Reklama na Facebooku

Zaznacz swoją obecność w mediach społecznościowych.

Facebook Ads w praktyce

Czym jest reklama na Facebooku?

Social media od wielu lat nieustannie się rozwijają. Niekwestionowanym liderem tego segmentu jest Facebook. Ten serwis społecznościowy dystansuje swoją konkurencję, mogąc pochwalić się największą liczbą aktywnych użytkowników na całym świecie. Mając do dyspozycji tak wielki potencjał reklamowy i opiniotwórczy, trudno się dziwić powstaniu idei reklam płatnych. Noszą one nazwę Facebook Ads i każdy użytkownik może z nich skorzystać. Płatne reklamy na Facebooku wykorzystywać można do promocji usług, produktów, stron internetowych oraz wydarzeń. Jednym słowem do wszystkiego, co chcemy aby się sprzedało, zyskało popularność i było lepiej rozpoznawalne.

Jak korzystać z Facebook Ads?

Wielu początkujących użytkowników myli Facebook Ads z opcją promowania posta. Aby przejść do narzędzia reklam płatnych, należy w menu ustawień odnaleźć link Utwórz Reklamy (https://www.facebook.com/adsmanager). W tym miejscu przechodzimy do zaawansowanego narzędzia dotyczącego obsług reklam płatnych. Daje ono nam wiele możliwości, prowadząc krok po kroku przez cały proces tworzenia kampanii i jej monitorowania. Cały proces można podzielić na trzy etapy:

  1. Kampania (cel)
  2. Zestaw reklam
  3. Reklama

Tworzymy kampanię reklamową

Celem kampanii reklamowej Facebook Ads mogą być trzy działania: świadomość, działania lub konwersja.

  • Świadomość to budowanie świadomości marki lub zwiększenie zasięgu strony,
  • Działania to zwiększenie ruchu na stronie, aktywności, instalacja aplikacji, wyświetlenie filmu lub pozyskanie kontaktów czy wysłanie wiadomości,
  • Konwersja to sprzedaż produktu z katalogu lub ruch w firmie.

Wybranie właściwego celu reklamy może być na początku trudne i wymaga dokładnego przeanalizowania swoich potrzeb i możliwości budżetowych. Jeżeli zamierzasz uczynić swoją stronę popularniejszą i pozyskać na niej więcej użytkowników, powinieneś wybrać opcję świadomość, a następnie jedną z dwóch możliwości. Jeżeli strona ma odpowiadającą Ci liczbę użytkowników, ale nie są oni zbyt aktywni, powinien Cię zainteresować segment nr 2, czyli działania.

Jeżeli natomiast skupiasz się na sprzedaży, to udaj się do rozdziału konwersja, skąd wybierzesz również jedną z dwóch opcji.

Kiedy już określisz cel reklamy, przewiń stronę trochę niżej i uzupełnij pola nazwa kampanii. Możesz jej nadać dowolną nazwę, dobrze jednak aby była rozpoznawalna i pozwalająca szybko odnaleźć się w gąszczu większej liczby kampanii, które z czasem mogą się pojawić. Przy ograniczonym budżecie reklamowym, bardzo przydatna jest opcja „optymalizacja budżetu”. Pozwala ona szczegółowo określić maksymalne wydatki ponoszone na reklamę, tak aby nie przekroczyły wybranej przez Ciebie kwoty.

Zakładanie konta reklamowego

Jeżeli do tej pory nie miałeś założonego konta reklamowego w menadżerze reklam Facebook, będziesz musiał teraz to uczynić. Jest to bardzo proste i polega na wskazaniu kraju i waluty, w której kampanie będą rozliczane. Facebook proponuje już domyślne ustawienia, które dla reklam w Polsce są odpowiednie.

Grupa docelowa

O skuteczności każdej reklamy decyduje jej umiejętne targetowanie. Oznacza to prawidłowe wybranie grupy docelowej, u której reklama będzie wyświetlana. Możliwości jest naprawdę wiele, co pozwala precyzyjnie ustawić grupę docelową.

