Pozycjonowanie wizerunkowe

Pozycjonowanie wizerunkowe wspomaga proces budowania opinii o firmie w sieci oraz umożliwia reagowanie na działania konkurencji.

Jesteś tutaj: Strona główna » Pozycjonowanie wizerunkowe

Co to jest E-PR?

Wizerunek w sieci to istotny element każdej kampanii PR. Łatwość udzielania opinii na temat firm w internecie tworzy potrzebę monitorowania klientów i śledzenia ich działań po dokonaniu zakupu lub skorzystaniu z usług.

Jak działa pozycjonowanie wizerunkowe?

SERM jest uzupełnieniem standardowych działań SEO. Ideą jest to, aby klienci szukający konkretnych produktów lub usług mogli znaleźć w sieci również rekomendacje Państwa firmy.

Mamy świadomość, jak istotne jest, by opinie na temat firmy pochodziły z godnych zaufania źródeł. Podczas pozycjonowania wizerunkowego kładziemy na to bardzo duży nacisk.

Zastosowanie działań z zakresu SERM skutkuje tym, że w przypadku zapytań o Państwa firmę w wynikach wyszukiwaniach pojawiają się aktualne wpisy z pozytywnymi opiniami, opublikowane w rzetelnych źródłach.

Korzyści z pozycjonowania Long-Tail:

  • prowadzone są profile firmowe w Social Media
  • pozycjonowane są treści o Państwa marce, które znajdują się na innych stronach internetowych
  • tworzone są różnego rodzaju zestawienia statystyczne
  • budowane są strony internetowe poświęcone konkretnym produktom lub usługom klienta
Ćwir, ćwir.

Czy wiesz, że opinie w internecie często stanowią o wyborze produktu konkretnej firmy? Zadbaj o wizerunek swojej firmy za pomocą pozycjonowania wizerunkowego!

Wizerunkowe pozycjonowanie stron – zadbaj o opinie

Dążenie do zajmowania najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania jest dla każdego zrozumiałe. Skoro jesteś w tym miejscu, na pewno chcesz aby również twoja strona zajmowała tak wysokie pozycje. Niezależnie od tego, czy chcesz zlecić pozycjonowanie stron firmie zewnętrznej lub robić to samodzielnie, powinieneś znać wszystkie metody działania, które pomogą Ci uzyskać oczekiwany wynik. Jedna z nich jest niezwykle naturalna i tak prosta, że większość osób o niej zapomina. Są to opinie innych użytkowników na temat firmy, produktów lub je usług.

Dlaczego opinie są ważne dla pozycjonowania stron?

Coraz więcej klientów decyduje się na zakup lub subskrypcję, zachęcona obiektywnymi i pozytywnymi opiniami na ich temat. W ten sam właśnie sposób sprawdzają wiarygodność interesujących ich rzeczy, pragnąc się upewnić o słuszności podejmowanej decyzji. Jak to robią? Oczywiście szukając w internecie opinii. Pozytywne opinie są niezwykle cennym narzędziem, z którego pozycjonowanie stron aktywnie korzysta. Co możesz zrobić, aby i na temat Twojej firmy pojawiało się jak najwięcej opinii w sieci?

Jak zdobywać pozytywne opinie klientów?

Część osób może samodzielnie chcieć dzielić się swoimi wrażeniami na temat Twojej firmy. Najczęściej będą taką opinię dodawać do wizytówki w Google Moja Firma. Co więcej, mogą być do tego nawet zapraszani bez twojego aktywnego udziału. Wystarczy że zalogują się telefonem w twojej lokalizacji zaznaczonej na mapie, a po kilku dniach Google przypomni im o tej wizycie i zapyta o ocenę. Aby mogło to zadziałać, powinieneś oczywiście umieścić swoją firmę w Mapach Google. Inne metody na zdobywanie opinii w sieci przedstawiamy poniżej.

  • Poproś klientów o wystawienie opinii – nie ma nic złego w tym, abyś prosił swoich klientów o wystawienie opinii twojej firmie. Czyni tak wiele przedsiębiorstw. Możesz wykorzystać do tego formę zachęty i bonusa, np. w postaci zniżki do wykorzystania przy okazji następnych zakupów. Szybko się przekonasz, jak bardzo zyska na tym pozycjonowanie stron, a liczba wyświetleń strony zanotuje znaczący wzrost.
  • Marketing szeptany – opinie można również zdobywać w nieco inny sposób, a mianowicie korzystając z dobrodziejstw marketingu szeptanego. Ta forma promocji opiera się na aktywności na forach tematycznych oraz social media. Marketing szeptany powinien w sposób naturalny zachęcać użytkowników do wypowiadania się na określony temat, rozpoczynając dyskusje i analizy.
  • Social Media – pozycjonowanie stronw niczym dziś nie przypomina dawnych technik, opartych na tworzeniu niskiej jakości tekstów nasyconych słowami kluczowymi. Dziś są to wielowątkowe strategie SEO, obejmujące różnorodne gałęzie internetu. Jedna z nich to social media. Portale społecznościowe są potężnym narzędziem, z którego nie tyle można, ile wręcz trzeba korzystać w trosce o skuteczne pozycjonowanie stron. Więcej na ten temat opowiemy poniżej.