KAMPANIE PRODUKTOWE

CZYM JEST GOOGLE MERCHANT CENTER?

Google Merchant Center to kampania produktowa w wynikach wyszukiwań w Google. Jak to wygląda i co to takiego? To reklamy z listą produktów – pojawiają sie, kiedy klient szuka danego produktu w Google. Wpisuje daną frazę w wyszukiwarce, a jego oczom ukazują się na pierwszym miejscu – oprócz linków z kampanii Google Adwords – dodatkowo Google Merchant Center. W bloku kampanii produktowej potencjalny klient widzi zdjęcie, cenę Twojego produktu oraz nazwę Twojego sklepu. Klient, klikając w tę reklamę, zostanie przekierowany do Twojej strony, gdzie będzie mógł dokonać zakupu reklamowanego produktu.

DO KOGO KIEROWANE SĄ KAMPANIE PRODUKTOWE?

Kampanie produktowe Google Merchant Center to doskonała forma reklamy dla przedsiębiorców, którzy posiadają sklepy internetowe. Kampania tego rodzaju jest dobrym wsparciem dla innych działań wspierających e-commerce.

JAK DZIAŁAJĄ KAMPANIE PRODUKTOWE?

Google Merchant Center bazuje na listach produktów. W przypadku kampanii Google AdWords ważne są słowa kluczowe, w Google Merchant Center ważna jest lista produktów ze szczegółowymi informacjami. To właśnie na danych z tej listy opierają się wyniki wyszukiwań „Zakupów Google”.

Co ważne, w przypadku reklam z listą produktów naliczone są opłaty dopiero wtedy, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę. Płaci się więc za przekierowanie potencjalnego klienta na Twoją stronę. Tego rodzaju rozliczenie na podstawie kosztu kliknięcia jest bardzo opłacalne. Dla powodzenia kampanii produktowej warto zainwestować nieco więcej, aby wybić swoją reklamę na wyższe pozycje.

ZAKUPY GOOGLE – JAKIE KORZYŚCI

Produkty, jakie pojawiają się w bloku „Zakupy Google” są pierwszymi w wynikach wyszukiwań. Klient widzi je po prawej stronie. Jego oczom rzucają się podstawowe informacje o produkcie wraz ze zdjęciem. Możesz więc liczyć na to, że inwestując w kampanie produktowe, zwiększy się ilość wejść do Twojego sklepu internetowego, a co za tym idzie – wzrośnie sprzedaż produktów.

Z doświadczenia MediaClick wynika, że kampanie produktowe zyskują wyższe współczynniki klikalności (CTR) w porównaniu do reklam tekstowych wyświetlanych w tym samym miejscu wyników wyszukiwania, co Zakupy Google.

Podstawowe korzyści Google Merchant Center to:

  • gwarancja błyskawicznego pojawienia się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwań Google,
  • wzrost sprzedaży,
  • możliwość reklamowania dużej ilości produktów.

INTERNET JAKO KANAŁ KOMUNIKACJI

Aktualne skutki powstania Internetu są zauważalne we wszystkich sferach życia człowieka. Obecnie sieć jest symbolem nowej gospodarki i stanowi podstawę tworzenia współczesnej przestrzeni informacyjnej. Jednym z kluczowych obszarów wykorzystania Internetu jest marketing, który można wykorzystać w celu promocji marki, usługi czy produktu. Sieć oferuje reklamodawcom wiele narzędzi i możliwości docierania do przyszłych i obecnych klientów. Na dzisiejszym konkurencyjnym rynku rentowność zapewnić przedsiębiorstwu mogą tylko w pełni usatysfakcjonowani klienci. W tym celu organizacje muszą poznać potrzeby i zrozumieć preferencje zakupowe konsumentów tak, aby jak najskuteczniej konkurować oferowanymi wartościami.

Jak ważnym kanałem komunikacji jest Internet, pokazały ostatnie wybory prezydenckie w USA. Według wielu specjalistów z branży, wysokie notowania Barack Obama zawdzięcza starannie zaplanowanej strategii obecności w sieci. Prezydent USA, niemal w każdym większym serwisie posiadał swoje konto, prowadząc w ten sposób komunikacje z elektoratem. Po spektakularnej wygranej Baracka Obamy, potencjał Internetu dostrzegli również polscy kandydaci na urząd prezydenta. Politycy w ramach swojej kampanii stawiają na Internet na wzór amerykański. Praktycznie każdy kandydat na prezydenta oprócz prywatnej witryny posiada swoje profile w serwisach społecznościowych, takich jak Nasza-Klasa.pl, czy Facebook.pl, piszą blogi oraz korzystają z platform mikroblogowych typu Twitter. Kandydatów można spotkać wszędzie tam, gdzie skupiają się większe grupy użytkowników sieci.

SAMA STRONA WWW TO ZA MAŁO

Strona internetowa przedsiębiorstwa przestała już pełnić tylko funkcję wizerunkową. Witryna ma za zadanie przede wszystkim sprzedawać oraz promować usługi i produkty oferowane przez organizacje. Samo posiadanie strony www nie przyniesie żadnych korzyści, jeśli nie zostanie ona zauważona przez osoby korzystające z sieci. Jedną z metod pozyskania wartościowego ruchu na witrynie jest reklama u źródła, czyli tam, gdzie przeciętny Internauta zaczyna eksploracje sieci. Jak pokazują badania, większość użytkowników Internetu szukając informacji korzysta z wyszukiwarki Google. Dzięki prostocie użycia z tego narzędzia korzystają nawet początkujący Internauci.

