Elastyczna reklama displayowa Google Ads – tworzenie, skuteczność, wymiary

lut 17, 2022

Czas czytania: 7 minuty

Elastyczna reklama displayowa to jedna z form zwiększania popularności marki, wyróżniania konkretnych produktów czy promowania usług za pomocą siły obrazu, połączonego z chwytliwymi hasłami. Zaliczana jest do reklam Google Ads, które stały się najczęściej wybieranymi narzędziami marketingowymi na całym świecie. Co ważne, reklama displayowa w Google Ads wyświetla się nie tylko na stronach partnerskich, ale również w aplikacjach. Oznacza to, że treść takiej reklamy dociera do jeszcze większego grona odbiorców i przynosi zdecydowanie większe korzyści.

Największymi zaletami elastycznych reklam jest jednak nie tylko wyjątkowy zasięg, ale także prostota ich tworzenia. Otóż osoba, która posiada podstawową wiedzę z zakresu reklamy w internecie, nie potrzebuje do tego żadnych specjalistów. Najprostszą reklamę może stworzyć każdy, jednak większość przedsiębiorców, ze względu na brak czasu i narzędzi, decyduje się na Agencje Google Ads, które profesjonalnie, a przede wszystkim skutecznie prowadzą kampanie reklamowe w sieci.

Wykorzystać możemy zatem profesjonalnie przygotowane już banery reklamowe bądź skorzystać z reklam displeyowych, stworzonych za pomocą kreatora w panelu Google Ads. Jak jednak stworzyć samemu elastyczne reklamy displeyowe, by były skuteczne? Jakich konfiguracji sięgać i na co uważać, by nie popełnić błędu, który narazi nas na straty? Przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą rozwiać wątpliwości i przekonać się o zaletach reklam Google Ads.

Reklamy displayowe – formy

Otóż, jakie formy mogą mieć reklamy displayowe?

Najstarszą i najbardziej tradycyjną formą będzie baner reklamowy. Takie banery pojawiają się zwykle na samej górze witryny w formacie „baneru”.

Reklamy pełnoekranowe to z kolei reklamy w formie osobnej strony internetowej, które wyświetlają się użytkownikom, przed przekierowaniem na żądaną witrynę.

Rich Media będą formą reklamy displayowej, zawierającą elementy interaktywne takie jak audio, wideo, elementy klikalne, zaś reklamy Discovery będą stanowiły formę reklam natywnych, prezentujących zebrane zasoby graficzne, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania YouTube, na kartach społecznościowych, czy w wynikach Google Discover.

Obecnie najbardziej popularnymi i najczęściej wybieranymi są jednak reklamy wideo, reklamy graficzne i elastyczne reklamy Google Ads. Wiele nagłówków tekstowych, opisów, obrazów sprawia, że algorytm platformy orientuje je w różnych kombinacjach, w zależności od możliwości.

Reklama elastyczna – jak ją stworzyć?

Reklama elastyczna w Google Ads ma ogromny zasięg. Ta cecha uwarunkowana jest optymalnym dopasowaniem jej rozmiaru oraz wyglądu do wszystkich dostępnych powierzchni reklamowych w sieci. W praktyce oznacza to, że reklama znajduje dostępną lukę w przestrzeni i wykorzystuje ją w celach marketingowych.

Dla przedsiębiorcy to możliwość lepszego rozreklamowania swoich usług czy towarów, zwiększenie ruchu na stronie internetowej i zwiększenie zarobków, ze względu na elastyczność tej formy promowania.

Za pomocą jakich narzędzi można jednak stworzyć elastyczne reklamy displayowe? Otóż Reklama zostaje umieszczona w Google Display Network, w której występuje przeszło 2 miliony witryn, aplikacji oraz filmów, które zostają wykorzystane jako „baza” do wyświetlania treści reklamowych. W praktyce oznacza to, że reklama Google Ads może pojawić się na portalu Interia.pl, Onet.pl, gazeta.pl czy na najpopularniejszym serwisie do wyświetlania filmów – YouTube. Wszystko zależy od konfiguracji i docelowej grupy odbiorców.

