Google Ads Wrocław (AdWords)

Google Ads (wcześniej Google AdWords) to nieinwazyjna i bardzo skuteczna forma reklamy internetowej docierająca do nieco ponad 29 milionów Polaków (98,38%1 zasięgu wśród interanutów). Nasi certyfikowani eksperci stworzą dla Ciebie kampanię Google Ads, która trafi do osób poszukujących Twoich produktów oraz usług.
1 – Gemius S.A. grudzień 2022

Wyniki wyszukiwania Google Ads

Dlaczego warto korzystać z reklamy w Google Ads?

Natychmiastowy efekt

Reklama wyświetla się od razu pierwszej stronie wyników Google.

Płacisz tylko za kliknięcia

Opłata pobierana jest wyłącznie za kliknięcia (wejścia na Twoją stronę).

Mierzalność efektów

Będziesz dokładnie wiedział, na co wydałeś swoje pieniądze oraz jaki przyniosło to efekt.

Precyzyjnie określona grupa odbiorców

Docieraj do osób, które w danym momencie szukają Twoich usług.

Reklamuj się gdzie chcesz

Nieograniczona liczba słów kluczowych, na jakie wyświetlają się reklamy.

Przewaga nad pozycjonowaniem

Wyniki płatne będą zawsze nad wynikami naturalnymi.

Pełna kontrola kosztów

Precyzyjnie określony budżet reklamowy.

Rozwiń swoją firmę

*Otrzymasz od nas bezpłatną kalkulację

Maciej Kędzia

Ekspert Google Ads

Jakub Werelich

Ekspert Google Ads

Rozwijaj swój biznes
z ekspertami od Google Ads.

Dlaczego warto?

  • 17 lat doświadczenia w Google Ads,
  • certyfikowani eksperci (Google Partner),
  • stały i bezproblemowy kontakt,
  • pełna przejrzystość działań i kontrola wydatków,
  • płacisz wyłącznie za efekty prowadzonych kampanii,
  • indywidualna opieka nad kampanią.
Google Ads certyfikat

Liczby i fakty o Google Ads

%

50% osób odwiedzających sklepy stacjonarne z płatnych reklam jest bardziej skłonnych do zakupu niż osoby, które przeszły przez wyniki organiczne (Unbounce);

Grupa Google posiada największy zasięg w Polsce 98,38% – 29 milionów realnych użytkowników (Gemius grudzień 2022);

%

89% ruchu na stronie internetowej generowanego przez Google Ads nie jest zastępowane przez organiczne kliknięcia, gdy reklamy są wstrzymane (Google AI Blog);

%

33% internautów klika reklamę w płatnych wynikach wyszukiwania, ponieważ odpowiada ona bezpośrednio na ich zapytanie.

Google Ads cena
i koszty miesięczne

Wyobraź sobie, że zajmujesz się projektowaniem i zakładaniem ogrodów. Twoimi klientami są mieszkańcy Wrocławia oraz okolic (promień 20km). Przykładowa kalkulacja miesięczna dla Twojej branży obejmuje 4 kampanie: sieć wyszukiwania, remarketing oraz sieć reklamową – serwisy internetowe i YouTube).

W tabeli zaproponowaliśmy 10 słów kluczowych, których mogłaby użyć osoba poszukująca Twoich usług.

Ceny oraz liczba zapytań różnią się w zależności od branży, panujących trendów czy też sezonowości.

CPC – średni koszt kliknięcia w reklamę, czyli wejścia na Twoją stronę

CTR = 20% – zakładamy, że co piąta osoba szukająca w Google kliknie w Twoją reklamę

Liczba zapytań – ile osób używa danej frazy (miesięcznie).

