fbpx

Skończył za kratkami za … fałszywe recenzje na TripAdvisor

Wrz 13, 2018

TripAdvisor jest dobrze znany wszystkim podróżnikom: tym regularnym, zapalonym jak i tym, którzy raz w roku jadą na wakacje z rodziną. Wszystkich ich łączy jedno: chcą mieć pewność, że odwiedzane przez nich miejsca spełnią ich oczekiwania. Taką możliwość zapewnia TripAdvisor – internetowa baza recenzji restauracji, barów, hotelów i atrakcji na całym świecie. Według doniesień, blisko 80% ludzi sprawdza opinię innych konsumentów przed zakupami, tymczasem aż do 16% recenzji może być fałszywych. Z takim problemem boryka się ostatnio TripAdvisor.
tripadvisorZarabianie na kłamstwach, czyli biznes fałszywych recenzji
Podobno zarobić można na wszystkim i to stwierdzenie zdaje się potwierdzać obserwowane ostatnio zjawisko. Hotelarze, właściciele restauracji i atrakcji mają świadomość jaką potęgą jest tak zwana renoma. W dobie Internetu nic się nie ukryje i „dobra opinia” przyciągnie klientów, podczas gdy niewielkie potknięcie może ich pozbawić. Nie pomaga fakt, że są oni często wodzeni na pokuszenie przez firmy oferujące – za opłatą -pisanie fałszywych, pozytywnych opinii. Takie działanie jest oczywiście niezgodne z prawem, jednak szerzy się na potęgę. Fałszywość recenzji trudno udowodnić, a wymierzane za to kary grzywny były dość łagodne. Pierwszym znanym przypadkiem wyroku więzienia jest głośna sprawa właściciela włoskiej firmy Promo Salento, która – jak sama nazwa wskazuje – zajmowała się promowaniem innych biznesów, niestety w sposób nie do końca legalny. Łącznie zostało zablokowanych ponad tysiąc fałszywych recenzji, które miały zostać opublikowane przez Promo Salento.
TripAdvisor świadome problemu
Wiceprezes portalu TripAdvisor zdaje sobie sprawę z powagi problemu, jednak deklaruje, że nie może liczyć na dużą pomoc ze strony praca, które jest wobec takich przypadków zbyt łagodne. Donosi, że TripAdvisor próbuje radzić sobie z problemem nadużyć w kwestii recenzji na własną rękę i skutecznie zdemaskował ponad 60 firm zajmujących się płatnymi recenzjami. Mimo to, włoski Urząd Ochrony Konkurencji zarzuca, że firma nie robi w tej sprawie wystarczająco dużo. Obecnie TripAdvisor powołało zespół wyspecjalizowanych pracowników zajmujących się – przy użyciu specjalistycznej technologii – namierzaniem i usuwaniem fałszywych recenzji.
Nagłośnienie sprawy fałszywych recenzji jest niezbędne do walki z problemem, jednak może poważnie zaszkodzić portalowi TripAdvisor. Opierał się on do tej pory na szczerej opinii innych klientów, obniżenie wiarygodności jest dla niego niewątpliwie dotkliwym ciosem.

Przeczytaj także:

Czym jest Google Merchant Center?

Czym jest Google Merchant Center?

Google Merchant Center to narzędzie dedykowane właścicielom sklepów internetowych umożliwiające reklamę produktów m.in. za pomocą Kampanii produktowych (Google Shopping). Jak wykorzystać GMC, by zwiększyć sprzedaż? Jak przebiega konfiguracja? Dlaczego warto korzystać...

Gdzie pobrać fakturę za reklamę Google Ads?

Gdzie pobrać fakturę za reklamę Google Ads?

Elektroniczne faktury za reklamę w Google Ads można pobrać bezpośrednio za pośrednictwem konta. Wydatki na reklamy w Google Ads są w pełni dokumentowane, a Google wystawia faktury VAT dla każdego przedsiębiorcy, który uzupełni dane firmy w "Profilu rozliczeniowym"....

Hosting WordPress Google Cloud

Hosting WordPress Google Cloud

Google Cloud – hosting Wordpress Co to jest WordPress? WordPress to największa na świecie platforma CMS, stworzona z myślą o zakładaniu i prowadzeniu blogów. WordPress bazuje na technologii PHP, która jest powszechnie stosowana do budowy stron internetowych. Historia...