Niezależni eksperci SEO/PPC – Media Click
od 16 lat poprawiamy jakość wyników wyszukiwarki Google

Jakub Werelich
Ekspert marketingu internetowego
16 lat doświadczenia
Ponad 16 lat minęło od momentu, gdy w roku 2004 zająłem się pozycjonowaniem stron internetowych. Wiele się w tym czasie zmieniło. Zmieniła się sama wyszukiwarka Google, zmieniło się siłą rzeczy i pozycjonowanie.
To już nie wyścig na to, kto puści więcej „precli” i zgromadzi więcej linków, w którym i tak zwycięzcą był wynalazca systemu wymiany linków. Teraz pozycjonowanie to żmudny, długotrwały proces, wymagający ogromu wiedzy i doświadczenia.
Zmiany dotknęły też samej branży pozycjonerskiej. Przede wszystkim przybyło firm zajmujących się pozycjonowaniem. Wydawałoby się, że to zjawisko korzystne dla naszych Klientów. Wzrost konkurencji powinien wymusić poprawę jakości usług.
Mam jednak wrażenie, że nie do końca jest to prawdą. Audyty SEO i te wszystkie dziwaczne, a ciężkie do rozwiązania umowy, gwarantujące osiągniecie widoczności na jeszcze dziwniejsze zestawy słów kluczowych, pozorne działania dokumentowane tajemniczymi wykresami z narzędzi monitorujących, jakie stały się specjalnością części firm (zwłaszcza tych nowo powstałych), zwyczajnie psują rynek, zniechęcają i odstraszają klientów.
Cóż….. my trzymamy się starej szkoły.
Rzetelność i uczciwość wobec naszych Klientów, żadnego pozoranctwa, tylko indywidualne podejście i realne, zgodne z kanonami sztuki działania. Wyrobiona przez 16 lat marka zobowiązuje.
Współpraca w modelu Win-Win
Dzięki modelowi Win-Win obie strony odnoszą korzyści, a zadowolenie naszych Klientów gwarantuje długookresową współpracę. Całość zleconych działań jest stale monitorowana i udoskonalana, zgodnie ze stwierdzeniem „jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, to nie będziesz mógł również tego poprawić”.
Case Studies
Potwierdzeniem skuteczności naszych działań są liczne studia przypadków, które prezentujemy w zakładce „Case Study”.
Poufność danych
Zapewniamy pełną anonimowość i poszanowanie Twoich danych.
Jesteśmy certyfikowanym partnerem Google



Referencje od naszych Klientów
Rekomendujemy współpracę z Media Click wszystkim, którzy potrzebują efektywnych działań marketingowych w Internecie.

Rafał Gawłowski
Członek Zarządu
Dzięki Media Click znacząco zwiększyliśmy rozpoznawalność naszej firmy na lokalnym rynku.
Zaproponowane rozwiązania zapewniły nam wysoki wzrost sprzedaży w naszym sklepie internetowym.
BUDUJ MARKĘ Z AGENCJĄ SEO
Każda firma powinna posiadać ściśle przemyślaną strategię marketingową, która będzie wspierała proces sprzedaży oraz budowy jej silnej marki. Tylko odpowiednia promocja może zapewnić stały rozwój i przetrwanie na konkurującym rynku.
Internet doskonale łączy wszystkie cechy mediów tradycyjnych, przez co doskonale nadaje się do wykorzystania w promocji wszelkich produktów, usług, czy informacji. Atrakcyjność tego miejsca wzrasta z roku na rok wraz ze wzrostem liczby użytkowników oraz ilości czasu spędzanego przez nich w sieci.
Użytkownicy coraz częściej wybierają internet jako formę spędzania wolnego czasu, najczęściej kosztem telewizji. Konsekwencją zmian w sposobie konsumpcji mediów jest przeniesienie wydatków na promocję do wirtualnego świata. Sieć oferuje wiele możliwości promocji w postaci zróżnicowanych form reklam, dobieranych w zależności od oczekiwanych rezultatów.
Strony internetowe stanowią integralny element działalności promocyjnej w internecie. Większość form reklamy sieciowej dąży do sprowadzenia internauty na elektroniczną wizytówkę. Strona internetowa będzie przynosiła korzyści swojemu właścicielowi tylko wtedy, kiedy będzie odwiedzana przez potencjalnych klientów. Aby do tego doszło, musi zostać odnaleziona spośród setek milionów pozostałych witryn.
ZDOBYWAJ KLIENTÓW DZIĘKI KAMPANII SEM
Z analizy przeprowadzonych badań jasno wynika, że jedną z dróg, którymi użytkownicy sieci trafiają do strony są wyszukiwarki. Dominującym narzędziem wyszukującym, do którego kierowana jest największa ilość zapytań na polskim i zagranicznych rynkach, jest wyszukiwarka Google. To właśnie ta firma posiada również najbardziej rozwinięty algorytm analizujący strony pod kątem ich przydatności.