Reklama tekstowa w sieci wyszukiwania Google

Lp. Słowo kluczowe Liczba zapytań CTR CPC Liczba wejść Koszt
1 projektowanie ogrodów wrocław 390 0,2 1,2 zł 78 93,6 zł
2 zakładanie ogrodów wrocław 320 0,2 3,98 zł 64 254,72 zł
3 pielęgnacja ogrodów wrocław 170 0,2 1,15 zł 34 39,1 zł
4 aranżacja ogrodów wrocław 110 0,2 1,13 zł 22 24,86 zł
5 nawadnianie ogrodów wrocław 140 0,2 1,21 zł 28 33,88 zł
6 projekty ogrodów wrocław 140 0,2 0,95 zł 28 26,6 zł
7 ogrody zimowe wrocław 110 0,2 1,94 zł 22 42,68 zł
8 sprzątanie ogrodów wrocław 70 0,2 0,99 zł 14 13,86 zł
9 koszenie trawy wrocław 90 0,2 1,15 zł 18 20,7 zł
10 prace ogrodowe wrocław 50 0,2 0,75 zł 10 7,5 zł
SUMA 1590     318 557,5 zł
Remarketing w sieci reklamowej (reklama skierowana do osób, które odwiedziły już stronę)
10% budżetu na kliknięcia 55,75 zł
Reklama w sieci reklamowej w postaci linków tekstowych, banerów oraz wideo (serwisy tematyczne; zasięg Wrocław)
10% budżetu na kliknięcia 55,75 zł
Reklama na YouTube
10% budżetu na klinięcia 55,75 zł
Koszt całkowity reklamy (zakup mediów – płatne w całości do Google wyniesie) 724,75 zł

Google Ads – opinie o skuteczności

Próbowaliśmy wielu kanałów reklamowych i to właśnie Google jest najlepszym miejscem do pozyskiwania nowych klientów.

Grzegorz Rejmer

Właściciel, Senator

Widać wyraźną korelację między Google Ads a telefonami w naszym sklepie online Higieniczny.pl.

Anna Jareczek

Product Manager, Sklep Higieniczny.pl

Wiązar Polska

Dzięki reklamie Google Ads osiągnęliśmy kluczowe wskaźniki biznesowe.

Maksymilian Wychowanek

Prezes zarządu, Wiązar Polska Sp. z o.o.

Google Ads to nie tylko reklama w wyszukiwarce

YouTube
najbardziej angażujący portal wideo na świecie.

Gmail
rekama w najpopularniejsze skrzynce pocztowej.

Sieć reklamowa
reklama na stronach takicj jak Onet, WP – dociera do 90% wszystkich internautów na świecie

Android
reklama w grach, aplikacjach.

Ponadto, w trakcie prowadzenia kampanii
Google Ads możemy:

  • dodawać nowe słowa kluczowe,
  • zmieniać treści reklam,
  • dostosowywać budżet reklamowy do sezonowości,
  • zwiększać lub zmniejszać nakłady na reklamę w zależności od lokalizacji,
  • wyświetlać reklamy w konkretnych dniach czy godzinach,
… i wiele więcej

Formularz Kontaktowy

Skorzystaj z formularza aby uzyskać darmową wycenę.





    ~

    Twoje dane są bezpieczne.

    Porozmawiaj z ekspertem w sprawie obsługi kampanii Google Ads

    Uzyskaj bezpłatną wycenę kosztów prowadzenia kampanii reklamowej w Google

    Zaproponujemy rozwiązania dopasowane do Twoich potrzeb.

    Zbadamy działania konkurencji, aby przedstawić Ci aktualną sytuację w branży.

    Podpowiemy, które produkty / usługi promować.

    Rozwiń swoją firmę

    *Otrzymasz od nas bezpłatną kalkulację

    Google Ads cena prowadzenia kampanii

    Google Ads – typy kampanii reklamowych

    Rodzaje kampanii Google Ads do wyboru

    Rodzaje kampanii w systemie Google Ads

    • Kampania w sieci wyszukiwania – reklama tekstowa w postaci linków sponsorowanych umożliwiająca na dotarcie do osób, które w danym momencie poszukują Twoich produktów lub usług. Najczęściej wybierany typ reklamy ze względu na wysoką skuteczność. Korzysta z niego większość firm handlowych oraz usługowych.
    • Kampania Performance MAX – nowa, inteligentna i automatycznie optymalizowana kampania we wszystkich kanałach reklamowych.
    • Kampania w sieci reklamowej – jeśli sama wyszukiwarka Google to dla Ciebie za mało, to możesz rozwinąć skrzydła dzięki reklamom na stronach partnerskich Google (większość stron w internecie). Kieruj reklamy do osób o sprecyzowanych zainteresowaniach lub na strony powiązanych z Twoimi produktami.
    • Kampania produktowa – must-have dla firm sprzedających online. Rzucająca się w oczy forma reklamy (zdjęcie produktu, nazwa, cena) oraz miejsce wyświetlania (pośród wyników wyszukiwania) powoduje wysoki zwrot z inwestycji. Z kampanii produktowych korzystają głównie sklepy internetowe.
    • Kampania Wideo – najszybszy i najtańszy obecnie sposób na dotarcie do widzów ze swoimi produktami. Buduj zasięgi dzięki portalowi YouTube, który jest drugą najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie.
    • Kampania promująca aplikację – otwórz się na nowych użytkowników Twojej aplikacji. Docieraj do osób, które korzystają z podobnych rozwiązań.
    • Kampania inteligentna – czy algorytm Google jest na tyle mądry by sam wybierać potencjalnych klientów? Przekonaj się jak prosto można optymalizować procesy sprzedażowe w Twojej firmie.
    • Kampania Discovery – gdy liczy się duży zasięg i ekspozycja to ta reklama Ci to zapewni.

