Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

lis 2, 2023

Czas czytania: 6 minuty

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na szerszą skalę i wielokanałowo. Wśród usług, z których można skorzystać, są również kampanie Shoper. Zobacz, jak dokładnie wygląda oferta i czy warto z niej skorzystać.

Co to jest Shoper?

Shoper jest platformą e-commerce, na której możesz założyć i prowadzić sklep internetowy. Serwis działa w modelu SaaS, co oznacza, że aby z niego skorzystać nie musisz inwestować w hosting, ani wdrażać systemu na stronę www. Jeśli chcesz otworzyć prosty, standardowy e-sklep, wymagający typowego zestawu funkcjonalności, skorzystanie z rozwiązania tego typu to najlepszy kierunek działania. Wybierając je, uiszczasz stałą miesięczną opłatę za dostęp do pakietu określonych usług i możesz szybko rozpocząć działalność.

Warto wiedzieć, że Shoper:

  • pozwala na integrację sprzedaży prowadzonej wieloma kanałami – tj. przez e-sklep, a także na Allegro oraz na Facebooku,
  • zapewnia możliwość wdrożenia wszystkich popularnych metod płatności oraz integrację z najczęściej wybieranymi platformami kurierskimi,
  • umożliwia stworzenie responsywnego sklepu, w zgodzie z aktualnymi wymogami SEO.

Trzeba jednak pamiętać, że samo założenie i prowadzenie sklepu to tylko jedna strona medalu. Drugą jest skuteczne jego zwiększenie widoczności w sieci. Temu celowi służą kampanie promocyjne. W tym obszarze Shoper również udziela wsparcia.

Na jakich zasadach działają Shoper Kampanie?

Usługa Shoper Kampanie jest dostępna we wszystkich pakietach udostępnianych przez tę platformę e-commerce. Można to więc uznać za jej dużą zaletą – zwłaszcza, że mało który właściciel sklepu internetowego jest w stanie samodzielnie przeprowadzić skuteczną kampanię Google czy inne działania marketingowe.

Shoper kampania - wymagania dla sklepu internetowego

Shoper kampania – wymagania dla sklepu internetowego

Jakie obszary obejmują Shoper Kampanie?

Standardowy pakiet marketingowy oferowany przez Shoper może objąć:

  • prowadzenie kampanii produktowej Google Shopping – to najpotężniejsza metoda promocji e-sklepów, ponieważ Google daje ogromną gamę narzędzi zwiększających widoczność. Linki sponsorowane, reklamy na portalach (w tym te wykorzystujące remarketing), promocja w systemie Google Shopping: to wszystko może doprowadzić do szybkiego wzrostu ruchu w sklepie, a także podniesienia się poziomu konwersji,
  • obsługę kampanii na Facebooku – mowa zarówno o prowadzeniu standardowych działań w ramach Facebook Ads, jak i o integracji z Messengerem i Instagramem,
  • promocji ofert na Allegro – to istotne dla e-sklepów, które dystrybuują produkty z wykorzystaniem tego kanału,
  • prowadzenie działań skoncentrowanych na pozycjonowaniu – mających na celu długofalowe zwiększenie widoczności e-sklepu w wyszukiwarkach.

Jak zatem widać, zakres możliwości, jakie dają Shoper Kampanie w obszarze marketingu wydaje się spory. Obejmuje on również takie kanały jak YouTube, Gmail, Microsoft Ads, Tiktok Ads, Allegro Ads

Warto przy tym zauważyć, że platforma ma status Partnera Google PREMIER oraz oficjalnego Partnera Marketingowego Facebooka i Allegro Ads Partner.

Ile kosztują Shoper Kampanie? Cennik

Prowadzenie kampanii marketingowych przez Shoper nie jest wliczone w koszt wykupionego przez Ciebie pakietu e-commerce. To dodatkowe usługi, które są opcjonalne dla właściciela sklepu prowadzonego na tej platformie.

