Pozycjonowanie i optymalizacja – dopóki nie zajrzy się do fachowego słownika terminów web masteringowych, dopóty słowa te będą brzmiały jak czarodziejskie zaklęcia. Nie jest to jednak czarna magia. To po prostu fachowe określenia dla czynności, które mają za zadanie zapewnić każdemu serwisowi internetowemu a przede wszystkim hotelom możliwie jak najwyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Trzeba jeszcze wiedzieć, że jest to praca syzyfowa. Raz zaczęta nigdy się nie kończy. A to z racji presji na ciągle lepszy wynik oraz w wyniku parcia konkurencji. Jeśli ktoś odpuści sobie na pewien czas dbanie o pozycję strony, będzie musiał ponosić kolosalne nakłady na odrobienie strat. W zależności od popularności keywords praca może potrwać od kilku tygodni to nawet kilku miesięcy. Czasem samo wprowadzenie strony do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania trwa dość szybko, jednak może być okupione dalszą tytaniczna praca. Ciągle zmieniający się algorytmy wyszukiwania ulepszany przez najlepszych programistów powoduje niestabilne warunki pracy i trzeba wiele wyczucia i webmasterskiego instynktu, żeby w takich okolicznościach móc pochwalić się wymiernymi osiągnięciami.

1. Na początek rzecz oczywista
Audyt strony hotelu. Często witryny hoteli działające w sieci od wielu lat mają dużo zakamarków pokrytych kurzem i mnóstwo zdublowanych funkcji oraz nadpisanych linijek kodu HTML. W celu zlokalizowania wszystkich tych newralgicznych punktów należy przestudiować zawartość kodu źródłowego oraz dokumentów zawartych w plikach współpracujących.

2. Kolejny krok to ocena stanu technicznego

a) First Mobile Index to dokument ogłoszony przez Google opisujący nowe wytyczne do oceny już istniejących i nowych serwisów w sieci. Podstawą do kategoryzacji będzie posiadanie wersji mobilnej dla każdej witryny hotelu. Dotychczas barana do oceny była wersja desktopowa. Z chwilą wprowadzenia nowego algorytmu wszystko się zmieni.

b) Ważny jest wiek i historia strony hotelu – przypadku zakupu już działającej domeny ważne jest prześledzenie wcześniejszych wersji, sprawdzenie wieku i odkrycie ewentualnych złych momentów w życiu badanego adresu. Wszystkie czynności można wykonać przy pomocy dostępnych w sieci darmowych narzędzi.

b) Miejsce na serwerze – właściwie nie znamy dokładnie jaki ma wpływ na pozycję strony jej sąsiedztwo i właściciel serwera. Bezpieczniej jest korzystać z polecanych miejsc.

d) Site – parametr służący do sprawdzania zestawu zindeksowanych zasobów serwisu. Wyniki wyszukiwania bez listy rekordów mogą świadczyć o nałożonym na domenę filtrze. Wszelkie braki w liście ukazują miejsca niezindeksowane.

c) Adres z www, czy bez prefiksu – może on być obecny w adresie domeny lub nie. O tym najlepiej zdecydować na samym początku. Jeśli będziemy używać obu wersji. Roboty indeksujące mogą zakwalifikować ten stan rzeczy jako tzw. duplicate content. Taka ewaluacja źle wpływa na pozycjonowanie strony hotelu w Google.

3. Optymalizowanie kodu HTML i warstwy prezentacji
SEO dla hotelu to zespół działań przystosowujących obie warstwy witryny. Kod HTML, szczególnie w starszych witrynach, mających za sobą liczne zmiany wersji, zawiera mnóstwo miejsc wymagających ingerencji. Warstwa prezentacji, zależna od plików współdziałających tzn. dokumentów zapisanych w CSS i skryptach dynamicznych, często także wymaga korekty.
Pierwsze dwa podpunkty dotyczą części szablonu HTML znajdującego się w części nagłówkowej.

a) Tytuł strony hotelu − element często niedoceniany przez mniej wprawnych pozycjonerów. Przeglądarka wyświetla go w wynikach wyszukiwania. Znajduje się w sekcji HEAD w tagu title. Wyświetlany jest w pierwszej linii rekordu i w nagłówku otwartej zakładki. Dobre praktyki pozycjonerskie dla hoteli nakazują, by wartość tagu title była inna dla każdej podstrony. Może zawierać słowo kluczowe, a dla celów pozycjonowania lokalnego hotelu, właściwą nazwę topograficzną.

b) Description – znajduje się również w sekcji HEAD szablonu kodu źródłowego. Marketing internetowy dla hoteli wykorzystuje opis do nawiązania pierwszego kontaktu z użytkownikiem. Przeglądarki wyświetlają go w trzeciej linii rekordu na liście wyników wyszukiwania. Dzięki niemu można w taktowny sposób zachęcić użytkowników do odwiedzenia witryny. Warto popracować nad objętością około trzystu znaków, by przekazać wartościowe informacje, które w razie odwiedzin potwierdzi zawartość serwisu. Jeśli internauta szuka konkretnych informacji, nie pozostanie na stronie tylko dla kolorowych fotografii i ogólników zdobiących artykuły.

c) Układ nagłówków – organizacja treści za pomocą nagłówków daje wrażenie porządku i ułatwia odnajdywanie informacji. Roboty przeglądarek też wykorzystują ową hierarchię dla sprawnego indeksowania zawartości strony. Nagłówki mają oznaczenia od h1 do h6. Nie ma konieczności wykorzystywania ich wszystkich. Najważniejsze jest zachowanie kolejności malejącej w wydzielonych blokach zawartości odsłony.

d) Przyjazne adresy – są to adresy związane logicznie z zawartością dokumentu, do którego prowadzą. Czynnikiem decydującym jest wygoda użytkowników oraz praca, jaką wykonują roboty wyszukiwarek. Przyjazne adresy łatwiej się indeksuje.

Oczywiście niniejszy poradnik SEO nie dotyczy tylko hoteli, rady doskonale sprawdzą się w przypadku innych obiektów turystycznych takich jak wille, domki letniskowe, hostele, kempingi itd.

 

Dodaj komentarz

Media Click Zapraszamy do kontaktu!
Darmowa wycena
Napisz do nas! Indywidualna wycena w 24h
Darmowa wycena