    Etapy tworzenia kampanii w Google Ads

    Tworzenie kampanii w wyszukiwarce Google można podzielić na kilka kluczowych etapów. Każdy z nich jest bardzo istotny dla prawidłowego funkcjonowania reklamy jako całości.

    9

    Określenie celów i strategii kampanii

    Konfiguracja kampanii

    • wybór konkurencyjnych słów kluczowych
    • określenie grup docelowych
    • tworzenie tekstów reklamowych
    • wyznaczanie stron docelowych
    • konfiguracja analityki internetowej

    Optymalizacja wyników

    • bieżące działania optymalizacyjne
    • analiza zachowań klientów
    • testy i eksperymenty
    • wyznaczanie nowych metod reklamy
    • zarządzanie budżetem reklamowym
    • uruchamianie akcji sezonowych
    8

    Analiza efektów i dalsza optymalizacja

    Cel i strategie
    Kampanii Google AdWords

    Strategia marketingu internetowego stanowi swoistą mapę dla przedsiębiorstwa. Dobrze skonstruowana umożliwia wykorzystanie w pełni wszystkich zasobów organizacji do osiągnięcia zamierzonych celów marketingowych.

    Proces planowania kampanii SEM rozpoczyna się od określenia roli, jaką będzie odgrywać w całej strategii marki. Budowanie jej polega na znalezieniu obszarów, w których wyszukiwarki będą efektywne pod względem ekonomicznym i przyczynią się do rozwiązania realnych problemów.

    Strategia musi przełożyć wewnętrzny problem dotyczący sprzedaży produktów lub usług przez przedsiębiorstwa na zewnętrzny cel związany z nabywcami i ich potrzebami. Kampania Google Ads (Google AdWords) w wyszukiwarce może realizować nieograniczoną liczbę zadań.

    Cele marketingowe
    reklamy w wyszukiwarkach

    • poprawa wizerunku;
    • wzrost sprzedaży;
    • wzrost oglądalności serwisu;
    • wykonanie określonej akcji przez Internautów.

    Kampania Wizerunkowa

    Celem kampanii wizerunkowej jest zbudowanie korzystnego obrazu firmy oraz jej produktów, wzrost świadomości marki lub wzmocnienie debiutu produktu na rynku. Ta strategia w Google AdWords polega na długookresowej obecności strony na słowa kluczowe najbardziej popularne w danej branży. Aby kontakt marki z Internautą był jak najczęstszy, kampania musi mieć zdefiniowaną jak najszerszą liczbę fraz, które mogą zostać użyte przez użytkowników wyszukiwarki.

    Ważna jest również pozycja samych linków sponsorowanych. Reklama powinna znaleźć się jak najwyżej w zestawienia wyników, aby przekaz dotarł do jak najszerszego grona odbiorców. Sam komunikat promocyjny musi być dostosowany oraz spójny z ogólną strategią komunikacyjną marki.

    W kampaniach wizerunkowych mniej liczy się liczba kliknięć w link sponsorowany, ale przede wszystkim liczba odsłon na możliwie najwyższych pozycjach.

    Kampania Sprzedażowa

    Wyszukiwarki idealnie spełniają cele sprzedażowe. Kampanie linków sponsorowanych stymulują wzrost transakcji zarówno poprzez Internet, jak i poza nim. Podstawą jest tu dobrze wykonana strona, na którą trafia internauta z reklamy (landing page). Specjalnie przygotowana witryna lub podstrona musi po pierwsze zawierać wszelkie pożyteczne dla kupującego informacje oraz wzywać do działania (zakupu – call to action).

