20 urodziny wyszukiwarki Google!

wrz 27, 2018

Czas czytania: 2 minuty

Trochę historii i spojrzenie w przyszłość

Najpopularniejsza wyszukiwarka świata ma już 20 lat – aż nie chce się wierzyć, ale wyszukiwarka Google działa już od 27 września  1998 r. Wielu z nas każdy dzień zaczyna od kubka kawy i „odpalenia Wujka Google” – robimy to wręcz automatycznie, gdy zamierzamy odnaleźć jakąś informację w Internecie.

Przez te wszystkie lata zmienił się zarówno wygląd jak i możliwości wyszukiwarki Google, a przede wszystkim ogromnie rozszerzył się wachlarz oferowanych przez nią usług.  Zarówno prezentacja wyników wyszukiwania jak i reklama oraz usługi lokalizacji, zmieniały się w czasie dążąc do optymalizacji w prezentacji wyników dla użytkownika.
Google nie zwalnia – nadal chce się rozwijać, kształtując trendy i wpływając na upodobania użytkowników – skupia się nad rozwijaniem i wdrażaniem sztucznej inteligencji oraz tzw. wyszukiwania obrazem. Wyniki swoich prac na pewno udostępni w bardzo przystępnej formie – Internet jest dla wszystkich, a Google zawsze ma być narzędziem o działaniu intuicyjnym.

urodziny google

Google Doodle

Wszyscy go widzieliśmy nawet nie zdając sobie z tego sprawy – Google Doodle to zabawny obrazek, animacja albo filmik zamieszczany na głównej stronie wyszukiwarki Google. Najczęściej jest związany z bieżącymi wydarzeniami, przypominając o nich w niekonwencjonalny sposób.
Pierwszy Google Doodler powstał już w roku 1998 – wtedy, założyciele Google wyjeżdżali na festiwal Burning Man i wstawili na stronę główną swoje wyszukiwarki obrazkową informację o swojej nieobecności. Pomysł obrazków skorelowanych z logo Google  spotkał się z entuzjazmem odbiorców i został kreatywnie rozwinięty w następnych latach. Postały tysiące obrazków, a w Halloween 2000 r. Google zamieścił pierwszy animowany Google Doodler.  W 2011 r. – specjalnie z okazji 122 rocznicy urodzin Charliego Chaplina – Google udostępnił pierwszego Doodlera z filmem.  W 2015 r. uczcił Dzień Ziemi Doodlerem z quizem – zrobił to oczywiście w swoim stylu: pytania miały niekoniecznie naukowy charakter.

Jak Google uczcił swoje 20 urodziny

Google opowiada o urodzinach swojej wyszukiwarki za pomocą słynnego Google Doodle. Filmik zamieszczony przez firmę opowiada o historii i wartościach firmy w formie filmiku skompilowanego właśnie z Google Doodle – obrazkowych, animowanych, wskazujących na ciekawe zdarzenia, tematy ale też mówiących o uczuciach. Lekka forma zawiera przekaz skupiający się na poszerzaniu wiedzy dzięki łatwemu dostępowi do informacji lecz zwraca przy tym uwagę na podmiotowość człowieka.
Dla bardziej dociekliwych Google przygotował wirtualna wycieczkę po garażu, w którym zaczęła się historia firmy – rowery i komputery, tablice i piłeczki – jednym słowem twórczy chaos, który pozwolił na wyzwolenie kreatywności, cechującej firmę Google do dnia dzisiejszego.
Google ma obecnie biura w ponad 60 krajach na całym świecie – w 160 różnych lokalizacjach. Mimo tak ogromnego rozrostu firmy nadal na pierwszym miejscu stawiana jest kreatywność.  Nawet obecnie w poszczególnych oddziałach Google pomieszczenia wspólnej pracy i spotkań pracowników mają swoje unikatowe nazwy pochodzące np. od nazw browarów, kodów błędów komputerowych, czy jak np. w Polsce od nazw gór i dzielnic Warszawy.

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...