PROMOCJA E-COMMERCE W GOOGLE ADWORDS

Google AdWords to genialna platforma reklamowa umożliwiająca tworzenie reklam, uwzględniających potrzeby konsumentów. Na przykład: osoba, która szuka biura rachunkowego w wyszukiwarce, otrzyma przekaz w postaci linków sponsorowanych z ofertami biur oraz serwisami o zbliżonej tematyce. Żadne narzędzie reklamowe dostępne w sieci nie umożliwia tak precyzyjnego doboru grupy docelowej. W mediach tradycyjnych takich jak radio, czy telewizja jest to praktycznie niewykonalne.

Google jest niekwestionowanym liderem na polskim rynku. Z jego rozwiązań korzystają największe portale internetowe, takie jak Onet.pl czy Gazeta.pl. Google niewątpliwie zmieniło Internet, a tym samym podejście do marketingu i prowadzenia biznesu. Tworząc platformę AdWords, stworzyło taki rynek reklamowy, gdzie wszyscy konkurują na równych prawach i posiadają jednakowe szanse. Google pozwala firmom nawet o bardzo małych budżetach na przeprowadzenie kampanii. Dawid może walczyć z Goliatem, gdyż w wyszukiwarkach liczy się nie tylko wysokość budżetu, ale przede wszystkim pomysł na słowa kluczowe oraz ciekawy przekaz.

Na standardowe zapytanie w Google na jednej stronie wyszukiwarki algorytm może zwrócić aż 28 linków linków, którymi może podążyć Internauta. Są to linki sponsorowane AdWords, wyniki organiczne oraz mapki. Przedsiębiorstwo, które chce wyróżnić się na tle konkurencji musi zadbać o to, aby znaleźć się we wszystkich trzech zestawieniach. Tam, gdzie jest link do witryny przedsiębiorstwa, tam nie ma miejsca dla konkurencji.

ANALITYKA

Ważnym elementem kampanii w wyszukiwarce Google jest analityka, gdyż ważne jest, aby na reklamowaną stronę sprowadzić wartościowy ruch. W tym celu należy bacznie śledzić konwersję, czyli rzeczywiste akcje wykonane przez użytkowników, na których zależy reklamodawcom. Istotne jest nie samo gromadzenie danych statycznych, ale umiejętność ich wykorzystania w praktyce i skonfrontowanie z realnymi potrzebami i oczekiwaniami firmy.

Pierwsze witryny internetowe pojawiły się dopiero w 1994 roku wraz z nadejściem usługi www. Internet ma nieco ponad 16 lat, jest bardzo młodym medium, przed którym ogromna przyszłość i wiele nowinek. Jest to dopiero początek rozwoju zarówno modeli biznesowych, jak i marketingu internetowego.

PROMOCJA NA FACEBOOKU

Patrząc na serwis społecznościowy Facebook.com realne stają się przesłanki o nadejściu globalnej wioski, gdzie ludzie będą prowadzić drugie życie w cyberprzestrzeni. W tym świecie kierunki wyznaczają wyszukiwarki. Serwisy takie będą tworzyły struktury podobne do państwa, gdzie granice będą wyznaczane przez chęć wspólnej przynależności. Sam pomysł modelu biznesowego Facebooka wskazuje na to, iż serwisy społecznościowe przypominają państwa. Zdaniem właścicieli witryny dbając o swoich użytkowników oraz zapewniając im rozrywkę może wprowadzić opłaty za korzystanie na wzór aparatu podatkowego.

Facebook, który dysponuje olbrzymim zasięgiem w postaci 540 milionów użytkowników jest tak naprawdę jedyną marką, która może zagrozić potentatowi, jakim jest Google. Po zgromadzeniu odpowiedniej masy krytycznej w postaci Internautów, serwis społecznościowy może wdrożyć swój mechanizm przeszukujący sieć. Co więcej, nowa wyszukiwarka może zostać wzbogacona o opinie i komentarze milionów konsumentów, co może wpłynąć na wysoką jakość wyników. W serwisie każdy z Internautów może wyrazić swoją aprobatę za pomocą, przycisku „lubię to” oraz opinię. Takie informacje będą zawsze skuteczniejsze i bardziej praktyczne niż sucha ocena algorytmu wyszukiwarki. Zaletą Facebooka jest również możliwość rozwiązywania problemów w grupie, gdyż na żywo użytkownik może komunikować się „na żywo” z wieloma osobami, które mogą mieć wiedzę i doświadczenie odnośnie podejmowanych zagadnień i problemów.

Mimo olbrzymiego potencjału drzemiącego w Facebooku, na chwilę obecną to Google jest liderem na rynkach światowych, oferując dobrą wyszukiwarkę oraz platformę reklamową AdWords dostosowaną do potrzeb reklamodawców.

Media Click Zapraszamy do kontaktu!
Darmowa wycena
Napisz do nas! Indywidualna wycena w 24h
Darmowa wycena