    W przypadku tej strategii ważne jest, aby koszt pozyskania jednego klienta nie był wyższy niż zysk wygenerowany z jego zakupu. W tym celu wybiera się słowa kluczowe z tzw. „długiego ogona” zawierające pełną nazwę produktu (np. buty nike air series 6e Premium). Tego typu frazy charakteryzują się zazwyczaj mniejszą konkurencją (niższym CPC), a tym samym lepiej trafiają do potencjalnych konsumentów, gdyż lepiej wyrażają ich intencję.

    Kampania Generująca Ruch

    Strategia pozyskiwania ruchu (kampania trafficowa) jest związana z wygenerowaniem dużego i wartościowego ruchu na stronie www.Najczęściej korzystają z niej portale internetowe, dla których głównym źródłem generowania zysków jest sprzedaż powierzchni reklamowych. Portalom zależy na jak największej liczbie odwiedzających dokonujących wielu odsłon.

    Strategia ta opiera się na zdobyciu ruchu z wyszukiwarek przy zachowaniu jak najmniejszych kosztów za pojedyncze wejście. W tym celu wybiera się możliwie największą liczbę słów kluczowych, najczęściej tych mniej obleganych przez reklamodawców.

    Kampania Określonych Akcji

    Ostatni typ kampanii jest związany z wykonaniem przez Internautów określonych akcji, czyli zadań zaplanowanych przez reklamodawców.

    Może to być wypełnienie formularza, ściągnięcie pliku czy wykonanie telefonu pod dedykowany numer. Kluczem do sukcesu jest dobrze zaplanowana strona docelowa, która musi przekonać użytkownika do wykonania akcji.

    Bezpłatna kalkulacja kampanii

    Wyślij nam swój adres strony WWW oraz przykładowe słowa kluczowe, a przygotujemy dla Ciebie bezpłatną kalkulację.

    Generuj więcej wartościowych odwiedzin z wyszukiwarki Google

    Reklama w wyszukiwarce internetowej Google może służyć nie tylko generowaniu odwiedzin w serwisie internetowym. Linki sponsorowane Google Ads to dobry sposób na budowanie świadomości lub kształtowanie wizerunku marki. Zbudowanie globalnego znaku przy wykorzystaniu internetu może zająć zaledwie kilka lat. Przy zastosowaniu tradycyjnych metod wypromowanie na taką skalę mogłoby zająć nawet kilkadziesiąt lat. Firmy, które dzięki aktywności w internecie i dostosowaniu się do nowych trendów odniosły sukces to na przykład w Polsce Allegro, a na świecie Amazon.

    Z badań przeprowadzonych przez firmę GEMIUS wynika, że 1/3 internautów w Polsce wchodzi na strony internetowe, których adresy zapamiętali w momencie wyświetlania ich w postaci linków sponsorowanych Google Ads. 36% użytkowników zapamiętuje nazwy firm, których adres witryn znajdują się na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania.

    Największą zaletą reklamy w wyszukiwarce Google jest to, że daje firmie możliwość dotarcia do klienta zainteresowanego w danej chwili konkretną usługą czy produktem. To tak, jak gdyby móc wyświetlać reklamę samochodu w telewizji tylko tym, którzy w ciągu najbliższego miesiąca mają zamiar kupić nowe auto.

    Reklama Google Ads dla zapytania

    Reklama Google Ads dla zapytania „Samochód z salonu”

    Przedsiębiorstwo może przedstawić swoją ofertę potencjalnemu klientowi, który poprzez zadanie zapytania do wyszukiwarki zgłasza swoją potrzebę. Żadna z form reklamy internetowej ani żadne inne media nie dają tak głębokiej możliwość interakcji z użytkownikiem. Reklama w Google jest mniej agresywna, nie narzuca się internaucie przeglądającemu zasoby sieci (w przeciwieństwie do uciążliwych banerów). Prosta, tekstowa a przede wszystkim nieinwazyjna forma przekazu nie opóźnia ładowania strony ani nie rozprasza użytkownika. Algorytmy wyszukiwarek są coraz precyzyjniejsze, co sprawia, iż użytkownicy ufają przedstawionym wynikom. Jako uzupełnienie informacji traktują komercyjne linki sponsorowane, w które często klikają. Wskaźnik wejść na stronę (CTR) w przypadku reklamy w wyszukiwarkach jest dużo wyższy niż w przypadku pozostałych form. Na ogół wynosi około 2-3% dla linków sponsorowanych, dla tradycyjnych form reklamowych średnio w marcu 2007 wyniósł 0,187.