Elastyczne reklamy displayowe mogą znaleźć się także na blogach czy forach, gdzie użytkownicy mają możliwość podzielenia się swoimi opiniami, wyrażenia poglądów czy polecenia używanych produktów bądź usług. Reklama w Google Ads pojawi się bowiem tylko tam, gdzie tego chcemy – jeśli wybrane aplikacje czy strony internetowe nie są powiązane z naszym biznesem i uważamy, że mogą przynieść więcej szkody, niż pożytku – możemy skorzystać z dostępnych opcji i je wykluczyć.

Do stworzenia elastycznej reklamy Google Ads, potrzeba:

  • obrazu marketingowego,
  • logo,
  • tekstu,
  • zeskanowanej witryny (opcjonalnie),
  • zdjęcia licencjonowanego.

Przy użyciu tych narzędzi możemy stworzyć elastyczne reklamy displayowe, które przede wszystkim poprawiają widoczności naszej marki w sieci, a co za tym idzie – zwiększenie obrotów. Im więcej ludzi odwiedzi bowiem naszą stronę lub funpage, tym większe prawdopodobieństwo sprzedaży produktów czy skorzystania z naszych usług. To także skuteczny sposób na poinformowanie dotychczasowych i nowych klientów o promocji, dostawie nowego asortymentu czy wprowadzeniu jakichkolwiek zmian w naszej firmie.

Jakie wymagania musi spełniać reklama elastyczna w Google Ads?

Elastyczne reklamy displayowe to wbrew pozorom nie najłatwiejsza forma marketingu. Otóż, by reklama Google Ads była skuteczna i przynosiła zadowalające rezultaty, należy spełnić kilka wymagań, zgodnych z polityką Google Ads. Dlatego, w niektórych przypadkach Agencja Google Ads jest nieoceniona już na etapie tworzenia. Zadaniem twórcy jest bowiem kreowanie chwytliwego tekstu, który ma przede wszystkim oddziaływać na wyobraźnię potencjalnego klienta. Niezbędne jest także logo i obraz, a to z kolei as w rękawie grafików. Pozostałe zadania, takie jak dopasowanie rozmiaru czy formatu zostają wykonane już później przez Google.

Polityka Google Ads jest jednak dość obligatoryjna. Reklamy w Google Ads muszą być zatem tworzone według następujących zasad:

  • Obraz – biorąc pod uwagę fakt, że reklamy Ads dostosowują się do wolnego miejsca w sieci reklamowej, należy zwrócić uwagę na jakość zdjęć i grafik. Istotne jest bowiem, by grafika prezentowała się wyraźnie, niezależnie od wyświetlanego rozmiaru.- Kwadrat ma mieć proporcje 1:1, a jego rozmiar minimalny to 300×300. Zaleca się jednak 1200×1200. Nie należy przekraczać także rozmiaru pliku wyświetlanego w reklamach, którego maksymalna wartość to 5 MB.- Prostokąt w orientacji poziomej powinien mieć proporcje 1,91:1, minimalny rozmiar to z kolei 600×314, zaś maksymalny rozmiar pliku, tak samo, jak w przypadku kwadratu powinien wynosić 5 MB.

    – Obraz może zostać także przycięty w poziomie – w taki sposób Google dostosowuje go do określonej przestrzeni reklamowej. Obraz zostanie pomniejszony jednak nie więcej niż o 5% z każdej strony.

  • Logo – nie stanowi niezbędnego elementu reklamy, ale dzięki niemu, nasza reklama Google Ads lepiej zapada w pamięci i utrwala obraz firmy. W trakcie tworzenia i umieszczania logo w kampanii należy pamiętać jednak o następujących zasadach:- Kwadratowe logo powinno mieć proporcje 1:1, a jego minimalny rozmiar to 128×128. Z kolei optymalne wymiary, zalecane przez Google Ads to 1200×1200.- Prostokątne logo w orientacji poziomej powinno z kolei mieć proporcje 4:1 o minimalnym rozmiarze 512×128. Najlepsze logo to jedenak te o wymiarach 1200×300.

