Facebook Ads

Zaznacz swoją obecność w mediach społecznościowych.

Facebook Ads

Facebook Ads w praktyce

Czym jest reklama na Facebooku?

Social media od wielu lat nieustannie się rozwijają. Niekwestionowanym liderem tego segmentu jest Facebook. Ten serwis społecznościowy dystansuje swoją konkurencję, mogąc pochwalić się największą liczbą aktywnych użytkowników na całym świecie.

Mając do dyspozycji tak wielki potencjał reklamowy i opiniotwórczy, trudno się dziwić powstaniu idei reklam płatnych. Noszą one nazwę Facebook Ads i każdy użytkownik może z nich skorzystać.

Płatne reklamy na Facebooku wykorzystywać można do promocji usług, produktów, stron internetowych oraz wydarzeń. Jednym słowem do wszystkiego, co chcemy aby się sprzedało, zyskało popularność i było lepiej rozpoznawalne.

Zaproponujemy rozwiązania dopasowane do Twoich potrzeb.

Zbadamy działania konkurencji, aby przedstawić Ci aktualną sytuację w branży.

Podpowiemy, które produkty / usługi promować.

Rozwiń swoją firmę

*Otrzymasz od nas bezpłatną kalkulację

Jak korzystać z Facebook Ads?

Wielu początkujących użytkowników myli Facebook Ads z opcją promowania posta. Aby przejść do narzędzia reklam płatnych, należy w menu ustawień odnaleźć link Utwórz Reklamy (https://www.facebook.com/adsmanager). W tym miejscu przechodzimy do zaawansowanego narzędzia dotyczącego obsług reklam płatnych. Daje ono nam wiele możliwości, prowadząc krok po kroku przez cały proces tworzenia kampanii i jej monitorowania.

Cały proces można podzielić na trzy etapy:

  1. Kampania (cel)
  2. Zestaw reklam
  3. Reklama
chat wiadomości

Zestaw reklam i ich targetowanie

Kiedy mamy już określony cel reklamy, możemy przystąpić do tworzenia zestawów reklam i ich szczegółowego targetowania.

Przykładowo, jednak kampania czyli jeden cel, może składać się z 10 różnych zestawów reklam. Każdy zestaw może być adresowany do innej grupy docelowej, różniącej się wiekiem, płcią, lokalizacją, zainteresowaniami, statusem związku, aktywnością na facebooku itp.

Pozwala to bardzo dokładnie personalizować reklamy, tworząc np. bardzo kolorowe grafiki reklamowe dla osób młodych i bardziej stonowane, spokojniejsze, dla osób w nieco starszym wieku.

Bardzo przydatną opcją jest również typ połączenia. Pozwala on sprecyzować rodzaj wyświetlanych reklam, zależnie od połączenia internetowego. I tak przy łączności wifi możemy pozwolić sobie na reklamę w postaci filmu, natomiast przy transmisji komórkowej bezpieczniej jest stworzyć reklamę bardziej oszczędną w kilobajty.

Co nam daje szczegółowe targetowanie?

  • optymalizacja kosztów – każda reklama trafia dokładnie tam, gdzie powinna. Eliminujemy w ten sposób przypadkowe wyświetlenia, nie dające nam szansę na lead,
  • skuteczność – reklama, która od samego początku wyświetla się tam gdzie powinna, w krótszym czasie przynosi oczekiwane rezultaty,
  • budowanie marki – odbiorcy nabierają zaufania do firm, które potrafią stworzyć kampanię reklamową trafiająca w ich potrzeby. Czują się przez takie firmy rozumiani i chętniej korzystają z ich usług, zakładając że produkt również będzie im odpowiadać.

Tworzymy kampanię reklamową

Celem kampanii reklamowej Facebook Ads mogą być trzy działania: świadomość, działania lub konwersja.

  • Świadomość to budowanie świadomości marki lub zwiększenie zasięgu strony,
  • Działania to zwiększenie ruchu na stronie, aktywności, instalacja aplikacji, wyświetlenie filmu lub pozyskanie kontaktów czy wysłanie wiadomości,
  • Konwersja to sprzedaż produktu z katalogu lub ruch w firmie.

Wybranie właściwego celu reklamy może być na początku trudne i wymaga dokładnego przeanalizowania swoich potrzeb i możliwości budżetowych. Jeżeli zamierzasz uczynić swoją stronę popularniejszą i pozyskać na niej więcej użytkowników, powinieneś wybrać opcję świadomość, a następnie jedną z dwóch możliwości. Jeżeli strona ma odpowiadającą Ci liczbę użytkowników, ale nie są oni zbyt aktywni, powinien Cię zainteresować segment nr 2, czyli działania.

