Docieraj do milionów odbiorców wykorzystując atuty sieci reklamowej Google Display Network.
Kierowanie po zainteresowaniach użytkowników
Zainteresowanie definiują użytkownicy na podstawie przeglądanych przez siebie stron.
Kierowanie demograficzne
Możemy skierować Twoją kampanię do „konkretnego” użytkownika o określonej płci, wieku, statusie rodzinnym.
Remarketing
Remarketing pozwala na kierowanie reklam do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili naszą stronę / sklep www.
Korzyści z reklamy w sieci reklamowej Google
Korzyści z reklam w sieci reklamowej Google są łatwe do osiągnięcia. Pod warunkiem jednak, że kampania jest dobrze przygotowana. Korzyści reklamy w sieci reklam Google docenią szczególnie reklamodawcy nastawieni na promocję marki / usługi / produktu oraz reklamodawcy nastawieni na uzyskanie reakcji bezpośredniej (np. rejestracja w witrynie, pozostawienie danych kontaktowych, zakup itd.).
Kampanie prowadzone w sieci reklamowej Google to rodzaj kampanii zasięgowej. Dociera ona do użytkowników, którzy surfują na stronach internetowych. Reklama tego rodzaju musi więc przyciągać wzrok oraz komunikować się w sposób jasny i konkretny.
Reklama kontekstowa w Google Ads
Reklama kontekstowa (ang. contextual advertising) nie jest emitowana bezpośrednio w wyszukiwarce internetowej, jednak jest z nią ściśle związana. W Polsce najpopularniejszymi systemami są Adsense (Google), OnetKontekst (Onet) oraz AdKontekst (Wirtualna Polska). Reklama wyświetlana jest w serwisach partnerskich w/w serwisów. Treść witryn zgłoszonych do programu analizowana jest przez algorytm wyszukiwarki dobierający reklamę powiązaną tematycznie. Forma reklamy kontekstowej najczęściej przyjmuje postać linków sponsorowanych podobnych do tych z wyszukiwarek.
Silne skorelowanie reklamy i tematyki witryny powoduje, iż prawdopodobieństwo zainteresowania się i kliknięcia w nią przez internautę jest dużo większe niż w przypadku standardowych form przekazu/bannerów. Reklamodawca podobnie jak w przypadku linków sponsorowanych płaci tylko za wejście na jego stronę. Część tej kwoty z programu kontekstowego przekazywana jest do właściciela strony, dla którego wygenerowała się reklama. Zaletą systemów reklamy kontekstowej jest to, że są ściśle zintegrowane z narzędziami do promocji w wyszukiwarkach. Reklamodawca w jednym miejscu, korzystając z jednego budżetu może umieścić reklamę w wynikach zwróconych przez wyszukiwarkę oraz w partnerskich jej sieciach dla tych samych słów kluczowych czy tematyki.
Programy typu AdWords swoim zasięgiem obejmują setki tysięcy stron. Jest to możliwe do osiągnięcia dzięki bezosobowej obsłudze kontaktów na linii reklamodawca-reklamobiorca, co znacznie obniża koszty transakcyjne. Taką ofertą nie może poszczycić się żadna z sieci reklamowych sprzedających powierzchnie reklamowe na witrynach internetowych.
Reklama w płatnych wynikach wyszukiwania
Reklama w wynikach płatnych (paid placement, paid listings) wyświetlana jest w wyszukiwarce w prawej części okna z wynikami w postaci odnośników do reklamowych stron. Często pojawia się również nad wynikami organicznymi w postaci premiowanych reklam nagrodzonych za staranne prowadzenie kampanii. W Polsce płatne odnośniki noszą nazwę linków sponsorowanych (sponsored links), które to określenie przyjął Google oraz inne anglojęzyczne wyszukiwarki. Reklama w wynikach płatnych polega głównie na kupowaniu i zarządzaniu odnośnikami promocyjnymi. Zarządzanie kampanią wiąże się z doborem odpowiednich słów kluczowych, dla których będzie emitowana oraz stworzeniem tekstów reklamowych przyciągających uwagę użytkowników sieci.
Ukazanie się linków sponsorowanych jest uzależnione od wniesionych przez reklamodawcę opłat, co przypomina zakup tradycyjnej powierzchni reklamowej w prasie. Koszty emisji naliczane są w modelu PPC (Pay Per Click), w którym reklamodawca płaci jedynie za kliknięcie w swoją reklamę. W branży marketingu internetowego skrótem PPC określa się zwyczajowo reklamę w wyszukiwarkach. Na początku powstania wyszukiwarek opłaty za kampanię były rozliczane w modelu CPM, gdzie przedsiębiorstwo płaciło nie za kliknięcie, ale za liczbę wyświetleń przekazu reklamowego. W dużym uproszczeniu pozycja linku sponsorowanego w zestawieniu uzależniona jest od iloczynu zadeklarowanej stawki za każde kliknięcie (CPC-Cost Per Click) oraz wskaźnika popularności reklamy. Popularność linku sponsorowanego mierzona jest procentowo jako stosunek liczby kliknięć do liczby emisji reklamy (CTR – clickthrough ratio). Ostatecznie pozycja reklamy w oknie wyszukiwarki ustalana jest na podstawie iloczynu CTR oraz CPC.
Właścicielom wyszukiwarek zależy na tym, aby użytkownikom internetu wyświetlały się jak najlepiej dopasowane reklamy, dzięki temu użytkownik nabiera do nich zaufania, co przejawia się ostatecznie w postaci kliknięć. Taki model biznesowy sprawia, że reklamodawcy mają skuteczne narzędzie promocyjne, a właściciel wyszukiwarki zarabia coraz więcej (win-win). Programem odpowiedzialnym za realizację kampanii w wyszukiwarce Google jest system AdWords, który umożliwia podmiotom tworzenie reklam bezpośrednio przez stronę www10. Dużą zaletą linków sponsorowanych jest fakt, iż mogą być kierowane nie tylko na samą stronę wyszukiwarki Google, ale również na strony partnerów (sieć wyszukiwania), które wykorzystują silnik wyszukiwania Google (np. Onet.pl, Interia.pl).