WYKORZYSTAJ POTENCJAŁ SEO I PPC
Do promocji w wyszukiwarkach stosuje się pozycjonowania oraz linki sponsorowane. Pozycjonowanie stron polega na umiejscowieniu strony na możliwie najwyższej pozycji dla słów kluczowych, które z jednej strony są związane z profilem reklamowanej firmy, a z drugiej użyte przez użytkownika do odnalezienia pożądanych informacji. Linki sponsorowane to reklama tekstowa pojawiająca się obok wyników zwracanych przez wyszukiwarkę. Obie te formy umożliwiają dotarcie do konkretnej grupy docelowej zainteresowanej, w danej chwili, konkretną informacją. Dobrą praktyką jest stosowanie w kampaniach reklamowych obu tych form, gdyż doskonale uzupełniają się nawzajem.
Bardzo ważne jest zapewnienie witrynie wysokiej lokaty w wynikach, gdyż, jak wynika z badań, użytkownicy nie wychodzą zazwyczaj poza pierwszą stronę wyników.
ZDOBĄDŹ NOWE KANAŁY DYSTRYBUCJI
Sam fakt dotarcia internauty na stronę www nie przesądza jeszcze o sukcesie. Z punktu widzenia reklamodawcy najważniejsze są pożądane akcje dokonane przez użytkowników w serwisie. Przedstawione stadia przypadku wykorzystania wyszukiwarek pokazują, iż zastosowanie odpowiednio tych narzędzi w kampaniach reklamowych może być bardzo skuteczne przynosząc wysokie zwroty z inwestycji. Wyszukiwarka pomoże nie tylko dotrzeć z komunikatem do wyselekcjonowanej grupy odbiorców, ale także rozwinąć kolejny, nowy kanał dystrybucyjny.
SEO I PPC W PRZYSZŁOŚCI
W najbliższej przyszłości reklama będzie dobierana na podstawie analizy behawioralnej (poczynań użytkowników). Zwracane wyniki będą zindywidualizowane. Wyszukiwarki będą śledziły zapytania oraz sposób korzystania z wyników, aby kolejne zwracane wyniki charakteryzowały się większą przydatnością dla konkretnego użytkownika.
PORÓWNANIE NARZĘDZI DO PROMOCJI W WYSZUKIWARCE
Narzędzia do promocji strony internetowej w wyszukiwarce należy dobierać przede wszystkim w zależności od celów przeprowadzanej kampanii. Na wybór głównie wpływają takie czynniki jak czas realizacji, oczekiwane efekty oraz wielkość budżetu. W Polsce w kampaniach internetowych dominuje reklama w wynikach naturalnych (pozycjonowanie) oraz w wynikach płatnych (linki sponsorowane). Obie te formy promocji mają swoje zalety i wady. To, co jest wadą jednej, może być zaletą drugiej. Wszystkie „za” i „przeciw” należy rozpatrywać indywidualnie dla każdego projektu. Obie formy promocji się uzupełniają, dlatego dobrym i skutecznym rozwiązaniem jest łączenie tych dwóch form w celu niwelowania ich jednostkowych wad. Kampanie w wynikach płatnych powinny dostarczać przede wszystkim cennych informacji odnośnie skuteczności i potencjału wybranych słów kluczowych. Na podstawie zebranych danych należy planować reklamę w wynikach organicznych.
ZALETY KAMPANII PPC
Największą zaletą reklamy w wynikach płatnych jest łatwość jej przygotowania i zamówienia. Kampanię może stworzyć samodzielnie pracownik firmy za pomocą przyjaznego interfejsu na stronie internetowej wyszukiwarki. Właściciele narzędzi szukających udostępniają na ogół materiały edukacyjne, dzięki którym nawet początkujący internauta jest w stanie sobie poradzić z prostą kampanią.
WSPÓŁPRACA Z AGENCJĄ SEO
W przypadku pozycjonowania w wynikach naturalnych wymagana jest odpowiednia wiedza na temat algorytmów rankingujących oraz tzw. specjalistyczne zaplecze. Są to powody, dla których przedsiębiorcy zlecają usługi pozycjonowania głównie firmom zewnętrznym, co pozwala na zaoszczędzenie czasu i zajęcie się swoim profilem działalności. Firmy trudniące się optymalizacją stron pobierają opłaty zazwyczaj tylko za efekty. Niestety w przypadku pozycjonowania nie ma jasno określonych cen i stawek, jak w przypadku linków sponsorowanych. Opłaty za optymalizację mogą się drastycznie różnić w przypadku różnych agencji SEO. Żadna z firm nie jest w stanie również zagwarantować wyników oraz tym samym zwrotu z inwestycji. W przypadku trudnych fraz, charakteryzujących się wysoką konkurencją, osiągnięcie dobrych wyników może być niemożliwe. Całość pracy agencji SEO opiera się na testach oraz domysłach co do działania i sposobu rankingowania algorytmu.
