Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...
Baza wiedzy
Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik
Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...
Co to jest Alexa Rank (ranking Alexa)?
Ranking Alexa (Alexa Rank) jest jednym z najbardziej znanych rankingów witryn internetowych. Opracowany przez firmę Alexa Internet, wskaźnik ten ma na celu ocenę popularności strony internetowej na podstawie liczby odwiedzających i czasu spędzonego na niej przez...
Czym jest Entity SEO?
Wykorzystanie Entity SEO - Nowa strategia optymalizacji strony internetowej W dzisiejszych czasach, optymalizacja strony internetowej napotyka na wiele wyzwań. Wraz z rozwojem technologii i wzrostem liczby witryn internetowych, konieczne staje się poszukiwanie nowych...
Zdjęcia i filmy z drona na potrzeby marketingu – nowoczesne promowanie Twojej firmy!
Dron, znany także jako bezzałogowy statek powietrzny to elektroniczny wynalazek, który może być sterowany zdalnie lub autonomicznie, co definitywnie eliminuje konieczność załogi na jego pokładzie. Drony mają wiele zastosowań i mimo, że służą na przykład do mapowania...
Zapraszamy na konferencję Meet the Magic 2023 do Wrocławia
Jesteś gotowy na wyjątkowe doświadczenie kinematograficzne z videomarketingiem? Jeżeli tak, to konferencja Meet The Magic 2023 jest dla Ciebie! Z radością zapraszamy Cię na fascynującą konferencję poświęconą znaczeniu filmu w komunikacji i marketingu. Wydarzenie...
Co to jest Telegram i jak prowadzić skuteczny marketing na komunikatorze?
Większość działań marketingowych, które podejmują firmy w sieci, sprowadza się do prowadzenia stron i profili w mediach społecznościowych i pozycjonowaniu w wyszukiwarce. Bardzo często pomijane są jednak potężne narzędzia, jakimi są popularne komunikatory. Jednym z...
Co to jest certyfikat SSL?
Certyfikat SSL to jedno z oznaczeń, które potwierdzają bezpieczeństwo strony internetowej. Zielona kłódka, która widoczna jest w oknie przeglądarki przed paskiem URL jest bardzo ważna w przypadku bankowości internetowej oraz skrzynek pocztowych, coraz częściej...
Co to jest SERP? (Search Engine Results Page)
Akronim SERP często pojawia się w zagadnieniach związanymi z pozycjonowaniem stron, pochodzi od angielskiego "Search Engine Results Page" i oznacza stronę wyników wyszukiwania. Jest to strona, którą użytkownicy ujrzą po wpisaniu słowa kluczowego w wyszukiwarce...
Co to jest URL? (Uniform Resource Locator)
Adres URL (Uniform Resource Locator), akronim oznacza unikalny identyfikator, który określa lokalizację zasobu w internecie (przeważnie strony internetowej - https://...). Jest to ciąg znaków, który umożliwia dostęp do konkretnej strony internetowej, dokumentu, obrazu...
Jakie wybrać słowa kluczowe do pozycjonowania i kampanii Google Ads?
Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania (SEO) oraz kampanii Google Ads jest dobór odpowiednich słów kluczowych (keyword research). Etap ten polega na określeniu jak największej ilości optymalnych słów kluczowych wraz z synonimami używanymi przez...
Po co Ci Facebook, czyli szanse i zagrożenia, związane z użytkowaniem najpopularniejszego portalu społecznościowego na świecie
Niezaprzeczalną domeną naszych czasów jest dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii cyfrowych. Ogromną popularnością cieszą się dziś portale społecznościowe, elektroniczne listy prawie całkowicie zastąpiły już tradycyjną korespondencję, a międzynarodowe rozmowy z...
Internet jako medium komunikacyjne
Zmiany w konsumpcji mediów sprawiają, iż coraz powszechniejsze staje się wykorzystywanie internetu do działań marketingowych. Dostęp do tak olbrzymiej społeczności sprawia, iż żadna firma nie powinna lekceważyć tego medium reklamowego. Z potencjału sieci korzystają...
Współczynnik konwersji – CR (ang. ang. conversion rate) – Co to jest? Jak obliczyć?
Ciekawym, dającym więcej możliwości w badaniu skuteczności reklamy w wyszukiwarce jest współczynnik konwersji (ang. conversion rate – CR). CR to wyrażony procentowo stosunek liczby pożądanych akcji podjętych przez użytkownika do liczby sytuacji, w jakich potencjalnie...
Crawl budget – co to jest i czy ma wpływ na pozycjonowanie?
Crawl Budget (budżet indeksowania) to termin używany w kontekście pozycjonowania stron internetowych, który odnosi się do liczby stron/podstron na stronie internetowej, które bot wyszukiwarki (np. Googlebot) jest skłonny i zdolny zeskanować w danym okresie. Jest to...
Bing Ads – Jak przenieść tam swoje kampanie z Google Ads?
Bing Ads (tak naprawdę Microsoft Ads) to platforma reklamowa firmy Microsoft, która umożliwia promocję produktów lub usług na stronie wyników wyszukiwania Bing oraz na innych stronach www związanych z firmą Microsoft, takich jak MSN i Yahoo. Bing Ads działa na...
Algorytm A9 czyli pozycjonowanie na Amazon.com
Algorytm A9 to algorytm wyszukiwania produktów na stronie Amazon.com. Składa się on z kilku czynników rankingowych, które pomagają ustalić kolejność wyświetlania produktów użytkownikowi. Główne czynniki rankingowe w algorytmie A9 to: Relevancy (odpowiedniość) - Amazon...
Above The Fold co to jest i czy ma wpływ na pozycjonowanie?
Above The Fold to obszar widoczny na stronie internetowej bez przewijania (scrollowania) ekranu, czyli pierwsze wrażenie, jakie odnosi użytkownik po wejściu na stronę. Jest to bardzo ważne miejsce na stronie, ponieważ to właśnie tam użytkownik decyduje, czy chce...
FAQ schema – co to jest i jak wdrożyć na stronie www?
Standardy danych strukturalnych schema zostały stworzone przez konsorcjum W3C (World Wide Web Consortium) oraz przez Google, Bing, Yahoo! i Yandex, w ramach projektu Schema.org. Schema.org został uruchomiony w 2011 roku i jest otwartym standardem, który ma na celu...
Społeczne uwarunkowania marketingu w Internecie
Internet rozumiany jest jako ogólnoświatowy system połączeń między wieloma lokalnymi sieciami1. Na początku powstania globalnej pajęczyny Internet był narzędziem wojskowym oraz naukowo-badawczym. Szybko jednak przekonano się, że stworzenie globalnej sieci korzystne...