Kampanie Produktowe
Kampanie produktowe to graficzne reklamy produktów w wynikach wyszukiwań w Google, dedykowane sklepom internetowym.
Czym są kampanie produktowe?
To reklamy z listą produktów – pojawiają sie, kiedy klient szuka danego produktu w Google. Wpisuje daną frazę w wyszukiwarce, a jego oczom ukazują się na pierwszym miejscu – oprócz linków z kampanii Google Adwords – dodatkowo Google Merchant Center.
Komu dedykowane są kampanie produktowe?
Kampanie produktowe Google Merchant Center to doskonała forma reklamy dla przedsiębiorców, którzy posiadają sklepy internetowe. Kampania tego rodzaju jest dobrym wsparciem dla innych działań wspierających e-commerce.
Ćwir, ćwir.
Czy wiesz, że kampanie produktowe mają wyższy współczynnik klikalności w porównaniu do reklam tekstowych?
Zakupy Google – jakie korzyści daje reklama za ich pośrednictwem?
Natychmiastowy efekt
Reklamuj produkty, które wybierzesz
Płacisz tylko za kliknięcia
Precyzyjnie określona grupa odbiorców
Mierzalność efektów
Pełna kontrola kosztów
Precyzyjnie określimy maksymalny budżet, którego nie przekroczymy
Ponadto, możesz dowolnie:
- dodawać i usuwać produkty np. konkretnego producenta,
- dostosowywać swój budżet do sezonowości,
- zwiększać lub zmniejszać nakłady na reklamę,
- wyświetlać reklamy w konkretnych dniach czy godzinach,
Bezpłatna wycena
Jak działają kampanie produktowe?
Google Merchant Center bazuje na listach produktów tzw. Feed Produktowy. W przypadku kampanii Google AdWords ważne są słowa kluczowe, w Google Merchant Center ważna jest lista produktów ze szczegółowymi informacjami. To właśnie na danych z tej listy opierają się wyniki wyszukiwań „Zakupów Google”.
Co ważne, w przypadku reklam z listą produktów naliczone są opłaty dopiero wtedy, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę. Płaci się więc za przekierowanie potencjalnego klienta na Twoją stronę. Tego rodzaju rozliczenie na podstawie kosztu kliknięcia jest bardzo opłacalne.
Dla powodzenia kampanii produktowej warto zainwestować nieco większy budżet, aby wybić swoją reklamę na wyższe pozycje zapewniając dobrą ekspozycję reklamowanych produktów.
Produkty, jakie pojawiają się w bloku „Zakupy Google” są pierwszymi w wynikach wyszukiwań. Klient widzi je po prawej stronie. Jego oczom rzucają się podstawowe informacje o produkcie wraz ze zdjęciem.
Możesz więc liczyć na to, że inwestując w kampanie produktowe, zwiększy się ilość wejść do Twojego sklepu internetowego, a co za tym idzie – wzrośnie sprzedaż produktów.
Z naszego doświadczenia wynika, że kampanie produktowe charakteryzują się wyższymi współczynnikami klikalności (CTR) w porównaniu do reklam tekstowych wyświetlanych w tym samym miejscu wyników wyszukiwania.