Weryfikacja reklamodawcy na koncie Google Ads – krok po kroku

mar 17, 2023

Czas czytania: 2 minuty

W celu zapewnienia użytkownikom wyszukiwarki Google większego bezpieczeństwa, system reklamowy Google Ads rozpoczął proces weryfikacji. Na Twoim koncie na żółtym pasku otrzymasz komunikat: Wymagana weryfikacja reklamodawcy Twoje reklamy mogą się nie wyświetlać w przypadku niektórych zapytań użytkowników do czasu zakończenia weryfikacji reklamodawcy. Reklamodawcy są zobowiązani zweryfikować swoją tożsamość, informacje o firmie oraz działalność biznesową. W przypadku braku działania Twoje konto zostanie zawieszone.

weryfikacja reklamodawcy

Dlaczego warto zweryfikować reklamodawcę?

  • Wzbudzanie zaufania: Pokaż swoim użytkownikom-klientom, że mają do czynienia z autentycznym właścicielem marki;
  • Ograniczanie oszustw internetowych: Utrudnij oszustom podszywanie się pod marki z którymi współpracujesz lub reprezentujesz;
  • Dostarczanie wiedzy odbiorcom: Pomóż użytkownikom dokonywać lepszych wyborów dotyczących treści, produktów i usług, z których korzystają;
  • Wykorzystaj potencjał Google Ads: możesz korzystać z dodatkowych funkcjonalności i ze zwiększonych limitów.

Jak sprawdzić czy dany reklamodawca jest zweryfikowany?

Użytkownik może sprawdzić tożsamość reklamodawcy bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Wystarczy kliknąć w strzałkę w dół znajdującą się przy adresie URL a znajdziemy dane podmiotu z Mojego Centrum Reklam w sekcji „O tym reklamodawcy”.
Moje centrum reklam - weryfikacja reklamodawcy

Weryfikacja – krok po kroku

  1. Będąc zalogowanym na swoim koncie Google Ads w górnej sekcji Narzędzia i ustawienia z sekcji Płatności wybierz Weryfikacja reklamodawcy.
  2. Na podstronie zapoznasz się z aktualnym stanem swojej weryfikacji. Jeśli nie została wykonana, to kliknij w niebieski odnośnik 'Rozpocznij weryfikację’.
  3. W następnym kroku odpowiadamy na pytanie czy jesteśmy agencją reklamową (zarządzamy swoim kontem oraz zasobami klientów). Wybieramy 'NIE’.
  4. Następnie potwierdzamy informacje o płatnościach – płacimy bezpośrednio do Google (budżet na kliknięcia) lub jesteśmy refakturowani przez agencję (do wyboru).
  5. Ten krok wymaga od nas posiadania odpowiednich dokumentów w celu zweryfikowania tożsamości: Dokumenty organizacji (odpis z KRS, zaświadczenie o numerze REGON, certyfikat DUNS) oraz Dokumenty tożsamości osoby (dowód osobisty, prawo jazdy, paszport lub zezwolenie na pobyt stały). W przypadku JDG potrzebujemy odpisu z CEIDG oraz dowodu osobistego.
  6. W tym miejscu wgrywamy pliki.
Weryfikacja tożsamości z sukcesem

Weryfikacja tożsamości – komunikat poprawnie przesłanych dokumentów.

Po pozytywnej autoryzacji otrzymamy maila z potwierdzeniem. Całość nie powinna nam zająć więcej niż 10 minut.
Potrzebujesz pomocy przy prowadzeniu swojego konta reklamowego Google Ads, a może chcesz zlecić nam audyt? Zapytaj nas o ofertę!

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...