  • Lokalizacja – odbiorcy reklamy mogą przebywać w określonej lokalizacji okresowo, w ostatnim czasie, podróżować tutaj lub wszyscy naraz.
  • Grupa wiekowa – istnieje możliwość precyzyjnego określenia przedziału wiekowego osób, którym reklama będzie się wyświetlać.
  • Płeć – reklama może wyświetlać się kobietom, mężczyznom lub wszystkim naraz.

Kolejna opcja to wybór sposobu i miejsca wyświetlania reklamy. Jeżeli administrujemy większą liczbą stron, z listy rozwijalnej należy wybrać tę właściwą. Następnie trzeba wskazać sposób wyświetlania reklamy. Do wyboru są dwie możliwości:

  • pojedyncze zdjęcie lub film,
  • karuzela z większą liczbą grafik.

W kolejnych sekcjach na tej stronie dodajemy grafiki i tekst, który będzie wyświetlany przy reklamie. Przez cały czas możemy sprawdzać jak nasza reklama będzie wyświetlać się na różnych urządzeniach. Taką możliwość daje nam sekcja podgląd.

Jeżeli wszystko mamy w porządku, pozostaje zapisać zmiany i dokończyć cały proces, wybierając formę płatności. Udostępnione zostały nam trzy możliwości:

  • karta kredytowa – konieczne jest podanie jej pełnego numeru, daty ważności i kodu CVV
  • Pay Pal – możliwe jest również dokonanie płatności z konta Pay Pal,
  • szybki przelew – lub błyskawiczna transakcja ze swojego konta bankowego.

Zestaw reklam i ich targetowanie

Kiedy mamy już określony cel reklamy, możemy przystąpić do tworzenia zestawów reklam i ich szczegółowego targetowania. Przykładowo, jednak kampania czyli jeden cel, może składać się z 10 różnych zestawów reklam. Każdy zestaw może być adresowany do innej grupy docelowej, różniącej się wiekiem, płcią, lokalizacją, zainteresowaniami, statusem związku, aktywnością na facebooku itp. Pozwala to bardzo dokładnie personalizować reklamy, tworząc np. bardzo kolorowe grafiki reklamowe dla osób młodych i bardziej stonowane, spokojniejsze, dla osób w nieco starszym wieku. Bardzo przydatną opcją jest również typ połączenia. Pozwala on sprecyzować rodzaj wyświetlanych reklam, zależnie od połączenia internetowego. I tak przy łączności wifi możemy pozwolić sobie na reklamę w postaci filmu, natomiast przy transmisji komórkowej bezpieczniej jest stworzyć reklamę bardziej oszczędną w kilobajty.

 

Co nam daje szczegółowe targetowanie?

  • optymalizacja kosztów – każda reklama trafia dokładnie tam, gdzie powinna. Eliminujemy w ten sposób przypadkowe wyświetlenia, nie dające nam szansę na lead,
  • skuteczność – reklama, która od samego początku wyświetla się tam gdzie powinna, w krótszym czasie przynosi oczekiwane rezultaty,
  • budowanie marki – odbiorcy nabierają zaufania do firm, które potrafią stworzyć kampanię reklamową trafiająca w ich potrzeby. Czują się przez takie firmy rozumiani i chętniej korzystają z ich usług, zakładając że produkt również będzie im odpowiadać.

Reklama idealna

Jak powinna wyglądać reklama Facebook Ads, która przyciągnie uwagę i wywoła pozytywny efekt? Przede wszystkim musi być prosta i szybka w odbiorze, nie wymagająca nadmiernej analizy. Ważne, aby od razu rzucała się w oczy i była dobrze zapamiętywana.