Jeżeli natomiast skupiasz się na sprzedaży, to udaj się do rozdziału konwersja, skąd wybierzesz również jedną z dwóch opcji.

Kiedy już określisz cel reklamy, przewiń stronę trochę niżej i uzupełnij pola nazwa kampanii. Możesz jej nadać dowolną nazwę, dobrze jednak aby była rozpoznawalna i pozwalająca szybko odnaleźć się w gąszczu większej liczby kampanii, które z czasem mogą się pojawić. Przy ograniczonym budżecie reklamowym, bardzo przydatna jest opcja „optymalizacja budżetu”. Pozwala ona szczegółowo określić maksymalne wydatki ponoszone na reklamę, tak aby nie przekroczyły wybranej przez Ciebie kwoty.

Zakładanie konta reklamowego

Jeżeli do tej pory nie miałeś założonego konta reklamowego w menadżerze reklam Facebook, będziesz musiał teraz to uczynić. Jest to bardzo proste i polega na wskazaniu kraju i waluty, w której kampanie będą rozliczane. Facebook proponuje już domyślne ustawienia, które dla reklam w Polsce są odpowiednie.

Grupa docelowa

O skuteczności każdej reklamy decyduje jej umiejętne targetowanie. Oznacza to prawidłowe wybranie grupy docelowej, u której reklama będzie wyświetlana. Możliwości jest naprawdę wiele, co pozwala precyzyjnie ustawić grupę docelową.

  • Lokalizacja – odbiorcy reklamy mogą przebywać w określonej lokalizacji okresowo, w ostatnim czasie, podróżować tutaj lub wszyscy naraz.
  • Grupa wiekowa – istnieje możliwość precyzyjnego określenia przedziału wiekowego osób, którym reklama będzie się wyświetlać.
  • Płeć – reklama może wyświetlać się kobietom, mężczyznom lub wszystkim naraz.

Kolejna opcja to wybór sposobu i miejsca wyświetlania reklamy. Jeżeli administrujemy większą liczbą stron, z listy rozwijalnej należy wybrać tę właściwą. Następnie trzeba wskazać sposób wyświetlania reklamy. Do wyboru są dwie możliwości:

  • pojedyncze zdjęcie lub film,
  • karuzela z większą liczbą grafik.

W kolejnych sekcjach na tej stronie dodajemy grafiki i tekst, który będzie wyświetlany przy reklamie. Przez cały czas możemy sprawdzać jak nasza reklama będzie wyświetlać się na różnych urządzeniach. Taką możliwość daje nam sekcja podgląd.

Jeżeli wszystko mamy w porządku, pozostaje zapisać zmiany i dokończyć cały proces, wybierając formę płatności. Udostępnione zostały nam trzy możliwości:

  • karta kredytowa – konieczne jest podanie jej pełnego numeru, daty ważności i kodu CVV
  • Pay Pal – możliwe jest również dokonanie płatności z konta Pay Pal,
  • szybki przelew – lub błyskawiczna transakcja ze swojego konta bankowego.

Reklama idealna

Jak powinna wyglądać reklama Facebook Ads, która przyciągnie uwagę i wywoła pozytywny efekt? Przede wszystkim musi być prosta i szybka w odbiorze, nie wymagająca nadmiernej analizy. Ważne, aby od razu rzucała się w oczy i była dobrze zapamiętywana.

  • Szybki i mocny wstęp – aby przyciągnąć czyjąś uwagę, trzeba uciekać się do niestandardowych środków. W wielu branżach konkurencja może być bardzo duża. Zmusza to reklamodawców to poszukiwania oryginalnych dróg, dzięki którym ich reklama przebije się przez chaos informacyjny i zostanie zauważona przez użytkowników. Może to być chwytliwy slogan, hasło reklamowe lub grafika.
  • Tekst i jego układ – jeśli reklama składa się z większej ilości tekstu, należy zadbać o jego prawidłowy układ. Niedopuszczalne są duże bloki zbitego tekstu. Zamiast tego należy wykorzystywać wszystkie możliwości edycji, takie jak listy wypunktowań, numerację, akapity, nagłówki, pogrubienia oraz hiperłącza. Tekst staje się dzięki temu przejrzysty, bardziej zrozumiały i łatwiejszy do przeczytania.
  • Emoij – Facebook Ads daje nam również możliwość wykorzystywania emotikon w treści tekstu. Dodają one życia, czynią tekst bardziej kolorowy i bardzo przyciągają uwagę. Oczywiście nie zalecamy stosowania emoji w każdym zestawie reklam. Emotikony lepiej sprawdzają się w reklamach adresowanych do młodszych grup niż starszych.
  • Zrozumiały przekaz – nie zawsze posługiwanie się fachowym i branżowym słownictwem może przynosić oczekiwany efekt. W wielu wypadkach lepiej postawić na jasny i zrozumiały dla każdego przekaz, niż stosować żargon branżowy, rozumiany wyłącznie przez ekspertów. Pamiętaj również o tym, by nie dać się wpędzić w pułapkę, którą jest nieumiejętne używanie profesjonalnego słownictwa, zarezerwowanego dla prawdziwych specjalistów w swojej branży.