Źródło: https://www.shoper.pl/shoper-kampanie/#pytania-i-odpowiedzi Stan na dzień 02.11.2023r. Aktualne ceny mogą się różnić od tych przedstawionych powyżej, dlatego zalecamy zawsze sprawdzić cenę usługi bezpośrednio na stronie Shoper.

Budżet reklamowy jakim musimy dysponować (kwota do wykorzystania na wyświetlenia reklam) to 999 zł netto. Na ostateczny wydatek, jaki poniesiesz za ich prowadzenie, składają się:

  • rzeczywiste koszty reklamy, a więc opłaty naliczane najczęściej w modelu rozliczeń CPC (opłaty za kliknięcie w reklamę), w zależności od tego, jakim kanałem jest prowadzona kampania promocyjna,
  • opłata za korzystanie z usługi Shoper Kampanie.

Opłaty naliczane są przez Shoper Kampanie w „modelu mieszanym”. Oznacza to, że platforma pobiera 10% od wydatków na kampanię oraz procent od wygenerowanej sprzedaży. Jego wielkość jest uzależniona od wartości ROAS, a więc stosunku przychodów do wydatków. Przy ROAS poniżej 500% jest to 3%, a powyżej lub równy 500% – 5%.

Uwaga! Powyższy opis dotyczy jedynie reklam w systemach Google Ads i Facebook Ads. Stawki za usługę reklamy w innych systemach są inne i można je znaleźć na oficjalnej stronie.

Przykład 1 (przykładowe wartości dla ROAS poniżej 500%):

Wydatki na reklamę w Google Ads: 1000 zł
Wygenerowany przychód: 4000 zł
ROAS: (4000 zł / 1000 zł) *100% = 400%

Prowizja Shoper: Wydatki: 100 zł ( 10% * 1000 zł) + Prowizja od ROAS: 120 zł (3% * 4000 zł) = 220 zł netto *.
Łączny koszt prowadzenia kampanii: 1220 zł netto. 

Przykład 2 (realne wartości w przykładowej branży naszego klienta – ROAS powyżej 500%):

Wydatki na reklamę w Google Ads: 3200 zł
Wygenerowany przychód: 59000 zł
ROAS: (59000 zł / 3200 zł) *100% = 1843%

Prowizja Shoper: 320 zł (10% * 3200 zł) + 2950 zł (5% * 59000 zł) = 3270 zł netto *.
Łączny koszt prowadzenia kampanii: 6470 zł netto.

* Szacowania prowizja

Powyższe przykłady mają na celu zilustrować sposób rozliczania wynagrodzenia za prowadzenie kampanii Google Ads przez Shoper. Warto przeliczyć opłacalność tego modelu rozliczeń zwłaszcza w branżach, w których marże są niskie. Jeżeli generujemy dużo przychodu, operując na niskiej marży (np. 100 000 zł przychodu przy marży końcowej 10% = 10 000 zł czystego zysku), bardziej opłacalna będzie stała opłata za usługę, którą mogą zaoferować agencje SEM lub freelancerzy.

Cennik kampanii SEO:

W przypadku usług związanych z pozycjonowaniem dostępne są 3 ustandaryzowane pakiety, za które miesięczna opłata wynosi od 799 do 1899 zł, w zależności od wybranego pakietu.

Źródło: https://www.shoper.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych-shoper/ Stan na dzień: 02.11.2023r. Aktualne ceny mogą się różnić od tych przedstawionych powyżej, dlatego zalecamy zawsze sprawdzić cenę usługi bezpośrednio na stronie Shoper.

Jakie zalety i wady mają Shoper Kampanie? Opinie

Dużą zaletą Shoper Kampanii jest przede wszystkim ich łatwa dostępność – użytkownik platformy może uzyskać wszystkie usługi w ramach współpracy z jednym partnerem w zakresie e-commerce. Ważny jest również fakt, że dzięki własnej porównywarce cen CSS Shoper, kliknięcia w reklamy produktowe mogą być niższe.

