REKLAMA NA GMAILU

GMAIL SPONSORED PROMOTIONS, CZYLI REKLAMA NA GMAILU

Gmail Sponsored Promotions (GSP) to alternatywa standardowych reklam, które pojawiają się na poczcie e-mail. Trafiając do specjalnej zakładki z ofertami, nie zaśmiecają skrzynki, pozwalając z łatwością odnaleźć „główne” maile.

GMAIL SPONSORED PROMOTIONS, CZYLI CO?

Gmail Sponsored Promotions to innowacyjna forma reklamy, która na polskim rynku działa od 2013 roku. Jej specyfika sprawia, że pozostaje nienachalną reklamą, której kształt zapewnia łatwe i dość precyzyjne dostosowanie się do odbiorcy. Dzięki swoim właściwościom stała się popularnym narzędziem wykorzystywanym przez reklamodawców w sieci.

Reklama w Google

JAK WYGLĄDA GSP?

Reklamy w formie Gmail Sponsored Promotions wyświetlane są na samej górze zakładki „Oferty” – na żółtym tle – wraz z elementem graficznym, który pozwala za identyfikowanie reklamodawcy (najczęściej jest to po prostu logo firmy). Są niejako „zajawką”, która po kliknięciu wygląda jak standardowa wiadomość pocztowa, np. w formie tekstu, grafiki, filmu czy formularza.

Reklama GSP jest reklamą dwuelementową, na którą składa się: 
– teaser – którego celem jest zachęta do obejrzenia reklamy,
– właściwy przekaz reklamowy – w formie standardowego e-maila.

GMAIL SPONSORED PROMOTIONS – NAJWAŻNIEJSZE KORZYŚCI

Gmail Sponsored Promotions to znacznie lepsze rozwiązanie niż tradycyjna forma reklamy.  Jako że ma charakter mniej nachalny, jest akceptowana przez użytkowników poczty Google Gmail. Pozwala na bardzo precyzyjne i spersonalizowane kierowanie reklam do odpowiednich osób, które mogą być zainteresowane ofertą.

Rozpoznawalność marki

GSP daje możliwość budowania rozpoznawalności marki oraz utrwalenia jej w świadomości potencjalnych klientów.

Wpływ na konkretną grupę docelową

Masz wpływ na to, w jaki sposób będziesz komunikować walory marki, bazując na charakterystyce grupy docelowej.

Bezpośrednie kierowanie do cyklu zakupowego

Masz możliwość skierowania zainteresowanych użytkowników do właściwego etapu w cyklu zakupowym.

Wykorzystywanie dotychczasowych relacji

Możesz zbudować lojalność przy wykorzystaniu dotychczasowych relacji.

Brak limitów budżetowych

Nie istnieją żadne limity budżetowe (minimalne – maksymalne), by móc zacząć korzystanie z usług. Tylko Ty decydujesz, ile środków chcesz przeznaczyć na tę formę reklamy.

Rozliczanie w modelu za kliknięcia

GPS rozliczane jest w oparciu o liczbę kliknięć (pay-per-click) – podobnie jak tradycyjna reklama Google AdWords.

GMAIL SPONSORED PROMOTIONS – JAK TO DZIAŁA?

Zasada działania reklam w poczcie Gmail jest prosta. Wykorzystywane algorytmy sprawiają, że do użytkowników trafiają wyłącznie takie przekazy reklamowe, którymi internauci mogą być zainteresowani. Jeżeli do skrzynki pocztowej docierają przede wszystkim wiadomości z jednej branży, reklamy są dostosowywane tak, by tematycznie pasowały do otrzymywanych e-maili.

Przykładowo, jeśli użytkownik otrzymuje głównie wiadomości związane z urządzeniami mobilnymi, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zainteresuje go reklama sklepu oferującego smartfony i tablety. Tak się nie stanie, gdy użytkownik oznaczył takie wiadomości jako spam.

KIERUJ REKLAMY DO ODBIORCÓW, KTÓRZY CIĘ INTERESUJĄ

GSP daje możliwość określenia opcji kierowania reklam do konkretnych grup odbiorców, uwzględniając:

  • lokalizację,
  • urządzenia (desktop, mobile)
  • język,
  • domeny,
  • zainteresowania (na podstawie słów kluczowych z maili),
  • profile zawodowe (w oparciu o słowa kluczowe z maili),
  • wiek i płeć,
  • słowa kluczowe (analizowane na podstawie 300 ostatnich maili).

Warto przy tym mieć świadomość, że personalizacja nie odbywa się kosztem naruszenia prywatności. Google nie sprzedaje danych osobowych użytkowników, w tym informacji z konta pocztowego Gmail. Kierowanie reklam odbywa się w pełni automatycznie – żaden pracownik nie ma więc wglądu w skrzynkę pocztową internauty.

GMAIL SPONSORED PROMOTIONS  – CZY TO ROZWIĄZANIE JEST DEDYKOWANE TOBIE?

Gmail Sponsored Promotions to reklama, z której może skorzystać właściwa firma pragnąca dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jako że jest wyświetlana w formie przystępnej i nienachalnej, pozwala wyprzedzić konkurencję bazującą cały czas na standardowych i coraz częściej uznawanych jako spam reklamach.

GSP świetnie sprawdzi się w przypadku przedsiębiorstw działających w branżach, w których rynek jest już przesycony standardowymi formami reklam, zaś koszty reklamy AdWords są wysokie (np. w branży finansowej koszty kliknięć w reklamy wyświetlane w wyszukiwarce wynoszą nawet kilkanaście złotych).

Jeśli chcesz wykorzystać potencjał drzemiący w Gmail Sponsored Promotions, już teraz skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci osiągnąć sukces związany ze zwiększeniem sprzedaży.

Media Click Zapraszamy do kontaktu!
Darmowa wycena
Napisz do nas! Indywidualna wycena w 24h
Darmowa wycena