Dwa rodzaje reklam

Reklamy Facebook Ads możemy podzielić na dwie podstawowe grupy:

1 – zatrzymujące na Facebooku – są to reklamy, które przekonują użytkownika do pozostania dłuższy czas na Facebooku. Aby to osiągnąć, proponujemy użytkownikom obejrzenie filmu, galerii lub wyplenienie ankiety. Wszystkie czynności, które sprawiają że osoba przez dłuższy niż zamierzała czas pozostaje na FB przynoszą zamierzony skutek.

2 – kierujące poza Facebook – drugi typ reklam ma przenieść użytkowników poza serwis. Odbywa się to poprzez kliknięcie hiperłącza w karuzeli lub poście. Użytkownik może zostać przeniesiony do różnych miejsc: sklepu internetowego, strony firmowej lub innego miejsca w sieci.

Przydatne techniki do tworzenia ciekawych reklam

  • Zanim zabierzesz się do planowania swojej reklamy Facebook Ads, dobrze jest przygotować odpowiednie materiały do niej. Dotyczy to np. zdjęć przedstawiających użytkowanie przedmiotu, który zamierzasz promować. Aby pozyskać wzbudzające zaufanie i wiarygodne zdjęcia, wystarczy np. zorganizować konkurs na FB i poprosić użytkowników o ich dodawanie w komentarzach. Aby jeszcze bardziej ich zachęcić do tego, możesz przygotować dla nich ciekawe nagrody.
  • Proste kampanie mają większą szansę powodzenia – zasada jest prosta. Im coś jest bardziej skomplikowane, w tym większej liczbie miejsc może się popsuć. Dotyczy to również kampanii Facebook Ads. Jeżeli chcesz się przed tym uchronić, twórz proste kampanie, z jak najmniejszą ilością opcji wyboru i podejmowania decyzji. Lepiej stworzyć większą liczbę prostych kampanii niż kilka rozbudowanych i wymagających podejmowania wielu działań.
  • Monitoring non-stop – pamiętaj że każda reklama może wymagać modyfikacji w trakcie jej trwania. Zmiany mogą być wprowadzane z wielu powodów. Zmiany trendów na rynku, zmiana sytuacji gospodarczej i ekonomicznej lub działania podejmowane przez konkurencję. Aby reklama była efektywna, nie możesz pozostawić jej samej sobie, licząc że wszystko się uda. Codzienne monitorowanie i sprawdzanie zasięgów, interakcji i aktywności, pozwala najlepiej ocenić jej skuteczność i niezawodność. Chroni cię to również przed niepotrzebnymi wydatkami, dając szansę szybkiego edytowania kampanii, zamykania ich lub otwierania nowych.

30 powodów dla których warto wybrać Facebook Ads

Facebook Ads to nie lada gratka dla każdego, kto chce wypromować swój biznes, produkt, aukcję charytatywną, wydarzenie, markę – słowem: wszystko. Dlaczego warto skorzystać z reklamy na Facebooku? Poniżej 30 naszych powodów:

  1. Twoi klienci na pewno już tam są

    Facebook to społeczność licząca prawie 2 miliardy użytkowników. W zasadzie nie ma możliwości, by wśród tych wszystkich osób nie znaleźli się Twoi klienci. To już nie te czasy, gdy na Facebooka zaglądała tylko młodzież. Teraz Facebook to potęga – strona portalu jest jedną z trzech najczęściej odwiedzanych stron w internecie. Warto skorzystać z tego potencjału i rozwinąć swoją działalność także i w mediach społecznościowych. Nic nie ryzykujesz, a możesz zyskać bardzo wiele.

  1. Jeśli reklama to tylko skuteczna – Ty wybierasz ile płacisz za Facebook Ads!

    Na pewno doskonale wiesz, jak to jest mieć mały budżet na reklamę. I wiesz co? Dzięki reklamom Facebook Ads możesz sam dobrać budżet. Nie musisz płacić milionów monet za to, żeby dotrzeć do klientów. Wiadomo – im więcej zapłacisz, tym większy zasięg, ale możesz zacząć od naprawdę niewielkich kwot i już budować wizerunek marki. Facebook ma to do siebie, że gromadzi bardzo lojalnych uzytkowników – średnio każdy z tych prawie dwóch miliardów osób spędza dziennie na portalu ponad 30 minut.

