Reklama produktów (Google Shopping)

Kampanie produktowe to graficzne reklamy produktów w wynikach wyszukiwań w Google, dedykowane sklepom internetowym.

Czym jest reklama produktowa Google Ads?

To reklamy z listą produktów – pojawiają sie, kiedy klient szuka danego produktu w Google. Wpisuje daną frazę w wyszukiwarce, a jego oczom ukazują się na pierwszym miejscu – oprócz linków z kampanii Google Adwords – dodatkowo Google Merchant Center.

W bloku kampanii produktowej potencjalny klient widzi zdjęcie, cenę Twojego produktu oraz nazwę Twojego sklepu. Klient, klikając w tę reklamę, zostanie przekierowany do Twojej strony, gdzie będzie mógł dokonać zakupu reklamowanego produktu.

Komu dedykowane są kampanie produktowe?

Kampanie produktowe Google Shopping to doskonała forma reklamy dla przedsiębiorców, którzy posiadają sklepy internetowe. Kampania tego rodzaju jest dobrym wsparciem dla innych działań wspierających e-commerce.

Ćwir, ćwir.

Czy wiesz, że kampanie produktowe mają wyższy współczynnik konwersji w porównaniu do reklam tekstowych?

Zakupy Google – jakie korzyści daje reklama za ich pośrednictwem?

Natychmiastowy efekt

Reklama wyświetla się od razu pierwszej stronie wyników Google.

Reklamuj produkty, które wybierzesz

Możliwość reklamowania dowolnej ilości produktów

Płacisz tylko za kliknięcia

Opłata pobierana jest wyłącznie za kliknięcia w Twój produkt (wejścia na Twoją stronę).

Precyzyjnie określona grupa odbiorców

Docieraj do osób, które w danym momencie szukają Twoich produktów

Mierzalność efektów

Będziesz dokładnie wiedział, które produkty cieszą się największą popularnością i jaki był koszt ich reklamy

Pełna kontrola kosztów

Precyzyjnie określimy maksymalny budżet, którego nie przekroczymy

Ponadto, możesz dowolnie:

  • dodawać i usuwać produkty np. konkretnego producenta,
  • dostosowywać swój budżet do sezonowości,
  • zwiększać lub zmniejszać nakłady na reklamę,
  • wyświetlać reklamy w konkretnych dniach czy godzinach,
… i wiele więcej

Bezpłatna wycena

Wyślij nam adres Twojego sklepu internetowego, a przygotujemy dla Ciebie bezpłatnie kalkulację kampanii produktowej w Google Ads.

Jak działają kampanie produktowe?

Kampanie Google Shopping bazują na listach produktów tzw. Feed Produktowy. W przypadku kampanii tradycyjnej Google Ads ważne są słowa kluczowe, w Google Shopping ważna jest lista produktów ze szczegółowymi informacjami (nazwy produktów, kody EAN, opisy produktów). To właśnie na danych z tej listy opierają się wyniki wyszukiwań „Zakupów Google”.

Co ważne, w przypadku reklam z listą produktów naliczone są opłaty dopiero wtedy, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę. Płaci się więc za przekierowanie potencjalnego klienta na Twoją stronę. Tego rodzaju rozliczenie na podstawie kosztu kliknięcia jest bardzo opłacalne.

Dla powodzenia kampanii produktowej warto zainwestować nieco większy budżet, aby wybić swoją reklamę na wyższe pozycje zapewniając dobrą ekspozycję reklamowanych produktów.

Produkty, jakie pojawiają się w bloku „Zakupy Google” są pierwszymi w wynikach wyszukiwań. Klient widzi je po prawej stronie. Jego oczom rzucają się podstawowe informacje o produkcie wraz ze zdjęciem.

Możesz więc liczyć na to, że inwestując w kampanie produktowe, zwiększy się ilość wejść do Twojego sklepu internetowego, a co za tym idzie – wzrośnie sprzedaż produktów.

Z naszego doświadczenia wynika, że kampanie produktowe charakteryzują się wyższymi współczynnikami klikalności (CTR) w porównaniu do reklam tekstowych wyświetlanych w tym samym miejscu wyników wyszukiwania.