Google Ads z nowym formatem reklam dla atrakcji turystycznych

paź 1, 2021

Google ogłosiło nowy format reklam promujących atrakcje turystyczne. Dzięki temu
promowanie hoteli, restauracji i wszelkich rozrywek będzie łatwiejsze i bardziej
skuteczne. Sprawdź, z jakich nowych funkcji korzystać mogą reklamodawcy!

Obecna sytuacja na świecie wywarła ogromny wpływ na branżę turystyczną. Zamknięte
granice oraz obostrzenia związane z podróżowaniem sprawiły, że ludzie zamiast dalekich
podróży, wybierali wycieczki w pobliżu miejsca zamieszkania. Internauci znacznie częściej
poszukiwali więc informacji na temat atrakcji w ich regionie, niżeli informacji o odległych
miejscach. Z tego powodu fraza „atrakcje w pobliżu” była wyszukiwana przez nich dużo
częściej niż przed pandemią.

Nowe funkcje dla branży turystycznej

Zauważając tę tendencję, Google Ads zaproponowało reklamodawcom z branży turystycznej
nowe funkcje, które pomogą promować im ich biznesy wśród lokalnych turystów, ale i wśród
osób planujących podróż z wyprzedzeniem.

Obecnie wyszukując konkretną atrakcję w wyszukiwarce, znaleźć można nie tylko ogólne
informacje na jej temat, ale i linki do zakupu biletu lub rezerwacji wycieczki. Jak wygląda
to w praktyce? Przykładowo wpisując w Google frazę „Wieża Eiffla” w wyszukiwarce pojawią
nam się między innymi informacje na temat jej architektury, godziny jej otwarcia oraz opinie
na jej temat innych turystów (jak wcześniej), ale i reklama z linkiem do zakupu biletu
wstępu na wieżę (w ramach nowej funkcji zaproponowanej przez Google).

W przyszłości Google planuje rozszerzyć tę funkcję do możliwości promowania także
rozmaitych wycieczek i atrakcji w pobliżu wyszukiwanego miejsca. Wówczas po wyszukaniu
frazy „wieża Eiffla” lub „rzeczy do robienia w pobliżu wieży Eiffla” wyszukującemu pojawi się
nie tylko reklama z linkiem do zakupu biletów wejścia na wieżę, ale i np. reklama degustacji
wina w pobliskiej restauracji czy wycieczka rowerowa nad Sekwaną.

Darmowa reklama z linkiem

Google ogłaszając nowy format reklam dla branży turystycznej, podkreśliło, że w ten sposób
chce pomóc hotelarzom, restauratorom i właścicielom atrakcji „stanąć na nogi” po czasie
pandemii. Reklamodawcy mogą więc promować swoje reklamy z linkiem bez żadnych
dodatkowych kosztów.

Mimo że funkcja ta dostępna jest od niedawna, zespół Google już odnotował ogromne
zainteresowanie reklamami z linkami wśród internautów, zwłaszcza wśród osób
poszukujących hotelu na wakacje. Ma to niemały wpływ na zwiększenie obrotów
wyszukiwanych miejsc. Przykładowo — jak podaje Google — hotele współpracujące z
systemem rezerwacji WebHotelier odnotowały tego lata ponad 4,7 mln USD dodatkowych
przychodów z bezpłatnych linków do rezerwacji, jednocześnie nie ponosząc żadnych
dodatkowych kosztów związanych z promowaniem reklam z linkami.

Dzięki najnowszym funkcjom Google podróżowanie i odkrywanie okolicy będzie dużo
łatwiejsze, a promowanie biznesu turystycznego o wiele bardziej skuteczne. To,
natomiast, przełoży się na szybsze „odrodzenie” branży podróżniczej po pandemii.

Przeczytaj także:

Google Ads Jelenia Góra

Google Ads Jelenia Góra

Porozmawiamy o podstawowych zasadach Google Ads, które pomogą Ci zrozumieć, jak tworzyć reklamy i zwiększać ich skuteczność. Porozmawiajmy o celach kampanii reklamowych i strategiach. Poprzednia nazwa tego systemu reklamowego Google to Google AdWords, nowa nazwa...

Google Ads Poznań

Google Ads Poznań

Jak działa system reklamowy Google Ads? Wyszukiwarka Google zajmuje pierwsze miejsce pod względem popularności w Polsce i obsługuje około 90% całego ruchu wyszukiwania. Łączna liczba osób klikających reklamy kontekstowe Google Ads stanowi ponad jedną trzecią...

Google Ads Lublin

Google Ads Lublin

Jeśli chcesz, aby Twoja działalność była rozchwytywana i finalnie przynosiła Ci zyski, musisz zadbać o właściwą promocję. W tym właśnie pomaga Google Ads (dawniej znane jako Google AdWords), czyli bezkonkurencyjny system reklamowy Google. O tym, dlaczego warto go...