  1. Dzięki Facebook Ads zaczynasz kiedy chcesz!

    Nie musisz czekać do początku miesiąca lub innego konkretnego momentu. Dziś masz pieniądze – dziś możesz je zainwestować w reklamę swojej firmy. To bardzo wygodne rozwiązanie, gdy masz niespodziewany zastrzyk gotówki i chcesz ją od razu zainwestować, aby pracowała dla Ciebie. Nie marnujesz czasu na zbędne czekanie – na pewno wiesz, że dobrze zainwestowany pieniądz bardzo szybko się mnoży. Ty działaj więc w firmie, a Facebook opowie o tym światu.

  1. Ty odpoczywasz – Facebook dla Ciebie zarabia!

    Nie musisz niczego ustawiać codziennie, nie musisz tam nawet zaglądać – po prostu ustawiasz kampanię i ona dla Ciebie pracuje. Pamiętaj tylko o regularnym doładowaniu salda i włączeniu powiadomień, a nic nie umknie Twojej uwadze. Znasz na pewno to powiedzenie – Ty śpisz, a Twoje pieniądze dla Ciebie pracują. Tak to właśnie działa. Można skorzystać oczywiście z organicznego budowania zasięgów, ale jest to proces bardzo praco- i czasochłonny.

  1. Facebook Ads jest dla każdego – nie musisz być specjalistą, nie musisz znać się od razu na wszystkim – nawet jeśli w dziedzinie marketingu jesteś żółtodziobem, z każdą kampanią nauczysz się coraz więcej. Wielu przedsiębiorców myśli, że aby ustawić kampanię na Facebooku, trzeba być tak zwanym „magikiem od Facebooka”. Nic bardziej mylnego – można działać na własną rękę.
  1. Nie musisz mieć doświadczenia ani specjalnych umiejętności – grafiki do reklam możesz stworzyć błyskawicznie nawet w bezpłatnych kreatorach grafik, jakich pełno jest teraz w internecie. Jeśli nie chesz – nie musisz więc inwestować dodatkowych pieniędzy w pracę grafika, czy copywritera. Canva, Gimp, aplikacje do wstawiania tekstu na zdjęcia i grafiki, stocki z bezpłatnym dostępem do grafik i zdjęć do użytku komercyjnego, konwertery formatów plików, aplikacje sprawdzające słowa kluczowe, a nawet generatory sloganów firmowych – to tylko niektóre z całego mnóstwa darmowych narzędzi, jakie mają do dyspozycji freelancerzy i mali przedsiębiorcy, którzy chcą stworzyć kampanię samodzielnie. Można osiągnąć naprawdę dobre efekty i przeznaczyć całą kwotę na kampanię.
  1. Możesz to zrobić z każdego miejsca na świecie – musisz mieć tylko dostęp do internetu i fanpage na Facebooku. Możesz na przykład siedzieć pod parasolem na Karaibach – wszystko dzieje się zdalnie. Nie musisz też spełniać żadnych wygórowanych kryteriów, by taką facebookową reklamę stworzyć. Social media są dla każdego, w łatwy i przystępny sposób pomagają rozkręcić biznes – niic tylko korzystać.
  1. Reklamę stworzysz błyskawicznie – kilka kliknięć i cały internet jest do Twojej dyspozycji. Całe aktywne 2 miliardy użytkowników czekają na Twoją ofertę. Od Twoich potencjalnych klientów dzieli Cię dosłownie kliknięcie myszką. Zapomnij o skomplikowanych procedurach, niezrozumiałych formułach. Owszem – wiedza na temat targetowania, godzin publikacji i wszelkich tajników skutecznych reklam na Facebooku to szeroki temat, lecz aby ustawić podstawową kampanię i uczyć się samemu wystarczy kilka kliknięć.
  1. Facebook Ads to reklama szyta na miarę – cele reklamowe pomogą Ci wypromować produkt, post lub firmę ogólnie – to Ty wybierasz! Facebook dzięki swojemu doświadczeniu i kilkunastoletniej obserwacji reakcji, działań i zainteresowań swoich użytkowników wyśle Twoją reklamę dokładnie tam, gdzie powinna dotrzeć – do tych z nich, którzy prawdopodobnie szukają takich produktów lub usług, jakie oferujesz. Wiesz na pewno, że Facebook dokładnie wie, na jakie strony dany użytkownik wchodzi, co go interesuje, na którym profilu spędza więcej czasu – to właśnie takie informacje pozwalają później wysyłać robotom reklamę do odpowiednich użytkowników.
