Zmiany w Google Ads – raport z wyszukiwanych słów kluczowych znacznie okrojony

wrz 3, 2020

Czas czytania: < 1 minutę

W celu optymalizacji kampanii marketingowej w Google Ads wielu reklamodawców korzysta z raportów wyszukiwanych haseł. Narzędzie to pozwala na analizę dotychczasowych efektów i tworzenie doskonalszych reklam. Od września 2020 nastąpią w tym względzie istotne zmiany.

Jak działa raport z wyszukiwanych haseł w Google Ads?

Raport z wyszukiwanych haseł jest dostępny na każdym koncie Google Ads. Taka analiza znajduje się w zakładce „Słowa kluczowe”. Wyświetlane są tam statystyki dotyczące haseł, których wyszukiwanie zakończyło się kliknięciem lub wyświetleniem witryny.

Z użyciem tego narzędzia można przeanalizować słowa kluczowe wyszukiwane w ramach jednej kampanii, wszystkich kampanii czy też konkretnych grup. Szczegółowy raport można pobrać, aby kolejno posłużył celem stworzenia udoskonalonej strategii marketingowej. Eksperci Google Ads podpowiadają, by korzystać także z raportów haseł wyszukiwanych w ramach poszczególnych witryn w sieci partnerskiej Google, dla porównania efektów.

Do niedawna raporty dotyczące wyszukiwanych słów kluczowych były szczegółowe, szeroko zakrojone. Od września 2020 Google Ads wprowadza zmiany, które mogą przełożyć się na analizę wyników i planowanie kampanii.

Kolejne zmiany w Google Ads. Jak działa nowy raport z wyszukiwanych haseł?

W raporcie wyświetlane będą wyłącznie hasła wyszukiwane przez dużą grupę internautów. Nie będzie możliwości analizy haseł wyszukiwanych przez niewielkie grupy, nawet w przypadku, gdy w link kliknięto. Jeśli więc hasło nie wyświetla się w raporcie, nie jest hasłem szczególnie popularnym wśród wyszukujących. Uniemożliwi to wyłapanie i wykluczenie wyrażeń, które są niezwiązane z reklamodawcą. Frazy long tai,l bo o nich mowa, to w przypadku większości kampanii 95% ruchu.

Być może dla niektórych osób taka wersja raportu okaże się bardziej przejrzysta i łatwiejsza w odczycie. Pojawiają się jednak pytania: jak Google Ads definiuje „znaczną liczbę użytkowników” i czy zmiana nie uderzy w małych i średnich reklamodawców oraz tych działających lokalnie? Tego z pewnością dowiemy się po kilku miesiącach korzystania z nowych raportów!

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Co to jest atrybut rel=”sponsored”?

Co to jest atrybut rel=”sponsored”?

Linki sponsorowane są powszechne w świecie marketingu internetowego. Firmy często płacą za umieszczanie swoich linków na stronach internetowych w celu zwiększenia widoczności swoich produktów lub usług. Jednakże, bez odpowiedniego oznaczenia, użytkownicy mogą być...

Co to jest Alexa Rank (ranking Alexa)?

Ranking Alexa (Alexa Rank) jest jednym z najbardziej znanych rankingów witryn internetowych. Opracowany przez firmę Alexa Internet, wskaźnik ten ma na celu ocenę popularności strony internetowej na podstawie liczby odwiedzających i czasu spędzonego na niej przez...

Google Search Console – darmowe narzędzie do pozycjonowania stron

Google Search Console – darmowe narzędzie do pozycjonowania stron

Jakie możliwości stwarza nam ? Google Search Console (GSC) to darmowe narzędzie oferowane przez Google, które umożliwia nam monitorowanie i optymalizację naszej strony internetowej pod kątem wyników wyszukiwania. Dzięki GSC możemy uzyskać wgląd w to, w jaki sposób...