W celu zapewnienia użytkownikom wyszukiwarki Google większego bezpieczeństwa, system reklamowy Google Ads rozpoczął proces weryfikacji. Na Twoim koncie na żółtym pasku otrzymasz komunikat: Wymagana weryfikacja reklamodawcy Twoje reklamy mogą się nie wyświetlać w przypadku niektórych zapytań użytkowników do czasu zakończenia weryfikacji reklamodawcy. Reklamodawcy są zobowiązani zweryfikować swoją tożsamość, informacje o firmie oraz działalność biznesową. W przypadku braku działania Twoje konto zostanie zawieszone.
Dlaczego warto zweryfikować reklamodawcę?
- Wzbudzanie zaufania: Pokaż swoim użytkownikom-klientom, że mają do czynienia z autentycznym właścicielem marki;
- Ograniczanie oszustw internetowych: Utrudnij oszustom podszywanie się pod marki z którymi współpracujesz lub reprezentujesz;
- Dostarczanie wiedzy odbiorcom: Pomóż użytkownikom dokonywać lepszych wyborów dotyczących treści, produktów i usług, z których korzystają;
- Wykorzystaj potencjał Google Ads: możesz korzystać z dodatkowych funkcjonalności i ze zwiększonych limitów.
Jak sprawdzić czy dany reklamodawca jest zweryfikowany?
Użytkownik może sprawdzić tożsamość reklamodawcy bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Wystarczy kliknąć w strzałkę w dół znajdującą się przy adresie URL a znajdziemy dane podmiotu z Mojego Centrum Reklam w sekcji „O tym reklamodawcy”.
Weryfikacja – krok po kroku
- Będąc zalogowanym na swoim koncie Google Ads w górnej sekcji Narzędzia i ustawienia z sekcji Płatności wybierz Weryfikacja reklamodawcy.
- Na podstronie zapoznasz się z aktualnym stanem swojej weryfikacji. Jeśli nie została wykonana, to kliknij w niebieski odnośnik 'Rozpocznij weryfikację’.
- W następnym kroku odpowiadamy na pytanie czy jesteśmy agencją reklamową (zarządzamy swoim kontem oraz zasobami klientów). Wybieramy 'NIE’.
- Następnie potwierdzamy informacje o płatnościach – płacimy bezpośrednio do Google (budżet na kliknięcia) lub jesteśmy refakturowani przez agencję (do wyboru).
- Ten krok wymaga od nas posiadania odpowiednich dokumentów w celu zweryfikowania tożsamości: Dokumenty organizacji (odpis z KRS, zaświadczenie o numerze REGON, certyfikat DUNS) oraz Dokumenty tożsamości osoby (dowód osobisty, prawo jazdy, paszport lub zezwolenie na pobyt stały). W przypadku JDG potrzebujemy odpisu z CEIDG oraz dowodu osobistego.
- W tym miejscu wgrywamy pliki.

Weryfikacja tożsamości – komunikat poprawnie przesłanych dokumentów.
Po pozytywnej autoryzacji otrzymamy maila z potwierdzeniem. Całość nie powinna nam zająć więcej niż 10 minut.
Potrzebujesz pomocy przy prowadzeniu swojego konta reklamowego Google Ads, a może chcesz zlecić nam audyt? Zapytaj nas o ofertę!
Autor wpisu

Jakub Werelich
Specjalista SEO