    – Rozmiar pliku z logiem w obu przypadkach nie może przekraczać 5 MB.

    – Wybór logo w formacie poziomym nie jest najlepszym rozwiązaniem – w takim przypadku zasięg reklamy zostanie znacznie ograniczony.

  • Tekst – jeśli stworzysz kilka tekstów reklamowych, a w nich różne nagłówki – roboty Google będą wybierać je zamiennie. Możesz zdecydować się zatem na:- Krótki nagłówek – mowa o pierwszej linijce tekstu, widniejącej na Twojej reklamie. Tekst ten nie może przekraczać 30 znaków, co w praktyce przekłada się zwykle na nazwę firmy lub chwytliwe hasło reklamowe. Stworzyć można nawet pięć takich nagłówków.- Długi nagłówek, który występuje z kolei w większych reklamach, gdyż zajmuje więcej miejsca. Do wykorzystania jest już jednak 90znaków, co niekoniecznie okazuje się plusem w tej sytuacji. Na nie każdej stronie będzie on bowiem w pełni widoczny i czytelny. Jeśli reklama elastyczna w Google Ads zostanie pomniejszona, żeby dostosować się do witryny, końcowa część zdania zostanie zastąpiona bowiem wielokropkiem. Każda elastyczna reklama displayowa ma do dyspozycji jeden długi nagłówek.

    – Główny tekst reklamy ma stanowić uzupełnienie nagłówków i pełnić ściśle marketingową funkcję. Jego długość nie może przekroczyć 90 znaków. W przypadku tekstu reklamowego możemy przygotować od 1 do 5 tekstów. Jednak i w tym przypadku tekst może ulec skróceniu, stąd kluczowe informacje warto umieścić w pierwszej części hasła.

    – Tekst dodawany na obrazie, powinien być czytelny w każdej skali. Nie może przekraczać jednak 20% całej jego powierzchni.

Elastyczne reklamy displayowe – zalety

Najważniejszą zaletą jest fakt, że graficzna reklama Google Ads ma wyjątkowy zasięg. Pozwala dotrzeć do dużego grona użytkowników sieci, inteligentnie ukierunkowując ich na dany produkt lub usługę. Reklama Google Ads stanowi bowiem wyjątkowy zbiór narzędzi, w którym ograniczeniem jest wyłącznie nasza wyobraźnia. Do wyboru mamy kilka nagłówków, filmów, obrazów oraz różnorodną treść, które dają nam szerokie pole do popisu, a dzięki zaawansowanej technologii, wygląd i forma reklamy zostają dopasowane do kreacji witryny i dostępnej przestrzeni.

Mało tego, taka forma reklamy jest atrakcyjna wizualnie i zwyczajnie przyciąga wzrok. Grafiki zaprojektowane indywidualnie w stylu naszej marki, odpowiednie kolory; dobry, czytelny tekst, a nawet multimedia sprawiają, że wchodzimy w niesamowitą interakcję z odbiorcą.

Ostateczny efekt jest bardzo zadowalający. Zwiększa się bowiem nie tylko liczba wejść na stronę internetową powiązaną z reklamą, ale także nasz zysk. Reklamodawcy Google w trakcie różnorodnych badań zauważają bowiem, że elastyczne reklamy displayowe w znaczącym stopniu poprawiają sytuację firmy – przedsiębiorcy stwierdzają większą konwersję na stronie o nawet kilkadziesiąt procent.

