Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...
Pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron to w dzisiejszych czasach podstawa dla każdego, kto prowadzi dowolny biznes i chce, aby jego witryna była lepiej widoczna w wyszukiwarkach internetowych. Na czym dokładnie polega i które z zasad warto poznać? Poniżej znajdują się kilka najważniejszych informacji na ten temat.
Co trzeba wiedzieć o wynikach wyszukiwania?
Codziennie miliony ludzi wpisują w wyszukiwarkach internetowych interesujące ich hasła. Google działa w ten sposób, aby w krótkim czasie wyświetlić użytkownikowi jak najtrafniejsze wyniki. Jeśli więc w wyszukiwarce zostanie wpisana nazwa produktu, to na szczycie pojawią się najlepsze według algorytmów sklepy, w którym można go kupić. To nie przypadek, ale właśnie skuteczne pozycjonowanie sprawia, że niektóre z wyników pojawiają się wyżej niż inne, a tym samym mają większą szansę na to, że internauta zajrzy do sklepu i stanie się jego klientem. Osiągnięcie wyższej pozycji na konkretne słowo kluczowe, czyli na przykład na nazwę danego produktu, wymaga odpowiedniego pozycjonowania strony.
Czym jest SEO?
SEO to skrót od angielskich słów Serach Engine Optimization, które polega na optymalizacji strony oraz budowaniu profilu linkowego, czyli link building. Efekty tego procesu są odczuwalne dopiero po kilku miesiącach, ale utrzymują się dłużej i zwiększają ruch na stronie internetowej. Dzieli się na on-site SEO oraz off-site SEO. Ten pierwszy wariant obejmuje wszystkie działania na stronie, która jest pozycjonowana, a więc optymalizację samej treści, wprowadzanie logicznej struktury i linkowania wewnętrznego, optymalizację w zakresie technicznym oraz krótki czas ładowania strony czy jej intuicyjną obsługę. Z kolei off-site SEO to wszelkie działania budujące jej autorytet, a więc przede wszystkim link building. Linki są wówczas umieszczane na tematycznych forach, ale również bardzo często zakłada się wizytówkę na Google Moja Firma, prowokuje dobre opinie internautów czy też skutecznie prowadzi media społecznościowe.
Czym skutkuje pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron przekłada się bezpośrednio na wizerunek i prestiż firmy, budując jej markę i modelując rosnącą popularność. Jednocześnie jest to jeden z najlepszych sposobów na reklamę, ponieważ większa widoczność w wyszukiwarkach zwiększa ruch na stronie i przyciąga potencjalnych klientów. Dzięki temu firma jest w stanie sukcesywnie zarabiać coraz więcej. Wiele osób decyduje się na profesjonalne wsparcie w tym zakresie. Eksperci od pozycjonowania stron są w stanie skutecznie zwiększać pozycję strony w wyszukiwarkach, stosując najnowsze metody, a tym samym pracownicy firmy oszczędzają sporo czasu i energii, którą mogą poświęcić na inne działania.
Co to jest atrybut rel=”sponsored”?
Linki sponsorowane są powszechne w świecie marketingu internetowego. Firmy często płacą za umieszczanie swoich linków na stronach internetowych w celu zwiększenia widoczności swoich produktów lub usług. Jednakże, bez odpowiedniego oznaczenia, użytkownicy mogą być...
Google Search Console – darmowe narzędzie do pozycjonowania stron
Jakie możliwości stwarza nam ? Google Search Console (GSC) to darmowe narzędzie oferowane przez Google, które umożliwia nam monitorowanie i optymalizację naszej strony internetowej pod kątem wyników wyszukiwania. Dzięki GSC możemy uzyskać wgląd w to, w jaki sposób...