  1. Intuicyjna obsługa – jeśli potrafisz obsłużyć zwykłe konto na Facebooku to z pewnością wiesz, jak łatwo wszystko tam ustawić. Tak samo jest z kreatorem reklam. Nawet jeśli tego nie robiłeś – bardzo szybko zorientujesz się, jak obsługiwać kampanie reklamowe. Facebook zresztą tak właśnie działa, podobnie jak inne social media – wszystko ma być maksymalnie uproszczone i zautomatyzowane tak, by klient, czyli użytkownik (w tym przypadku zarówno Ty, jak i twój klient) dostawał tak zwane mięso, czyli same konkrety podane w przystępny sposób. Poniekąd właśnie na tym polega sukces Facebooka.
  1. Nie chcesz działać sam? Nie ma problemu! Ogromna liczba specjalistów, którzy tworzą skuteczne kampanie Facebook Ads czeka na Ciebie – jeśli nie chcesz, nie musisz wszystkiego robić sam. Można powiedzieć, że reklamami na Facebooku zawodowo zajmuje się cała armia ludzi – możesz wszystko oddać w ich ręce i całkowicie zapomnieć o pracy nad kampanią. Z jednej strony eksplorowanie tych wszystkich reakcji ludzi jest szalenie interesujące, z drugiej – czas to pieniądz. Nie każdy ma smykałkę do tych wszystkich technikaliów – choćby były one najprostsze (z pewnością część z użytkowników Facebooka pamięta jeszcze komputery, które obsługiwało się komendami – to był dopiero hard core!). Wiele osób zawodowo związało się właśnie z Facebookiem i pomaga małym, jak i dużym firmom stworzyć ultraskuteczne kampanie, które błyskawicznie przyniosą efekty.
  1. Dzięki reklamom na Facebooku budujesz bazę kontaktów – nie tylko sprzedajesz. Pamiętaj, że nie zawsze każdy potencjalny klient od razu kupi to, co mu oferujesz. Reklama czasem działa tak, że po prostu Twoja marka zapada w pamięć, chwytliwe hasła reklamowe, dobra grafika, czy nazwa marki wpadają w oko. Statystyki i sprzedaż bezpośrednio po kampanii to nie wszystko. Klient czasem przycupnie u Ciebie na profilu, poobserwuje, poczyta, popatrzy jak rozmawiasz z klientem i w końcu być może coś kupi, a być może poleci twój produkt komuś znajomemu. Tak już działa digital marketing. Jeśli jednak zostawi do siebie kontakt – masz pełne pole do popisu.
  1. Facebook Ads pomaga budować rozpoznawalność marki – pamiętaj, że reklama pozwala zwrócić uwagę nie tylko klientów, ale też inwestorów, potencjalnych partnerów biznesowych, dziennikarzy, blogerów. Nie zawsze chodzi tylko o sprzedaż, chociaż i o nią łatwiej, gdy marka jest rozpoznawalna i często widziana przez odbiorców. Zaskocz swoich odbiorców, pokaż, że dbasz o środowisko, wspierasz lokalną społeczność, zaszokuj odbiorców nietypową formą reklamy, grafiką, o której się mówi. Reklama na Facebooku to Twoje kilka sekund, żeby klient mógł zbudować sobie zdanie na temat Twojej marki – wykorzystaj to nie tylko do samej sprzedaży. Tutaj możesz pokazać się jak najlepiej. Użytkownicy Facebooka to pełen przekrój społeczny – od pani Gieni ze sklepiku na rogu, po dyrektorów wielkich koncernów oraz milionerów. Nigdy nie wiesz, na czym smartfonie wyświetli się Twoja reklama!
  1. Budujesz konwersję! – Umiejętnie stworzona kampania pomaga przekierować klienta z fanpage na Twoją witrynę, gdzie może on trafić do sklepu i od razu dokonać zakupu lub na przykład zapisać się na listę mailingową. Sky is the limit! To od Twojej inwencji i pomysłowości zależy, czy klient dokona tak zwanych wartościowych działań, czy od razu ucieknie. Wykorzystaj dobry flow i równocześnie z kampanią na Facebooku stwórz dobrą stronę internetową, na której może się zapisać na newsletter, transmisję online, webinar – dzięki narzędziom Facebooka, ale też innych narzędzi dla biznesu – masz naprawdę nieograniczone możliwości zatrzymania klienta tak, by ostatecznie mógł wybrać Twój produkt i zakochać się w Twojej marce.
  1. Facebook Ads pozwala targetować – możesz więc ze swoją reklamą i jej całym przekazem trafić do idealnego klienta jeszcze szybciej. Facebook daje bardzo szerokie możliwości ustawienia targetowania reklamy ze względu na płeć, zainteresowania, nawyki, wiek, a nawet lokalizację. To daje ogromne pole do popisu! Dzięki temu możesz stworzyć naprawdę przemyślaną kampanię, zaplanować całkiem inną strategię sprzedażową niż konkurencja i dotrzeć nawet do klientów w ciekawych niszach biznesowych. To z kolei daje praktycznie nieograniczone możliwości dalszego działania marketingowego. Pomyśl tylko, jak do niektórych grup ludzi ciężko dotrzeć. Facebook zrobi to bardzo szybko i, co najważniejsze, nieinwazyjnie, tak, by zaprezentować Twoją reklamę – ale nienachalnie, jakby mimochodem.
