Pozycjonowanie Lokalne

Kluczem do sukcesu w sieci wielu firm jest pozycjonowanie lokalne czyli ich promocja na rynku lokalnym. Google wychodząc naprzeciw potrzebom użytkowników, serwuje wyniki wyszukiwania dopasowane do lokalizacji. 

Pozycjonowanie firm lokalnych

Szukając konkretnych usług czy sklepów np. we Wrocławiu, otrzymamy namiary na firmy położone najbliżej nas. Posiadając tę wiedzę można kierować pozycjonowanie na zawężony obszar, skuteczniej docierając do potencjalnych klientów.

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Użytkownicy w poszukiwaniu informacji korzystają z różnych grup zapytań. Jedną z tych grup są zapytania lokalne składające się z szukanej usługi wraz z lokalizacją np. „pozycjonowanie stron Wrocław” bądź szukanej usługi w zawężonym obszarze np. „dorabianie kluczy w pobliżu”. W zależności od rodzaju usługi i wpisanej frazy internauta otrzymuje odpowiednie dla siebie wyniki wyszukiwań.

Wyniki lokalne prezentowane są najczęściej w formie profilu firmy w Google Moja Firma. Profil ten pozwala na szybkie znalezienie informacji kontaktowych i adresu firmy. Dla użytkowników mobilnych jest to najszybszy sposób na kontakt ze znalezioną firmą.

Zalety pozycjonowania lokalnego:

  • widoczność wśród lokalnej konkurencji
  • większa liczba wartościowego ruchu
  • zwiększenie sprzedaży produktów i usług
  • budowanie marki na rynku lokalnym

Ćwir, ćwir.

Czy wiesz, że coraz więcej użytkowników szuka usług i sklepów znajdujących się blisko nich?

Dlaczego warto pozycjonować się lokalnie?

"

4 na 5

użytkowników Google
szuka produktów oraz usług lokalnie

(źródło: Google)

Geolokalizacja

Google stosuje tzw. Geolokalizację
(inne wyniki dla poszczególnych regionów)

(źródło: Google)

Trendy

zauważana jest tendencja wzrostowa
dla zapytań „blisko”, ” w pobliżu”

(źródło: Google)

Ty też możesz być liderem w swojej branży!

Pierwsza pozycja
w wynikach organicznych

Widoczność wizytówki w Google Moja Firma

Mapy Google służą do wyszukiwania wskazówek dojazdu oraz adresów firm zlokalizowanych w okolicy miejsca zamieszkania internauty. Wyszukiwarka umożliwia każdemu przedsiębiorcy bezpłatne wprowadzenie danych swojej firmy i oznaczenie jej na mapie.

Mapy Google pojawiają się najczęściej na stronie wyszukiwarki nad wynikami naturalnymi.
W zależności od zapytania wyświetlanych jest jedna do dziesięciu firm powiązanych z daną branżą.

Reklama wśród konkurentów
w Google Ads

Bezpłatna wycena pozycjonowania

Wyślij nam swój adres strony WWW, a przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę pozycjonowania lokalnego.

Google Moja Firma, bezpłatna wizytówka

Do zarządzania danymi teleadresowymi służy Google Moja Firma. Obsługa panelu jest bardzo intuicyjna i prosta. Aby dodać firmę do spisu nie jest wymagane posiadanie własnej strony www.

Po wprowadzeniu wszystkich informacji system weryfikuje dane na jeden z trzech sposobów: kod sms, telefonicznie lub wysyłając pocztówkę na adres przedsiębiorstwa.

Właściciele wyszukiwarki Google nie pobierają żadnych opłat za wyświetlanie wpisu i dlatego jest to idealna forma promocji dla małych przedsiębiorstw, których nie stać na pozycjonowanie, czy linki sponsorowane.

Informacje podawane w panelu:

  • nazwa firmy,
  • lokalizacja,
  • godziny otwarcia,
  • zakres usług,
  • formy płatności,
  • zdjęcia firmy przedstawiające sklep oraz główne produkty.

Czynniki wpływające na pozycję w mapach Google

Bardzo ważne jest zapewnienie wysokiej pozycji w zestawieniu firm na mapie. W tym celu należy wpis odpowiednio przygotować i zoptymalizować.

Czynnikami mającymi największy wpływ na pozycję jest nazwa działalności, adres oraz strony zewnętrzne (np. katalogi firm) zawierające informacje o firmie. Nazwa firmy powinna zawierać słowa kluczowe, które będą najbardziej odzwierciedlały profil firmy.

Lokalizacja w centrum miasta pozytywnie sprzyja ulokowaniu przedsiębiorstwa w czołówce mapy na frazy lokalne typu „działalność + nazwa miasta”.

Jak działa mechanizm Google Moja Firma?

Mechanizm Google bacznie śledzi wpisy dotyczące firm na innych stronach i porównuje je ze swoją bazą. Im więcej jest w sieci informacji dotyczących zarejestrowanej działalności, tym większym zaufaniem obdarza wyszukiwarka wpis.

Dodatkowo każdy z użytkowników sieci może komentować i dodawać opinie o firmach zlokalizowanych w zestawieniu, co może mieć wpływ nie tylko na samą pozycję, ale przede wszystkim na wizerunek organizacji.

Niskie pozycje w mapach Google otrzymują z reguły firmy, które prowadzą działalność pod adresem oraz numerem telefonu przypisanym do wielu profili firm oraz korzystające z numeru infolinii 08005.

Wrocław - Poland

ul. Aleksandra Ostrowskiego 30

53-238 Wrocław

hello@pokaż email

Godziny otwarcia

Poniedziałek - Piątek

8:00 - 16:00

(71)pokaż numer

Pomoc Techniczna

(71)pokaż numer

bok@pokaż email