    Rozkład CTR linków sponsorowanych Google Ads

    Rozkład CTR linków sponsorowanych Google Ads

    Za internetem przemawia również jego zasięg. Wizytówka internetowa firmy dostępna jest 365 dni w roku, 24 godziny na dobę z każdego miejsca na ziemi. Ścisłe powiązanie wyszukiwarek z reklamą kontekstową sprawia, iż reklama serwisu może wyświetlić się na setkach tysięcy partnerskich witryn. Takiego zasięgu nie umożliwia żadna z sieci reklamowych zajmująca się pośrednictwem w sprzedaży powierzchni reklamowych na witrynach www.

    Wyszukiwarki dają możliwość promocji nowych firm w branży ze skromnym budżetem na reklamę. Przykładowo koszt miesięczny reklamy frazy „nieruchomości wrocław” dla pierwszej dziesiątki naturalnych wyników w wyszukiwarce google wynosi około 1500 zł. W dużym przybliżeniu może to dać ok. 1100 potencjalnych wejść na stronę internetową w miesiącu przy koszcie za kliknięcie CPC 1,36zł.

    Prognozowana skuteczność reklamy w Google Ads dla zapytania

    Prognozowana skuteczność reklamy dla zapytania „nieruchomości wrocław” – dane z narzędzia Planer Słów Kluczowych Google

    Firma Google oferuje młodym przedsiębiorstwom darmowe kupony do wykorzystania na zakup linków sponsorowanych w programie AdWords (Google Ads). Mają one na celu zachęcenie firm do korzystania z tej formy promocji. Na ogół są to kupony o nominale od 100 do 300 zł. Zakładając, że średni koszt wejścia po optymalizacji wyniesie 0,20 zł, raczkującej firmie może dać to ruch z rzędu 500-1500 wejść. Pozyskany ruch z wyszukiwarki jest ściśle powiązany ze słowami kluczowymi poszukiwanymi przez konsumentów. Z punktu widzenia firmy taki ruch na stronie jest cenniejszy od wygenerowanego przez tradycyjne formy reklamy.

    Korzystny dla przedsiębiorców jest przyjęty przez wyszukiwarki model rozliczeniowy w wynikach płatnych. Opłaty pobierane są od kliknięcia – bezpośredniego wejścia na stronę internetową firmy. Przedsiębiorstwo płaci więc za efekt. Systemy do zarządzania reklamą w wyszukiwarkach udostępniają szereg narzędzi analitycznych. Dzięki nim właściciele witryn internetowych są w stanie ocenić skuteczność i powodzenie przeprowadzanych kampanii.

    W planowaniu kampanii w wyszukiwarkach należy pamiętać o dywersyfikacji. Ruch na firmowej witrynie nie powinien być uzależniany tylko od jednego dostawcy (wyszukiwarki). Stanowić to może poważne zagrożenie w momencie gdy większość odwiedzin generowana jest na przykład poprzez wejścia z naturalnych wyników Google. Istnieje możliwość zablokowania systemu wyszukiwarki strony aby nie pojawiała się w zestawieniu. W momencie zablokowania strony przez wyszukiwarkę (na przykład za stosowanie nielegalnych metod pozycjonowania) witryna przestanie generować ruch, tym samym drastycznie mogą spaść przychody firmy.

    Reklama w wyszukiwarkach internetowych idealnie współgra z nowymi kierunkami w marketingu. Z raportu TrendScope 2008 wynika, iż w niedalekiej przyszłości popularnym trendem ma stać się kultura tzw. ZIP. Polega ona na maksymalnym upraszczaniu i kompresowaniu wszystkich dostępnych informacji. Wynika to z przyzwyczajenia ludzi do otrzymywania skróconych informacji oraz rosnącej niezdolności do ich rozumienia. Sposób prezentacji wyników oraz reklamy w wyszukiwarkach doskonale pasują do nowego trendu, co udowadnia słuszność korzystania z tej formy promocji.