać swoją firmę do map Google, zaznaczając jej właściwą lokalizację oraz uzupełniając wszystkie wymagane informacje na jej temat. Nie można zapominać o tym, aby uzupełnić swój profil zdjęciami. Mogą one przedstawiać np. siedzibę firmy lub inne charakterystyczne miejsca, ułatwiające dotarcie do niej. Zostanie to na pewno docenione przez klientów, którym w ten sposób ułatwiliśmy dotarcie do celu.

Zleć nam pozycjonowanie stron w Mapach Google

Nie masz czasu, wiedzy, umiejętności lub najzwyczajniej w świecie Ci się nie chce, aby samodzielnie pozycjonować stronę w Google Maps? Świetnie to rozumiemy. Pochłonięty prowadzeniem własnej firmy, kontaktem z klientami i odpowiadaniem na setki maili, trudno znaleźć wolny czas aby wykonywać pozycjonowanie stron we własnym zakresie. Właśnie dlatego powstała nasza firma. Od przeszło 10 lat z powodzeniem zajmujemy się pozycjonowaniem stron w całej Polsce. Działamy zarówno lokalnie, w takich miastach jak Warszawa, Poznań, Białystok, Gdańsk, Kraków, Katowice i Wrocław, a także we wszystkich miejscowościach i wsiach na terenie całego kraju. Jeżeli dopiero stawiasz pierwsze kroki w biznesie, chcesz aby twoja firma odniosła sukces i umacniała pozycję, tym bardziej powinieneś skorzystać z możliwości, jakie daje dobre pozycjonowanie stron. Pomożemy nie tylko umieścić twoją stronę www na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, ale przede wszystkim zadbamy o to, aby Twoja marka rosła w siłę i nieustannie się umacniała. Jak tego dokonamy? Chętnie opowiemy Ci o tym podczas spotkania lub w korespondencji mailowej.

 

Jak skutecznie wykorzystać pozycjonowanie stron?

Zakładając, że wykonałeś wszystkie opisane powyżej kroki i udało Ci się wypozycjonować stronę na wysokich miejscach w Google. Co dalej z tym zrobisz? Czy sam fakt że użytkownik kliknie w link do Twojej strony, cokolwiek zmieni w prowadzonym przez Ciebie biznesie?

Oczywiście że nie. Nie zarabiasz przecież na ilości wyświetleń strony, ale na faktycznie złożonych i zrealizowanych zamówieniach. Pozycjonowanie stron jest dla Ciebie narzędziem na to, aby zdobyć zainteresowanie klienta. Kiedy już go uzyskasz, powinieneś wiedzieć jak poprowadzić go przez cały proces zakupowy. Pomoże Ci w tym CTA.

Dlaczego pozycjonowanie stron lubi skróty literowe?

CTA to skrót od anglojęzycznego określenia Call To Action. Po polsku oznacza to nic innego, jak tylko wezwanie do działania. Jest to podpowiedź dla osoby przebywającej na stronie, odnośnie tego co powinna dalej zrobić.

CTA może przybierać różne postaci, a każda z nich ma sprawić, że wizyta na stronie zamieni się w pozyskanie tzw. lead’a, czyli uzyskanie oczekiwanego przez nas efektu.

Jak może wyglądać CTA?

  • Może mieć postać przycisku do zamówienia towaru,
  • Może zachęcać do subskrypcji newslettera,
  • Może proponować udział w konkursie,
  • Może być zaproszeniem do pobrania bezpłatnego e-booka,
  • I może występować w wielu innych formach.

Brak CTA na stronie powoduje, że użytkownik jest zdezorientowany i tak naprawdę nie wie, dlaczego się tutaj znalazł i co powinien dalej z tym faktem zrobić. Jakie jest logiczne działanie w takiej sytuacji?

Oczywiście powrót do punktu wyjścia, czyli wciśnięcie przycisku wstecz i cofnięcie się do wyników wyszukiwania. Jedno jest pewne – taka osoba nie prędko ponownie zawita na Twojej stronie. Nie pozwól na to, aby praca włożona w pozycjonowanie stron poszła na marne. Zadbaj o chwytliwe CTA, które przyciągnie uwagę i zachęci do działania przedstawiając namacalne korzyści. Jeśli nie wiesz jak coś takiego uzyskać, chętnie Ci w tym pomożemy.