ZNACZENIE SŁÓW KLUCZOWYCH W BUDOWANIU KAMPANII SEM
Strona, która ma znajdować się wysoko w organicznym zestawieniu, często musi zostać poddana optymalizacji. Zmiany te mogą być tylko kosmetyczne, ale czasami może zdarzyć się, że witryna musi zostać zaprojektowana od początku. Sam proces optymalizacji prawidłowo wpływa na użyteczność wizytówki firmy, co zwiększa zadowolenie jej klientów. Pozycjonowanie utrudniają zazwyczaj nowe technologie tworzenia stron np. animacje flash3, z których weryfikacją mają problemy roboty wyszukiwarek. W przypadku kampanii w wynikach płatnych wygląd oraz technologia, w jakiej została wykonana witryna nie ma większego znaczenia.
W kampanii linków sponsorowanych możemy użyć niemal nieograniczonej liczby słów kluczowych, na które będzie promowana witryna internetowa. Największe kampanie w Polsce opierają się na setkach tysięcy słów kluczowych. Często w promocji używa się fraz niepowiązanych z profilem działalności firmy, w tym także nazw przedsiębiorstw konkurencyjnych. W przypadku pozycjonowania wybiera się zazwyczaj od kilku do kilkunastu fraz. W przypadku dużych portali czy stron internetowych liczba ta może być dużo większa. Takie ograniczenia wiążą się zazwyczaj z rozwiązaniami technicznymi. Często stosowaną praktyką jest przenoszenie słów kluczowych z kampanii w wynikach płatnych do organicznych. Dotyczy to zazwyczaj fraz bardzo konkurencyjnych, dla których koszt pojedynczego kliknięcia jest bardzo wysoki. W niektórych przypadkach zabieg ten pozwala zaoszczędzić sporą część budżetu przeznaczonego na reklamę.
Linki sponsorowane mają tą przewagę nad pozycjonowaniem, że ich emisja odporna jest na zmiany w algorytmach. W momencie zmian systemu rankingującego strony w wynikach naturalnych, witryna może spaść z wysokich pozycji. Gwałtowny spadek może pozbawić witrynę większościowego ruchu. Zmiany algorytmu nie wpływają natomiast na wyniki płatne, ich emisja kończy się wraz z końcem budżetu przeznaczonego na kampanię. Z usługą pozycjonowania wiąże się duże ryzyko. W przypadku wykrycia przez mechanizm wyszukiwarki sztucznego manipulowania wynikami przez pozycjonera strona może zostać ukarana poprzez usunięcie jej z indeksu. (ang. ban) W najlepszym przypadku witryna powróci do zestawienia po kilku miesiącach.
Przewagą pozycjonowania nad linkami sponsorowanymi jest to, że dobra optymalizacja strony dla Google poprawia widoczność witryny zazwyczaj w pozostałych wyszukiwarkach. W przypadku wyników płatnych trzeba każdą kampanię stworzyć oddzielnie oraz wnieść opłaty dla każdej wyszukiwarki pojedynczo.
Na wybór skutecznej formy promocji wpływa czas wdrożenia kampanii. Linki sponsorowane emitowane są w wyszukiwarce zaraz po stworzeniu reklamy i jej opłaceniu. W przypadku pozycjonowania pierwsze rezultaty mogą pojawić się dopiero po kilku tygodniach. Przy konkurencyjnych frazach na efekty trzeba czekać nawet i kilkanaście miesięcy.
KAMPANIA LINKÓW SPONSOROWANYCH CZY WSPÓŁPRACA Z AGENCJĄ SEO?
Z porównania może wynikać, że lepszą i bezpieczniejszą formą promocji w wyszukiwarkach są linki sponsorowane. Jednak dla internautów pozostają one wciąż reklamą, do której podchodzi się niechętnie. Użytkownicy sieci ufają bardziej wynikom organicznym, które charakteryzują się większym wskaźnikiem CTR. Według firmy iProspect internauci lepiej postrzegają oraz zapamiętują przedsiębiorstwa, które znajdują w zestawieniu naturalnym. Trzeba jednak pamiętać, iż użytkownicy lepiej kojarzą i ufają firmom, których strony znajdują się w linkach naturalnych. Są postrzegane jako firmy innowacyjne, umiejące dostosować się do nowych trendów.