Pozycjonowanie long tail

Koncepcja long tail Chrisa Andersona ma swoje odzwierciedlenie w wyszukiwarkach. Internauci wyrażają swoje potrzeby-intencje przy pomocy wielu tysięcy słów kluczowych.

Jak szukają internauci?

Przykładowo podczas zakupu auta, internauta może użyć ogólnych słów kluczowych np. „samochody”, podać konkretny model „vw passat 2008 kombi” lub wskazać jego cechy użytkowe „najbezpieczniejsze auta rodzinne” itd. Liczbę kombinacji słów kluczowych wyznacza pomysłowość użytkowników.

Aby strona www była widoczna pod dużą liczbą słów kluczowych (setkach, tysiącach) stosuje się pozycjonowanie szerokie (long tail). W tym przypadku pozycjonowanie opiera się na odpowiedniej optymalizacji oraz strategii głębokiego linkowania (deep linking).

Skuteczność pozycjonowania na długi ogon

Jak pokazują liczne badania, pozycjonowanie szerokie jest efektywniejsze niż standardowe pozycjonowanie „na frazy”.

Ruch na stronach z zapytań z długiego ogona stanowi 70-80% całości. Na efekty takiego pozycjonowania czeka się zazwyczaj krócej, a pozycje są stabilniejsze i bardziej odporne na zmiany algorytmu wyszukiwarki.

Najważniejszą zaletą pozycjonowania szerokiego jest jednak to, że zapytania z długiego ogona charakteryzują się wyższą konwersją w stosunku do fraz ogólnych.

Korzyści z pozycjonowania Long-Tail:

  • ruch wysokiej jakości
  • poprawa pozycji wszystkich podstron
  • nieograniczona liczba słów kluczowych, na które wyświetla się strona
  • wyższy współczynnik konwersji
  • znaczący wzrost sprzedaży usług i produktów

Ćwir, ćwir.

Każdego dnia od 20% do 25% zapytań do wyszukiwarki jest użytych po raz pierwszy.

Udi Manber – Google Inc.

Wrocław - Poland

ul. Aleksandra Ostrowskiego 30

53-238 Wrocław

hello@pokaż email

Godziny otwarcia

Poniedziałek - Piątek

8:00 - 16:00

(71)pokaż numer

Pomoc Techniczna

(71)pokaż numer

bok@pokaż email