  1. Reklamuj się na różne sposoby! Facebook pozwala na różne formy reklamy – nie tylko zwykłe posty z obrazem. Twórz pomysłowe pokazy slajdów, karuzele, filmy czy kolekcje i zachwyć Twoich potencjalnych klientów. Nie tylko same kampanie sprzedają – pamiętaj, że to, co się dzieje na Twoim profilu ostatecznie może klienta zatrzymać lub zniechęcić. Dzięki narzędziom Facebooka możesz zadbać o to, by zatrzymać ten pojawiający się ruch u siebie dzięki transmisjom online, wydarzeniom, ciekawej oprawie graficznej i chociażby spójnej identyfikacji wizualnej lub na przykład dobrze stworzonej stronie internetowej, na którą przekierujesz klienta. To wszystko dla Ciebie sprzedaje.
  1. Docieraj do swojej grupy docelowej jeszcze szybciej! Dzięki umiejętnemu targetowaniu na Facebook Ads oraz zróżnicowanym formom reklamy, odpowiedniej oprawie graficznej postów Facebook kieruje Twoje przekazy do odpowiedniej grupy użytkowników, jednak skuteczność tych działań w dużej mierze zależy od Ciebie. Pamiętaj, że różne grupy docelowe mają różne upodobania stylistyczne, kolorystyczne, co innego przykuje uwagę miłośników sztuki, a co innego młodych biznesmenów. Ważny jest więc nie tylko budżet, ale też to, jaki jest cały przekaz, język, jakiego używasz. To zwiększa szansę na wykorzystanie mechanizmu marketingu szeptanego – są treści, które ludzie przekazują sobie chętniej niż inne.
  1. Mierz swoje wyniki – Facebook Ads daje możliwość kontrolowania wszystkiego, co dzieje się nie tylko na Twoim fanpage, ale też w menedżerze reklam. Możesz więc trzymać rękę na pulsie i sprawdzać, jakie działania i jakie formy reklamy przynoszą najlepsze rezultaty. Narzędzia pomiarowe Facebooka pomogą Ci śledzić wszelkie statystyki, możesz więc na bieżąco wszystko obserwować i wyciągać wnioski, lub przedstawić wyniki nieudanych kampanii specjaliście, który przeanalizuje całą sytuację i pomoże zaplanować kolejną kampanię lepiej.
  1. Reklamy Facebook Ads to bardzo skuteczne i ukierunkowane działanie merketingowe – w przeciwieństwie do działań organicznych, czyli prowadzenia grup, stron firmowych, reklam przez wstawianie postów reklamowych na różne grupy, prowadzenie transmisji online czy tworzenie wydarzeń – w ich przypadku nie wiemy, czy w ogóle oraz jakie wyniki sprzedażowe możemy uzyskać. Reklamy pomagają to w znacznym stopniu przewidzieć i zaplanować. Zasadniczo reklama na Facebooku zawsze działa dobrze i przynosi mniejsze lub większe rezultaty – wszystko zależy od doboru środków, przemyślenia kampanii i analizy potrzeb grupy docelowej. Najlepsze kampanie to takie prowadzone dla klientów – nie dla produktu i samej sprzedaży. Nikt przecież nie lubi, kiedy wciska mu się produkt, każdy z kolei lubi mieć świadomość, że jego życie w jakimś stopniu ulegnie poprawie po dokonaniu zakupu. W reklamach wszystko jest więc istotne i z wykorzystaniem tego samego budżetu można zrobić zarówno idealną kampanię, jak i taką sobie.
  1. Możesz mieć łatwy kontakt ze swoimi klientami! Inne formy marketingu bardzo często są bezosobowe. Mówi się nawet, że marketing jest takim zimnym sposobem na sprzedaż, bo kampanie kierowane są do większej masy ludzi. W przypadku profilu na Facebooku łatwiej jest stworzyć ciepły, przyjazny wizerunek marki i pokazać, że za nią także kryją się ludzie. Na tym właśnie polega magia mediów społecznościowych – tutaj bardzo łatwo działania organiczne przeplatają się z kampaniami. Można też właśnie te nasze organiczne działania na Facebooku reklamować poprzez Facebook Ads. Rozreklamowanie bezpłatnego webinaru czy wydarzenia Facebookowego przyciągnie z pewnością inną grupę docelową i innych klientów niż sucha reklama produktu. Warto więc pamiętać, że mimo wszystko – media społecznościowe to działania ludzi dla ludzi, a dopiero w następnej kolejności miejsce, gdzie zarabiamy.
