Google ogłosiło nowy format reklam promujących atrakcje turystyczne. Dzięki temu
promowanie hoteli, restauracji i wszelkich rozrywek będzie łatwiejsze i bardziej
skuteczne. Sprawdź, z jakich nowych funkcji korzystać mogą reklamodawcy!
Obecna sytuacja na świecie wywarła ogromny wpływ na branżę turystyczną. Zamknięte
granice oraz obostrzenia związane z podróżowaniem sprawiły, że ludzie zamiast dalekich
podróży, wybierali wycieczki w pobliżu miejsca zamieszkania. Internauci znacznie częściej
poszukiwali więc informacji na temat atrakcji w ich regionie, niżeli informacji o odległych
miejscach. Z tego powodu fraza „atrakcje w pobliżu” była wyszukiwana przez nich dużo
częściej niż przed pandemią.
Nowe funkcje dla branży turystycznej
Zauważając tę tendencję, Google Ads zaproponowało reklamodawcom z branży turystycznej
nowe funkcje, które pomogą promować im ich biznesy wśród lokalnych turystów, ale i wśród
osób planujących podróż z wyprzedzeniem.
Obecnie wyszukując konkretną atrakcję w wyszukiwarce, znaleźć można nie tylko ogólne
informacje na jej temat, ale i linki do zakupu biletu lub rezerwacji wycieczki. Jak wygląda
to w praktyce? Przykładowo wpisując w Google frazę „Wieża Eiffla” w wyszukiwarce pojawią
nam się między innymi informacje na temat jej architektury, godziny jej otwarcia oraz opinie
na jej temat innych turystów (jak wcześniej), ale i reklama z linkiem do zakupu biletu
wstępu na wieżę (w ramach nowej funkcji zaproponowanej przez Google).
W przyszłości Google planuje rozszerzyć tę funkcję do możliwości promowania także
rozmaitych wycieczek i atrakcji w pobliżu wyszukiwanego miejsca. Wówczas po wyszukaniu
frazy „wieża Eiffla” lub „rzeczy do robienia w pobliżu wieży Eiffla” wyszukującemu pojawi się
nie tylko reklama z linkiem do zakupu biletów wejścia na wieżę, ale i np. reklama degustacji
wina w pobliskiej restauracji czy wycieczka rowerowa nad Sekwaną.
Darmowa reklama z linkiem
Google ogłaszając nowy format reklam dla branży turystycznej, podkreśliło, że w ten sposób
chce pomóc hotelarzom, restauratorom i właścicielom atrakcji „stanąć na nogi” po czasie
pandemii. Reklamodawcy mogą więc promować swoje reklamy z linkiem bez żadnych
dodatkowych kosztów.
Mimo że funkcja ta dostępna jest od niedawna, zespół Google już odnotował ogromne
zainteresowanie reklamami z linkami wśród internautów, zwłaszcza wśród osób
poszukujących hotelu na wakacje. Ma to niemały wpływ na zwiększenie obrotów
wyszukiwanych miejsc. Przykładowo — jak podaje Google — hotele współpracujące z
systemem rezerwacji WebHotelier odnotowały tego lata ponad 4,7 mln USD dodatkowych
przychodów z bezpłatnych linków do rezerwacji, jednocześnie nie ponosząc żadnych
dodatkowych kosztów związanych z promowaniem reklam z linkami.
Dzięki najnowszym funkcjom Google podróżowanie i odkrywanie okolicy będzie dużo
łatwiejsze, a promowanie biznesu turystycznego o wiele bardziej skuteczne. To,
natomiast, przełoży się na szybsze „odrodzenie” branży podróżniczej po pandemii.