Reklama produktów (Google Shopping)
Czym jest reklama produktowa Google Ads?
To reklamy z listą produktów – pojawiają sie, kiedy klient szuka danego produktu w Google. Wpisuje daną frazę w wyszukiwarce, a jego oczom ukazują się na pierwszym miejscu – oprócz linków z kampanii Google Adwords – dodatkowo Google Merchant Center.
Komu dedykowane są kampanie produktowe?
Kampanie produktowe Google Shopping to doskonała forma reklamy dla przedsiębiorców, którzy posiadają sklepy internetowe. Kampania tego rodzaju jest dobrym wsparciem dla innych działań wspierających e-commerce.
Czy wiesz, że kampanie produktowe mają wyższy współczynnik konwersji w porównaniu do reklam tekstowych?
Zakupy Google – jakie korzyści daje reklama za ich pośrednictwem?
Natychmiastowy efekt
Reklamuj produkty, które wybierzesz
Płacisz tylko za kliknięcia
Precyzyjnie określona grupa odbiorców
Mierzalność efektów
Pełna kontrola kosztów
Ponadto, możesz dowolnie:
- dodawać i usuwać produkty np. konkretnego producenta,
- dostosowywać swój budżet do sezonowości,
- zwiększać lub zmniejszać nakłady na reklamę,
- wyświetlać reklamy w konkretnych dniach czy godzinach,
Bezpłatna wycena
Jak działają kampanie produktowe?
Co ważne, w przypadku reklam z listą produktów naliczone są opłaty dopiero wtedy, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę. Płaci się więc za przekierowanie potencjalnego klienta na Twoją stronę. Tego rodzaju rozliczenie na podstawie kosztu kliknięcia jest bardzo opłacalne.
Dla powodzenia kampanii produktowej warto zainwestować nieco większy budżet, aby wybić swoją reklamę na wyższe pozycje zapewniając dobrą ekspozycję reklamowanych produktów.
Możesz więc liczyć na to, że inwestując w kampanie produktowe, zwiększy się ilość wejść do Twojego sklepu internetowego, a co za tym idzie – wzrośnie sprzedaż produktów.
Z naszego doświadczenia wynika, że kampanie produktowe charakteryzują się wyższymi współczynnikami klikalności (CTR) w porównaniu do reklam tekstowych wyświetlanych w tym samym miejscu wyników wyszukiwania.