  1. Powiadomienia na wagę złota – to właśnie dzięki nim doskonale wiesz, co się na Twoim reklamowym koncie dzieje – od salda po zatwierdzanie reklam. Nie musisz więc nerwowo sprawdzać co chwilę konta i marnować cennego czasu i energii – wystarczy ustawić odpowiedni alert, a Facebook o wszystkim Cię powiadomi. Ta funkcja naprawdę ułatwia życie zabieganym przedsiębiorcom, którym łatwo zapomnieć o tym, że trzeba doładować konto, bo inaczej reklama zostanie wstrzymana, albo, że właśnie została zatwierdzona i trzeba szykować się na przyjęcie nowych klientów – może napisać newsletter, może zajrzeć na profil i powitać nowych obserwatorów.
  1. Możesz działać z naprawdę małym budżetem – i to skutecznie. Facebookowe reklamy znane są ze swojej skuteczności. Od kiedy poobcinane zostały zasięgi kont firmowych, skuteczność reklam zdecydowanie wzrosła. Można więc niewielkim kosztem uzyskać całkiem zadowalające efekty. Najciekawsze i chyba najbardziej ekscytujące w mediach społecznościowych i całym digital marketingu jest to, że nigdy nie wiemy, czy za chwilę nasza reklama nie popłynie na fali marketingu wirusowego – z pewnością znasz przykłady postów, które krążą po sieci udostępniane na potęgę. Poza samym budżetem warto przemyśleć więc całą strategię reklamy tak, by wykorzystać potencjał social mediów.
  1. Rozwijaj swoją małą markę. Jeśli jesteś freelancerem, rolnikiem, który chce sprzedawać produkty ze swojej manufaktury lub chcesz rozwinąć działalność, małą lokalną markę – Facebook Ads to dla Ciebie idealne narzędzie. Nie musisz mieć dużej firmy, wielkiego budżetu i zastępu ludzi gotowych pracować nad reklamą dzień i noc. To wszystko robi za Ciebie Facebook, a wszystko ustawisz błyskawicznie ze swojego smartfona. Facebook celuje właśnie w małe marki i pomaga im rozwinąć skrzydła tak, aby przeciętny Kowalski mógł osiągnąć sukces. To właśnie magia mediów społecznościowych. Poza facebookowymi robotami i algorytmami wspierać Cię będzie lajkami i komentarzami cała społeczność. Jest bardzo wiele osób, które komentują, serduszkują i udostępniają posty małych firm po to, by im pomóc, jeśli sami akurat nie mogą nic kupić. Daj ludziom tylko dobry powód do tego i buduj swoje małe internetowe imperium.
  1. Facebook for business – centrum pomocy dla firm i narzędzia dla biznesu, które pomogą Ci stworzyć przyjazny przekaz o swojej marce na Facebooku. Bezpłatny plan marketingowy pomoże Ci zorientować się w stawkach za reklamy, a narzędzia do promowania i inspiracje są na wyciągnięcie ręki. Wszystkie elementy kampanii opisane są krok po kroku na specjalnej podstronie wspierającej przedsiębiorców. Nie jesteś więc z tym wszystkim sam – jeśli Twój budżet nie pozwala na zatrudnienie specjalisty, z pewnością znajdziesz tam mnóstwo inspiracji, konkretnych porad i wskazówek jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku. Niezależnie od tego, czy chcesz skorzystać tylko z bezpłatnych narzędzi, czy planujesz stworzyć płatną kampanię – znajdiesz tam mnóstwo cennych informacji, które pomogą Ci wystartować samemu.
  1. Ucz się od Facebook za darmo dzięki Blueprint – jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę na temat kampanii reklamowych i możliwości działań marketingowych na Facebooku – to miejsce idealne dla Ciebie. Jeśli nie masz potrzebnej wiedzy – możesz ją za darmo otrzymać i jeszcze lepiej korzystać z narzędzi Facebooka do promocji Twojej marki. Nie musisz szukać drogich kursów – podstawowa wiedza na początek Ci wystarczy do tego, by podnieść skuteczność swoich działań marketingowo – sprzedażowych w social mediach. Zdobycie tej wiedzy pomoże Ci też w wybraniu odpowiedniego specjalisty, który zadba o twoje kampanie w przyszłości, jeśli będzie taka potrzeba. Będziesz wiedział, o co dokładnie dopytać i co konkretnie zlecić – to wiedza na wagę złota – oszczędzi Ci sporo czasu i nerwów. Nie musisz od razu stać się specjalistą – podstawowa wiedza wystarczy.