Elastyczne reklamy displayowe wykorzystują także technologię inteligentnych systemów, które stale zbierają informacje o kampanii. Kombinacja zasobów dla wszystkich boksów reklamowych jest wyznaczana zatem na podstawie historii skuteczności. Technologia ta daje także możliwość dopasowania treści do wieku oraz zainteresowań użytkowników. Oznacza to, że jeśli potencjalny konsument poszukuje butów zimowych, a Ty je sprzedajesz, szansa na wyświetlenie Twojej reklamy Google Ads o odpowiedniej konfiguracji – jest o wiele większa. Jest to ściśle związane z zapamiętywanymi „ciasteczkami” podczas przeglądania konkretnych produktów na innej witrynie lub aplikacji.

Reklamy elastyczne w Google Ads mogą powstawać także w połączeniu z filmami, które maksymalizują zasięg kampanii. Kadry pojawiają się bowiem zamiast grafik, co przyciąga uwagę i stanowi o renomie firmy. Nie od dzisiaj wiadomo, że reklama odgrywa bowiem bardzo ważną rolę w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa, a reklama w formie filmu na Google Ads to już profesjonalna forma marketingu.

Kampania retargetingowa

Reklamy displayowe są często wykorzystywane także do kampanii retargetingowych.

Elastyczna reklama displayowa wyświetlana jest wtedy użytkownikom, którzy już wcześniej odwiedzili naszą witrynę. Celem takiej kampanii jest retargetowanie takich klientów, zachęcając ich do powrotu na stronę i wykonaniu podobnej lub tej samej akcji co poprzednio (zakupie towaru, umówieniu wizyty, zamówieniu jedzenia)

Czy reklama elastyczna w Google Ads ma jakieś wady?

Do tej pory skupialiśmy się głównie na zaletach, jakie posiadają elastyczne reklamy displayowe, ale jak się okazuje – mają one również swoje wady. Jedną z nich jest brak kontroli nad reklamą, która wyświetlana jest na witrynach czy w aplikacjach. Do Google trafiają bowiem obrazy, logo oraz przygotowane przez twórcę reklamy teksty, które aplikacja samodzielnie dostosowuje do wolnego miejsca.

Wygląd reklamy nie jest zatem w pełni zależny od twórcy reklamy. Nierzadko może prezentować się ona inaczej, niż to sobie wyobrażamy. Nie oznacza to jednak, że nie jesteśmy w stanie zobaczyć naszej reklamy przed publikacją. Google Ads zapewnia bowiem możliwość podglądu finalnego produktu. Obraz, który wtedy zobaczymy, będzie się prezentował tak samo, jak odbierać go będą użytkownicy sieci. Nie mamy jednak możliwości zobaczyć wszystkich dostępnych kombinacji, gdyż w sieci znajduje się bardzo wiele aplikacji, filmów i stron internetowych o różnych, dostępnych miejscach reklamowych.

Reklama elastyczna w Google Ads ma także różne szaty graficzne, co dla niektórych może stanowić wadę. Elastyczne reklamy displayowe prezentują się zatem inaczej niż statyczne reklamy graficzne. Jeśli więc zależy nam na monitorowaniu i zaprojektowaniu reklamy od początku do końca, reklama elastyczna w Google Ads może nie dać nam pełnej satysfakcji, mimo iż przynosi szereg korzyści dla każdego przedsiębiorcy.

Skuteczność reklam w Google Ads?

Kiedy zdecydujemy się na elastyczne reklamy displayowe, mamy możliwość śledzenia konwersji, czyli: ilości wejść na stronę; kliknięć w celu rejestracji do newslettera albo kliknięć w celu nabycia konkretnych towarów. Dowiadujemy się także, jakie konkretnie przedmioty zostały kupione i co cieszy się największą popularnością.

Żadna reklama na wstępie nie zagwarantuje nam satysfakcji, ale z pewnością da możliwość śledzenia bestsellerów, udostępni nam najważniejsze informacje o potencjalnych klientach i wielkości popytu na dane produkty. Zawiadomi nas także o postępie kampanii, ilości kliknięć w celu rejestracji, zupełnie nowych wejść, jak i powtórnych. Do wglądu będziemy mieli także wyświetlenia angażujące, czyli te konkretnie związane z zamówieniem towarów lub usług.

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...