fbpx

Zmiany w Google Ads – raport z wyszukiwanych słów kluczowych znacznie okrojony

Wrz 3, 2020

W celu optymalizacji kampanii marketingowej w Google Ads wielu reklamodawców korzysta z raportów wyszukiwanych haseł. Narzędzie to pozwala na analizę dotychczasowych efektów i tworzenie doskonalszych reklam. Od września 2020 nastąpią w tym względzie istotne zmiany.

Jak działa raport z wyszukiwanych haseł w Google Ads?

Raport z wyszukiwanych haseł jest dostępny na każdym koncie Google Ads. Taka analiza znajduje się w zakładce „Słowa kluczowe”. Wyświetlane są tam statystyki dotyczące haseł, których wyszukiwanie zakończyło się kliknięciem lub wyświetleniem witryny.

Z użyciem tego narzędzia można przeanalizować słowa kluczowe wyszukiwane w ramach jednej kampanii, wszystkich kampanii czy też konkretnych grup. Szczegółowy raport można pobrać, aby kolejno posłużył celem stworzenia udoskonalonej strategii marketingowej. Eksperci Google Ads podpowiadają, by korzystać także z raportów haseł wyszukiwanych w ramach poszczególnych witryn w sieci partnerskiej Google, dla porównania efektów.

Do niedawna raporty dotyczące wyszukiwanych słów kluczowych były szczegółowe, szeroko zakrojone. Od września 2020 Google Ads wprowadza zmiany, które mogą przełożyć się na analizę wyników i planowanie kampanii.

Kolejne zmiany w Google Ads. Jak działa nowy raport z wyszukiwanych haseł?

W raporcie wyświetlane będą wyłącznie hasła wyszukiwane przez dużą grupę internautów. Nie będzie możliwości analizy haseł wyszukiwanych przez niewielkie grupy, nawet w przypadku, gdy w link kliknięto. Jeśli więc hasło nie wyświetla się w raporcie, nie jest hasłem szczególnie popularnym wśród wyszukujących. Uniemożliwi to wyłapanie i wykluczenie wyrażeń, które są niezwiązane z reklamodawcą. Frazy long tai,l bo o nich mowa, to w przypadku większości kampanii 95% ruchu.

Być może dla niektórych osób taka wersja raportu okaże się bardziej przejrzysta i łatwiejsza w odczycie. Pojawiają się jednak pytania: jak Google Ads definiuje „znaczną liczbę użytkowników” i czy zmiana nie uderzy w małych i średnich reklamodawców oraz tych działających lokalnie? Tego z pewnością dowiemy się po kilku miesiącach korzystania z nowych raportów!

Przeczytaj także:

Specjalista Google Ads – jak wybrać najlepszego?

Specjalista Google Ads – jak wybrać najlepszego?

Skuteczna reklama w internecie bez Google Ads (Google Adwords)? Niemożliwe! Choć gigant z Mountain View nie zmonopolizował rynku reklamy w sieci, dostarcza narzędzia o największym potencjale konwersji. Pomyśl tylko: każdego dnia użytkownicy korzystają z wyszukiwarki...

Szkolenie Google Ads – zostań specjalistą od reklamy Google

Szkolenie Google Ads – zostań specjalistą od reklamy Google

Szkolenia z Google Ads - zostań specjalistą od reklamy w Google! Reklama w Google Ads to najpopularniejsza forma promocji w Internecie. Zasady obsługi tej platformy powinni znać wszyscy sprzedawcy i usługodawcy. Szkolenie z Google Ads jest zarazem istotnym punktem w...

Dodatkowe opłaty za Google Ads w Austrii, Turcji i Wielkiej Brytanii

Dodatkowe opłaty za Google Ads w Austrii, Turcji i Wielkiej Brytanii

Wprowadzone przez Google Ads opłaty zwiększą koszty reklam niektórych przedsiębiorców. O kilka procent w górę wzrosną opłaty dotyczące reklam kierowanych do odbiorców w Austrii, Wielkiej Brytanii i Turcji. Czy w związku z tym również polscy reklamodawcy zapłacą...