  1. Możesz stworzyć super kampanie z oryginalną grafiką. Jeśli chcesz poszaleć i zaprezentować swoją firmę w oryginalny sposób – Facebook Ads Ci to umożliwiają. Nie tylko sama treść reklamy się liczy – pamiętaj, że klient scrolluje bardzo szybko. Nudna reklama może nie wpaść w oko, by zatrzymać choć na chwilę Twojego klienta. To tak jak w tradycyjnym budowaniu relacji biznesowyh – reklama na Facebooku to taka Twoja prezentacja windowa (elevator speach), którą biznesmeni przygotowują na wypadek, gdyby przez przypadek w windzie spotkali swojego przyszłego inwestora, partnera biznesowego, czy klienta. Jeśli zdobędziesz uwagę w te kilka, kilkadziesiąt sekund, możesz zdziałać cuda. Przy okazji jeśli stworzysz świetną kampanię, może ona popłynąć na flow marketingu szeptanego lub wirusowego – a te formy reklamy są już całkiem bezpłatne. Prawda, że aż chce się stworzyć porządną, dobrą kampanię?
  1. Facebook Ads pomaga w e-mail marketingu – dzięki możliwości pozyskania maila, możesz zbudować ogromną bazę swoich potencjalnych klientów i utrzymać z nimi kontakt. To wręcz nieograniczone możliwości – od zapisu na newslettery, po przesyłanie informacji o promocjach i nowych darmowych materiałach, jakie oferujesz. Od kiedy powstały pierwsze tak zwane magazyny internetowe (tak na samym początku nazywano newslettery), po dziś dzień e-mail marketing jest potężnym narzędziem w rękach sprzedawców i cieszy się nieprzerwaną sławą, a także sympatią ludzi – odbiorców i potencjalnych klientów. Kampanie e-mail marketingowe to osobna bajka, jednak Facebook dzięki swoim narzędziom umożliwia nam pozyskanie maili osób zainteresowanych naszymi produktami. Brzmi jak prezent na Mikołajki, prawda?
  1. Poprawiasz SEO na swojej stronie – w tym momencie ruch z mediów społecznościowych przekierowany na Twoją stronę także pomaga Ci budować widoczność strony w internecie. Co prawda te efekty bardziej kojarzymy z Google Ads oraz tradycyjnym pozycjonowaniem, jednak nie wolno nam lekceważyć siły mediów społecznościowych. Social media dają nam niesamowity potencjał, jeśli go dobrze wykorzystamy, zyska także na popularności nasza strona – co zdaje się być oczywistym efektem dobrze działającej kampanii.
  1. Facebook Ads pozwala przekierować ogromny ruch na Twoją stronę www – przygotuj się więc na zwiększoną ilość zapytań o twoje produkty, zwiększoną sprzedaż, jeśli tworzysz rękodzieło – weź pod uwagę większą ilość zamówień i zapotrzebowania na półprodukty, oraz materiały do pakowania gotowych produktów. Warto zadbać o przejrzystą stronę www, wszelkie informacje, które pomogą klientowi dotrzeć do Ciebie. Taki ruch na stronie to żyła złota – jeśli nie od razu, to w przyszłości – jeśli skutecznie zatrzymasz klienta przez zapis na listę mailingową, pobranie aplikacji, zapisanie się na wydarzenie, czy po prostu zakup w Twoim sklepie internetowym.
  1. Elastyczność – Facebook Ads to narzędzie dla amatorów i profesjonalistów – możesz z niego korzystać doraźnie, jako jeden z elementów kampanii marketingowej lub postawić wszystko na jednego konia. Możesz zainwestować ostrożnie lub całkiem pokaźne sumy. Masz też możliwość robienia wszystkiego samemu, lub zlecenia wszystkiego specjalistom. Do wyboru do koloru – elastyczność w pełnej krasie. Wprawdzie najlepsze efekty uzyskują ludzie, którzy od lat śledzą schematy działań Facebooka i wiedzą już z doświadczenia, jak skutecznie ustawić kampanię, by przyniosła jak największy efekt w postaci sprzedaży usług lub produktów, jednak także amatorsko i całkiem samodzielnie stworzone kampanie pomagają zbudować rozpoznawalność i podnieść sprzedaż. Warto spróbować i przekonać się na własnej skórze i portfelu.