Audyt SEO to szczegółowe badanie strony www pod kątem widoczności w wyszukiwarkach. Analizie poddawane są czynniki wewnętrzne (np. budowa strony) oraz zewnętrzne (np. profil linków przychodzących) mające wpływ na pełne wykorzystanie potencjału marketingowego witryny. Audyt SEO określa wpływ aktualnie stosowanych działań promocyjnych oraz bierze pod uwagę funkcjonowanie konkurencji. Analiza przedstawiana jest w formie czytelnego raportu, a wdrożenie zalecanych zmian może przyczynić się do poprawy wyników w wyszukiwarce, bez konieczności zwiększania środków na reklamę.

KORZYŚCI Z PRZEPROWADZENIA
AUDYTU SEO

  • ocena obecnego potencjału witryny,
  • wykrycie kluczowych błędów i ich eliminacja,
  • wskazanie kierunku rozwoju serwisu,
  • uzyskanie pełnego obrazu działań konkurencji,
  • poprawa widoczności w wyszukiwarkach,
  • zrozumienie zachowań użytkowników odwiedzających stronę,

JAKI PROBLEM
CHCESZ ROZWIĄZAĆ?

SKŁADOWE AUDYTU

ZAKRES AUDYTU SEO

Kompleksowy Audyt SEO to gruntowna analiza historii domeny, dostępności i indeksacji serwisu, badanie czynników On-Page, Off-Page, analiza zachowania użytkowników odwiedzających stronę, a także rozeznanie wśród działań konkurencji. 

Do analizowanych czynników należą m.in.:

  • struktura treści, unikalność
  • linkowanie wewnętrzne
  • analiza struktury witryny
  • szybkość i poprawne ładowanie strony
  • badanie responsywności
  • ocena widoczności w wyszukiwarce strony i konkurencji
  • badanie profilu linków przychodzących

Dlaczego audyt SEO strony pod kątem wyszukiwarki Google jest taki ważny?

1. W 2017 roku 79% ruchu organicznego na komputerach stacjonarnych pochodziło z wyszukiwarki Google (Bing – 7,27%; Baidu – 6,55%; Yahoo – 5,06%).
źródło: NetMarketShare

2. Każdego dnia Google otrzymuje 63,000 zapytań na sekundę
źródło: Internet Live Stats

3. 50% zapytań do wyszukiwarki Google składa się co najmniej z 4 wyrazów i więcej źródło: WordStream

4. Rocznie na kilka miliardów zapytań do wyszukiwarki Google 15% z nich użyta jest po raz pierwszy
źródło: Searchengineland.com

5. Aby zapewnić najlepsze wyniki Google bierze pod uwagę w ułamku sekundy ponad 200 czynników rankingowych
źródło: Backlinko

6. Zdaniem Andreya Lipattsev’a (Search Quality Senior Strategist at Google) dwoma najważniejszymi czynnikami rankingowymi odpowiedzialnymi za wysokie pozycje są linki SEO oraz wysokiej jakości treści
źródło: Search Engine Watch

7. Średnia liczba słów na stronach internetowych z TOP10 wyników wynosi 1,890

Jakie strony potrzebują audytu SEO?

1. Branża ecommerce, sklepy internetowe, dla których ruch organiczny jest kluczowy na konkurencyjnym rynku

2. Stare strony www, które nie były aktualizowane od dłuższego czasu – 3 lata i więcej.

3. Witryny, które borykają się z karami (Google Penalty).

4. Witryny, które słabo konwertują.

5. Witryny, które chcą sprawdzić czy w pełni wykorzystują potencjał marketingu w wyszukiwarce Google.

Kto wykona dla mnie audyt SEO?

Podczas audytu SEO biorą udział minimum 2 osoby. Są nimi specjalista ds. SEO oraz programista/administrator systemu. Pierwszy audyt SEO w formie mini książki – 80 stron wykonaliśmy 7 lat temu na potrzeby pracy dyplomowej na studiach (praca obroniona na 5 a efekty audytu dla wypozycjonowanego już sklepu internetowego dały 100% wzrost odwiedzin z wyszukiwarki Google). Do dziś rozwijamy nasze know how w zakresie analizy stron www.

Ile kosztuje audyt SEO?

Na koszt audytu ma wpływ wielkość strony internetowej (liczba widoków ), jego zakres (jakie problemy chcemy rozwiązać) oraz oprogramowanie (technologia serwera www; rodzaj CMSa itd.). Cena przeważnie waha się od 1,5k (proste strony np. na wordpressie) do 14k za audyt SEO (serwisy korporacyjne; dedykowane oprogramowanie).