Warto jednak pamiętać o tym, że:

  • Shoper nie jest typową agencją SEM ani freelancerem, a przede wszystkim producentem oprogramowania ecommerce.
  • usługi są ustandaryzowane, co oznacza, że może być je trudniej dostosować do własnego budżetu na kampanię oraz specyfiki działalności sklepu,
  • platforma obsługuje bardzo dużą liczbę klientów, co jest zaletą i wadą zarazem – można mieć wątpliwości w kwestii indywidualizacji procesu realizacji usług (my pracujemy na wyłączność w danej branży).
  • Shoper podaje wartości ROAS nie uwzględniając swojej prowizji co skutkuje zawyżeniem wartości,

Warto zatem sprawdzić wszystkie dostępne opcje w zakresie reklamy swojego sklepu internetowego w Google Ads. Współpraca z zewnętrzną agencją digital wcale nie musi dla Ciebie oznaczać większej ilości formalności ani utrudnień. Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się i porozmawiaj z naszym doradcą!

Co mam wybrać – prowadzenie kampanii przez Shoper czy współpracę z agencją SEM lub freelancerem?

Na to pytanie każdy musi odpowiedzieć we własnym zakresie. W zależności od rodzaju prowadzonego biznesu, może się okazać, że jedna lub druga opcja będzie dla Ciebie korzystniejsza.

Poniżej znajdziesz przykładowy zakres usług, który oferuje większość agencji SEM oraz feelancerów, a także przykłady efektów prowadzonych przez nas kampanii reklamowych sklepów opartych o platformę Shoper w systemie Google Ads.

Co otrzymujesz w ramach współpracy z agencją / freelancerem?

Zakres usługi

Warunki współpracy z agencją SEM lub freelancerem
Prowizja od wygenerowanej sprzedaży Zazwyczaj 0,00%

Jeżeli prowizja jest naliczana to od % wydatków na reklamę w myśl zasady:
-> większy budżet = więcej kampanii = więcej pracy = wyższy koszt prowadzenia kampanii.

Analityka internetowa oraz dostęp do niej ZAAWANSOWANA
wdrażane indywidualne rozwiązania
Sezonowe kampanie remarketingowe lub promocyjne np.  black friday  TAK
Ratowanie porzuconych koszyków TAK
Google Analytics 4 TAK
pełna konfiguracja usługi
Kontakt z dedykowanym opiekunem firmy TAK
Praca na wyłączność w danej braży TAK
Dostęp do konta reklamowego TAK
ROAS ustalany na poziomie kampanii

TAK

Jeżeli chcesz uzyskać wycenę – skontaktuj się z nami.

Efekty kampanii prowadzonych przez Media Click (u nas nie płacisz prowizji od sprzedaży!!)

Efekty reklamy sklepu opartego o platformę Shoper przez nasz zespół

 

Efekty kampanii reklamowej sklepu z branży „Dom i Ogród”

 

Kampanie reklamowe sklepu Shoper – Przykładowe wyniki osiągane przez nasz zespół w „Specjalistycznej branży”

Zacznij zarabiać!

Napisz do nas po darmową wycenę!

Autor wpisu

Jakub Werelich

Jakub Werelich

Ekspert SEO / SEM

Przeczytaj także:

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Co to jest atrybut rel=”sponsored”?

Co to jest atrybut rel=”sponsored”?

Linki sponsorowane są powszechne w świecie marketingu internetowego. Firmy często płacą za umieszczanie swoich linków na stronach internetowych w celu zwiększenia widoczności swoich produktów lub usług. Jednakże, bez odpowiedniego oznaczenia, użytkownicy mogą być...

Co to jest Alexa Rank (ranking Alexa)?

Ranking Alexa (Alexa Rank) jest jednym z najbardziej znanych rankingów witryn internetowych. Opracowany przez firmę Alexa Internet, wskaźnik ten ma na celu ocenę popularności strony internetowej na podstawie liczby odwiedzających i czasu spędzonego na niej przez...