  • Szybki i mocny wstęp – aby przyciągnąć czyjąś uwagę, trzeba uciekać się do niestandardowych środków. W wielu branżach konkurencja może być bardzo duża. Zmusza to reklamodawców to poszukiwania oryginalnych dróg, dzięki którym ich reklama przebije się przez chaos informacyjny i zostanie zauważona przez użytkowników. Może to być chwytliwy slogan, hasło reklamowe lub grafika.
  • Tekst i jego układ – jeśli reklama składa się z większej ilości tekstu, należy zadbać o jego prawidłowy układ. Niedopuszczalne są duże bloki zbitego tekstu. Zamiast tego należy wykorzystywać wszystkie możliwości edycji, takie jak listy wypunktowań, numerację, akapity, nagłówki, pogrubienia oraz hiperłącza. Tekst staje się dzięki temu przejrzysty, bardziej zrozumiały i łatwiejszy do przeczytania.
  • Emoij – Facebook Ads daje nam również możliwość wykorzystywania emotikon w treści tekstu. Dodają one życia, czynią tekst bardziej kolorowy i bardzo przyciągają uwagę. Oczywiście nie zalecamy stosowania emoji w każdym zestawie reklam. Emotikony lepiej sprawdzają się w reklamach adresowanych do młodszych grup niż starszych.
  • Zrozumiały przekaz – nie zawsze posługiwanie się fachowym i branżowym słownictwem może przynosić oczekiwany efekt. W wielu wypadkach lepiej postawić na jasny i zrozumiały dla każdego przekaz, niż stosować żargon branżowy, rozumiany wyłącznie przez ekspertów. Pamiętaj również o tym, by nie dać się wpędzić w pułapkę, którą jest nieumiejętne używanie profesjonalnego słownictwa, zarezerwowanego dla prawdziwych specjalistów w swojej branży.

Dwa rodzaje reklam

Reklamy Facebook Ads możemy podzielić na dwie podstawowe grupy:

1 – zatrzymujące na Facebooku – są to reklamy, które przekonują użytkownika do pozostania dłuższy czas na Facebooku. Aby to osiągnąć, proponujemy użytkownikom obejrzenie filmu, galerii lub wyplenienie ankiety. Wszystkie czynności, które sprawiają że osoba przez dłuższy niż zamierzała czas pozostaje na FB przynoszą zamierzony skutek.

2 – kierujące poza Facebook – drugi typ reklam ma przenieść użytkowników poza serwis. Odbywa się to poprzez kliknięcie hiperłącza w karuzeli lub poście. Użytkownik może zostać przeniesiony do różnych miejsc: sklepu internetowego, strony firmowej lub innego miejsca w sieci.

Przydatne techniki do tworzenia ciekawych reklam

  • Zanim zabierzesz się do planowania swojej reklamy Facebook Ads, dobrze jest przygotować odpowiednie materiały do niej. Dotyczy to np. zdjęć przedstawiających użytkowanie przedmiotu, który zamierzasz promować. Aby pozyskać wzbudzające zaufanie i wiarygodne zdjęcia, wystarczy np. zorganizować konkurs na FB i poprosić użytkowników o ich dodawanie w komentarzach. Aby jeszcze bardziej ich zachęcić do tego, możesz przygotować dla nich ciekawe nagrody.
  • Proste kampanie mają większą szansę powodzenia – zasada jest prosta. Im coś jest bardziej skomplikowane, w tym większej liczbie miejsc może się popsuć. Dotyczy to również kampanii Facebook Ads. Jeżeli chcesz się przed tym uchronić, twórz proste kampanie, z jak najmniejszą ilością opcji wyboru i podejmowania decyzji. Lepiej stworzyć większą liczbę prostych kampanii niż kilka rozbudowanych i wymagających podejmowania wielu działań.
  • Monitoring non-stop – pamiętaj że każda reklama może wymagać modyfikacji w trakcie jej trwania. Zmiany mogą być wprowadzane z wielu powodów. Zmiany trendów na rynku, zmiana sytuacji gospodarczej i ekonomicznej lub działania podejmowane przez konkurencję. Aby reklama była efektywna, nie możesz pozostawić jej samej sobie, licząc że wszystko się uda. Codzienne monitorowanie i sprawdzanie zasięgów, interakcji i aktywności, pozwala najlepiej ocenić jej skuteczność i niezawodność. Chroni cię to również przed niepotrzebnymi wydatkami, dając szansę szybkiego edytowania kampanii, zamykania ich lub otwierania nowych.

Wrocław - Poland

ul. Aleksandra Ostrowskiego 30

53-238 Wrocław

hello@pokaż email

Godziny otwarcia

Poniedziałek - Piątek

8:00 - 16:00

(71)pokaż numer

Pomoc Techniczna

(71)pokaż numer

bok@pokaż email