fbpx

Zmiany w Google Ads – raport z wyszukiwanych słów kluczowych znacznie okrojony

Wrz 3, 2020

W celu optymalizacji kampanii marketingowej w Google Ads wielu reklamodawców korzysta z raportów wyszukiwanych haseł. Narzędzie to pozwala na analizę dotychczasowych efektów i tworzenie doskonalszych reklam. Od września 2020 nastąpią w tym względzie istotne zmiany.

Jak działa raport z wyszukiwanych haseł w Google Ads?

Raport z wyszukiwanych haseł jest dostępny na każdym koncie Google Ads. Taka analiza znajduje się w zakładce „Słowa kluczowe”. Wyświetlane są tam statystyki dotyczące haseł, których wyszukiwanie zakończyło się kliknięciem lub wyświetleniem witryny.

Z użyciem tego narzędzia można przeanalizować słowa kluczowe wyszukiwane w ramach jednej kampanii, wszystkich kampanii czy też konkretnych grup. Szczegółowy raport można pobrać, aby kolejno posłużył celem stworzenia udoskonalonej strategii marketingowej. Eksperci Google Ads podpowiadają, by korzystać także z raportów haseł wyszukiwanych w ramach poszczególnych witryn w sieci partnerskiej Google, dla porównania efektów.

Do niedawna raporty dotyczące wyszukiwanych słów kluczowych były szczegółowe, szeroko zakrojone. Od września 2020 Google Ads wprowadza zmiany, które mogą przełożyć się na analizę wyników i planowanie kampanii.

Kolejne zmiany w Google Ads. Jak działa nowy raport z wyszukiwanych haseł?

W raporcie wyświetlane będą wyłącznie hasła wyszukiwane przez dużą grupę internautów. Nie będzie możliwości analizy haseł wyszukiwanych przez niewielkie grupy, nawet w przypadku, gdy w link kliknięto. Jeśli więc hasło nie wyświetla się w raporcie, nie jest hasłem szczególnie popularnym wśród wyszukujących. Uniemożliwi to wyłapanie i wykluczenie wyrażeń, które są niezwiązane z reklamodawcą. Frazy long tai,l bo o nich mowa, to w przypadku większości kampanii 95% ruchu.

Być może dla niektórych osób taka wersja raportu okaże się bardziej przejrzysta i łatwiejsza w odczycie. Pojawiają się jednak pytania: jak Google Ads definiuje „znaczną liczbę użytkowników” i czy zmiana nie uderzy w małych i średnich reklamodawców oraz tych działających lokalnie? Tego z pewnością dowiemy się po kilku miesiącach korzystania z nowych raportów!

Przeczytaj także:

Reklama w Google Cennik – Ile kosztuje kampania Google Ads?

Reklama w Google Cennik – Ile kosztuje kampania Google Ads?

Każdy kto prowadzi firmę i choć trochę korzysta z internetu, na pewno słyszał o płatnych reklamach sponsorowanych. Ich liderem jest oczywiście Google. Niegdyś te reklamy nazywały się Google Adwords. Od pewnego czasu ich nazwa uległa zmianie na Google Ads. Nie będziemy...

YouTube Dni Kultury – rusza trzydniowy festiwal

YouTube Dni Kultury – rusza trzydniowy festiwal

Kultura odżywa po kryzysie - na żywo i w formie online. Przez trzy dni, od 18. do 20. września można wziąć udział w wydarzeniu „YouTube Dni Kultury”, bez wychodzenia z domu. Warto! Więcej na temat „YouTube Dni Kultury” Inicjatywa powstała we współpracy z polskimi...