Jak powinna wyglądać dobra strona internetowa dla hotelu? Tak, by do niej wracać z przyjemnością!

Solidna, przejrzysta, a jednocześnie zachęcająca do jej wielokrotnego odwiedzania, strona internetowa hotelu to podstawa promocji i – w konsekwencji sprzedaży – usług hotelowych. Socjologowie i specjaliści w zakresie marketingu internetowego podkreślają zgodnie, że brak optymalnej promocji biznesu hotelowego w internecie jest wyrokiem śmierci dla tego typu działalności. Nie jest bowiem tajemnicą, że potencjalni klienci rozpoczynają poszukiwania usług hotelowych właśnie od przeglądu stron internetowych oraz ich udostępnień w portalach społecznościowych. Dlatego doskonała strona internetowa to początek spotkania z wymagającym klientem. Kiedyś kontakt ten rozpoczynał się od wizyty w recepcji, dziś recepcją tą jest strona internetowa hotelu. Dobra strona www powinna zachęcać to poruszania się po niej z przyjemnością i wielokrotnych powrotów do niej. Strony internetowe dla hoteli to dziś pierwsze, selekcyjne recepcje w odbiorze klientów. Warto mieć to na uwadze!

Czytelność i intuicyjność strony

Pierwszą zasadą funkcjonalności strony www dla hotelu jest jej czytelność. Klient wchodzący na stronę musi szybko odnaleźć w jej przestrzeni kluczowe informacje takie jak: kontakt z recepcją i cennik. Warto postawić przy tym na prostotę i intuicyjność. Era gadżetów z zasobów grafiki internetowej minęła dawno temu, a kicz kolorystyczny skutecznie odstraszy potencjalnych klientów. A zatem czytelność strony: porządek zakładek, interaktywnych sieci kontaktów i wtyczek do portali społecznościowych to najlepsze zaproszenie do dalszej współpracy. Obowiązuje tu zasada: jak najprościej znaczy najskuteczniej!

Szybkość ładowania strony decyduje o pozyskaniu lub utracie klienta! 

Przeszukując zasoby internetowe stron www dla hoteli klienci nie tracą czasu. Im szybciej strona się ładuje, tym większa szansa wejścia do naszej domeny przez potencjalnego klienta. Słabe rozwiązania łączy i serwerów powodujące, że strona ładuje się zbyt długo, spowodują jedną konsekwencję – klient przeskoczy na inną stronę internetową i skorzysta z innej usługi hotelowej. Czas to pieniądz, a cierpliwość – zdecydowanie – nie jest cnotą internautów.

Fotogalerie i wirtualne spacery po obiekcie – klucz do sukcesu zakupowego w usługach hotelowych!

Poszukując idealnej usługi hotelowej klienci, jak pokazują badania marketingowe, rozpoczynają od dwu informacji: ceny usług hotelowych oraz wizualizacji obiektu w postaci fotogalerii i wirtualnych spacerów, nie tylko po samym hotelu, ale i nawet w okolicy obiektu. Im więcej świetnie wykonanych technicznie oraz szybko ładujących się zdjęć, tym mocniejszy kontakt klienta ze stroną, a w konsekwencji większa szansa na zakup usługi. Absolutnym hitem są obecnie interaktywne, wirtualne spacery. Dzięki tej możliwości wizualizacji poprzez kolekcje zdjęć panoramicznych i innych rozwiązań technicznych, eksploracje stron kończą się sukcesem marketingowym w postaci zakupu usług hotelowych. Bardzo ważne jest przy tym, aby wizualizacje przemycały dyskretnie obietnicę odpoczynku, unikalnego klimatu miejsca i innych emocjonalnie pozytywnych skojarzeń z pobytem w hotelu. Sprawdza się także doskonała korelacja wizualizacji z podkładem muzycznym. Jak podpowiadają specjaliści w dziedzinie marketingu internetowego: warto postawić na muzykę klasyczną i dźwięki medytacyjno-relaksacyjne. Już samo oglądanie fotogalerii ma być namiastką i pokusą fascynującego klimatu hotelu.

Przejrzyste prezentacje pakietów podstawowych, fakultatywnych i dodatkowych atrakcji dostępnych w ofercie hotelu

Konstruując strukturę strony internetowej warto przygotować przejrzyste, jednoznaczne i intuicyjnie łatwe w przeglądaniu prezentacje pakietów podstawowych, fakultatywnych i dodatkowych atrakcji, które są oferowane podczas pobytu w hotelu gościom indywidualnym i grupom zorganizowanym. Profesjonalizm takiej prezentacji to nie tylko świetna wizytówka rzetelności i najwyższej jakości proponowanych usług, ale i oszczędność czasu – zarówno dla klientów, którzy szybko i sprawnie uzyskują kluczowe informacje, jak i dla pracowników recepcji, którzy nie muszą odbierać maili i telefonów z prośbami o doprecyzowanie oferty. Obowiązuje tu zasada jednoznaczności. Im jaśniej, tym lepiej. Im prostsza forma informacji, tym więcej potencjalnych zakupów usług.

Obowiązkowy system rezerwacji on line

W obecnych warunkach rynkowych większość hoteli posiada już zoptymalizowany do parametrów technicznych różnorodnych urządzeń i nośników mobilnego internetu system rezerwacji on line. Wirtualna recepcja może przy tym być również dodatkową formą wizualizacji obiektu i zaproszenia do skorzystania z usługi. Możliwość pełnej rezerwacji on line to dziś cecha obligatoryjna dla każdego dostawcy usług hotelowych. Odpowiednia struktura strony www dla hotelu to zatem dobrze zaplanowana wirtualna recepcja z intuicyjnym systemem rezerwacji on line.

Jak testować stronę www dla hotelu? Responsywność to zasada naczelna!

Projektując i wykonując stronę internetową hotelu należy sprawdzać jej responsywność w każdym elemencie funkcjonalnym. Strona musi zachęcać do pozostawania w jej przestrzeni, wielokrotnego powracania, odsyłać do dodatkowych usług i pakietów hotelowych, a przy tym każdy krok musi być łatwy technicznie dla potencjalnego klienta. Responsywność, czyli zdolność do pogłębiania kontaktu on line pomiędzy medium strony a potencjalnym klientem usługi, jak pokazują badacze marketingu internetowego, przekłada się na liczbę zakupionych usług. A o tę stawkę toczy się przecież gra z klientem!

Dodaj komentarz